Gå til innhold

Barnevernspedagog eller vernepleier


Anbefalte innlegg

Hei. Er litt usikker på hva jeg ønsker å gå. Har mest lyst til å jobbe som politi, men på grunn av ett straffbart forhold for flere år siden blir jeg regnet som uegnet i all fremtid. 

 

Finnes det noen jobber, som har litt de samme oppgavene som politibetjenter har? Tenker da ikke på vekter, men på høgskole utdanning, som fører fram til det yrket. Må også være ett utdanningsprogram hvor jeg har mulighet til å komme inn med tanke på rullebladet. Har ikke klart å finne noe utdanninger som fører fram til noe relatert til politiyrket. Tollbetjent krever plettfritt rulleblad det samme med fengselsbetjent. Forstår jo at disse yrkene ønsker kun personer med plettfri vandel, men føles urettferdig at ett forhold skal ødelegge en drømmejobb. Finnes garantert politibetjenter, som har begått alvorlige lovbrudd men aldri blitt tatt for det.

 

Har derfor til neste skoleår søkt barnevern og vernepleie. Det er de to utdanningene jeg tror jeg kan tenke meg etter politiutdanningen og tollbetjent. Er imidlertid usikker på om noen av disse yrkene vil passe meg. Hadde kunnet tenkt meg å jobbe på en institusjon eller BUP. Jeg liker masse forskjellige aktiviteter, samt å ferdes i naturen. Det jeg tror kan være en ganske negativ egenskap for meg selv i dette yrket er at jeg i starten med mennesker kan være nervøs og usikker. Dette bedrer seg gradvis etterhvert som jeg lærer å kjenne personene, men er som sagt veldig usikker på om dette er riktig vei for meg å gå. 

 

Ønsker helst tilbakemelding fra personer med erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmerkninger for rullebladet må faktisk behandles av en nasjonal nemnd før du kan få jobb innen barnevernet. Det høres i grunn ut som du er veldig opptatt av å ha en jobb som gir deg makt over andre mennesker. Når du skriver i en annen tråd at det er bedre å være vellykket kriminell enn lekepoliti (vekter) så har du en holdning som gjør deg uegnet til alle disse yrkene. 

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...