Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Invitert hjem til gutt


Anbefalte innlegg

Hei smile.gif

Ble kjent med en gutt fra nettet, og er invitert hjem til han i morgen.

Vi har pratet lenge, og føler jeg har blitt kjent med han ganske godt, hvert fall den han utgir seg for å være på nett smile.gif 
Han har ofte hatt lyst til å møtes, men det har ikke alltid passet for meg. 
Nå som det endelig passer for oss begge har han invitert meg hjem til han for å spise pizza og se en film.

 

MEN greia er at jeg har blitt sinnsyyykt nervøs, og vurderer å avlyse.. Grunnen til dette er at jeg er redd for at det blir kleint... At jeg ikke vil takle det dersom han forventer at det skal bli "romantisk". Jeg er også redd for om han bare ønsker sex, siden han er 2 år eldre...

 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg er så sykt nervøs. For jeg har møtt gutter fra nettet før, og det har gått veldig bra. Men det er vel kanskje det at de forrige gangene har vi møttes i byen, og etter det eventuelt dratt hjem til en av oss. Og nå har jeg liksom ikke den samme muligheten til å bare kunne "stikke", dersom det går dårlig..

 

+ at foreldrene hans er hjemme, og jeg ikke aner hva jeg skal svare om de spør hvor vi har møttes. For jeg har selv aldri fortalt mine foreldre om gutter jeg har møtt fra nettet.

 

Hva synes dere? Skal jeg hoppe i det? Eller være ærlig, og avlyse og si at jeg har fått kalde føtter?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke spørre om dere kan finne på noe annet? Spise ute, gå en tur eller ta et glass vin ute? Du kan jo si at du vil gå en tur først, før du drar hjem til han. Da har du fortsatt mulighet til å avlyse før dere drar hjem til han hvis du synes det blir helt feil.

Men litt kleinhet må man alltid forvente.

 

Selv hadde jeg nok hoppet i det. Men nå har jeg aldri møtt noen på nettet, så klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen din. Men har jo dratt hjem til jenter som spør om jeg skal finne på noe, selv om vi bare har hilst på hverandre og utvekslet nummer på byen.

Lenke til kommentar

Kan du ikke spørre om dere kan finne på noe annet? Spise ute, gå en tur eller ta et glass vin ute? Du kan jo si at du vil gå en tur først, før du drar hjem til han. Da har du fortsatt mulighet til å avlyse før dere drar hjem til han hvis du synes det blir helt feil.

Men litt kleinhet må man alltid forvente.

 

Selv hadde jeg nok hoppet i det. Men nå har jeg aldri møtt noen på nettet, så klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen din. Men har jo dratt hjem til jenter som spør om jeg skal finne på noe, selv om vi bare har hilst på hverandre og utvekslet nummer på byen.

 

 

Hmm.. ja, kan jo spørre om vi kan finne på noe annet. Men føler jeg har gjort det for mange ganger. Til slutt gidder han vel ikke mer av at jeg utsetter..

 

Kan vel prøve å manne meg litt mer opp.. Men fortsatt usikker.

Lenke til kommentar

 

Førstemøte burde alltid være offentlig. Det gjør det langt lettere å gå om det er kleint, eller om det bare er langt dårligere kjemi i virkeligheten kontra på nett.

 

Ja, det jeg også tenker.. 

Men nå har vi allerede planlagt. Spørsmålet nå er om jeg skal avlyse eller dra til han..

 

Tja, hva med å komme med en hvit løgn, der du sier du må møte ei venninne i byen først, og spør om han heller kan møte deg der? Eller at du har en sykt kul kafe/pub (som igjen har en god øl eller kaffe han er nødt til å smake) du vil vise ham? Eller at du finner et arrangement du heller vil ha ham med på?

Lenke til kommentar

 

 

Førstemøte burde alltid være offentlig. Det gjør det langt lettere å gå om det er kleint, eller om det bare er langt dårligere kjemi i virkeligheten kontra på nett.

 

Ja, det jeg også tenker.. 

Men nå har vi allerede planlagt. Spørsmålet nå er om jeg skal avlyse eller dra til han..

 

Tja, hva med å komme med en hvit løgn, der du sier du må møte ei venninne i byen først, og spør om han heller kan møte deg der? Eller at du har en sykt kul kafe/pub (som igjen har en god øl eller kaffe han er nødt til å smake) du vil vise ham? Eller at du finner et arrangement du heller vil ha ham med på?

 

 

Hvite løgner pleier jeg som regel å være god på haha :laugh:

Jeg har flere ganger sagt at jeg helst vil møte han på fest, første gangen. Men han vil jo at vi skal bli ordentlig kjent med en gang, og mener derfor det er best å møtes første gang hjemme hos en av oss...

Men om jeg finner en fest i løpet av kvelden eller morgendagen, kan jeg jo foreslå det kanskje? hehe

Lenke til kommentar

 

Hvite løgner pleier jeg som regel å være god på haha :laugh:

Jeg har flere ganger sagt at jeg helst vil møte han på fest, første gangen. Men han vil jo at vi skal bli ordentlig kjent med en gang, og mener derfor det er best å møtes første gang hjemme hos en av oss...

Men om jeg finner en fest i løpet av kvelden eller morgendagen, kan jeg jo foreslå det kanskje? hehe

 

Vet ikke om en fest er noe jeg nødvendigvis ville valgt foran et møte på ettermiddag/tidligkveld på byen, første gang.

På en fest er dere midt blant masse folk som forventer at dere også bruker tid på dem. Samtidig må han ikke bare forholde seg til deg ved første møte, men også vennegjengen din. Om han ønsker å bli ordentlig kjent med deg, så blir dere mer kjent på tomannshånd (offentlig) enn på fest.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

-Ikke trekk deg fra noe av den grunn alene at du er nervøs.

-Ikke lyv. Det er ganske stakkarslig (ja ofte en skikkelig turn-off) om jenta må ty til løgner fordi hun ikke tør/evner å fortelle det hun egentlig mener. Ha litt mer respekt for deg selv enn som så. Dine meninger er ikke så lite verdt at de må skjules av løgner.

-Dersom det går dårlig så reiser du deg opp, sier at du ikke føler det gikk som du hadde håpet på, takker for kvelden så langt og sier at du skal hjem. Om foreldrene hans spør hvor dere møttes så svarer du bare at dere møttes i ytterdøra. (humor)

Dersom du lever etter disse prinsippene skal jeg love deg at du vil få høyere selvtillit og bedre selvfølelse, og ikke minst større respekt av andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvite løgner pleier jeg som regel å være god på haha :laugh:

Jeg har flere ganger sagt at jeg helst vil møte han på fest, første gangen. Men han vil jo at vi skal bli ordentlig kjent med en gang, og mener derfor det er best å møtes første gang hjemme hos en av oss...

Men om jeg finner en fest i løpet av kvelden eller morgendagen, kan jeg jo foreslå det kanskje? hehe

 

Vet ikke om en fest er noe jeg nødvendigvis ville valgt foran et møte på ettermiddag/tidligkveld på byen, første gang.

På en fest er dere midt blant masse folk som forventer at dere også bruker tid på dem. Samtidig må han ikke bare forholde seg til deg ved første møte, men også vennegjengen din. Om han ønsker å bli ordentlig kjent med deg, så blir dere mer kjent på tomannshånd (offentlig) enn på fest.

 

 

Fest er alltid det jeg velger fremfor det meste hahaha. Festløve rett og slett. Aldri kleint.

Lenke til kommentar

-Ikke trekk deg fra noe av den grunn alene at du er nervøs.

-Ikke lyv. Det er ganske stakkarslig (ja ofte en skikkelig turn-off) om jenta må ty til løgner fordi hun ikke tør/evner å fortelle det hun egentlig mener. Ha litt mer respekt for deg selv enn som så. Dine meninger er ikke så lite verdt at de må skjules av løgner.

-Dersom det går dårlig så reiser du deg opp, sier at du ikke føler det gikk som du hadde håpet på, takker for kvelden så langt og sier at du skal hjem. Om foreldrene hans spør hvor dere møttes så svarer du bare at dere møttes i ytterdøra. (humor)

 

Dersom du lever etter disse prinsippene skal jeg love deg at du vil få høyere selvtillit og bedre selvfølelse, og ikke minst større respekt av andre.

Beste svar til nå. Du har noen veldig gode poeng! Tror faktisk du klarte å overbevise meg der gitt.

Hahaha da har vi like dårlig humor begge to :rofl:

Lenke til kommentar

Ikke gøy å trekke seg, men har du tenkt på at det med foreldrene kan være tull, og at bildene av ham kan være tull, og det kan være du har avtalt å spise pizza med en slesk fyr på 55 år? :)

 

Han burde ha forståelse for at du er jente og kanskje litt utrygg. Har du en fetter du kan dra med til denne hjemme-daten, sånn for sikkerhets-skyld?

Lenke til kommentar

 

helt vanlig å møtes på nettet idag,

men å møte han hjemme første gang?  kanskje møtt på en kafe først?

Du har rett. Men nå er jeg allerede i dette dilemmaet.

 

da hadde jeg sagt at du har tenkt over det og siden det er første gang dere møtes, så vil du møtes på en kafe eller lingnede, ikke noe gale i det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gøy å trekke seg, men har du tenkt på at det med foreldrene kan være tull, og at bildene av ham kan være tull, og det kan være du har avtalt å spise pizza med en slesk fyr på 55 år? :)

 

Han burde ha forståelse for at du er jente og kanskje litt utrygg. Har du en fetter du kan dra med til denne hjemme-daten, sånn for sikkerhets-skyld?

Dersom det er en slesk fyr på 55 år, ville jeg minst hatt med meg 3 fettere og en onkel. Mulig også bestefar burde være med, eller i det minste sitte i en bil i nærheten. Endret av PSfire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gøy å trekke seg, men har du tenkt på at det med foreldrene kan være tull, og at bildene av ham kan være tull, og det kan være du har avtalt å spise pizza med en slesk fyr på 55 år? :)

 

Han burde ha forståelse for at du er jente og kanskje litt utrygg. Har du en fetter du kan dra med til denne hjemme-daten, sånn for sikkerhets-skyld?

Lenke til kommentar

 

 

helt vanlig å møtes på nettet idag,

men å møte han hjemme første gang? kanskje møtt på en kafe først?

Du har rett. Men nå er jeg allerede i dette dilemmaet.

da hadde jeg sagt at du har tenkt over det og siden det er første gang dere møtes, så vil du møtes på en kafe eller lingnede, ikke noe gale i det
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...