Gå til innhold

Til dere med sterke magemuskler


Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med å trene magemuskler. Jeg prøver meg på ab maskinen, men føler jeg ikke kjenner så veldig på absene. Så jeg setter på tyngre vekter der, men likevel ikke altfor mye svie..

 

Har prøvd den hvor man tar tau over hodet og beveger seg nedover med abs, men føler at jeg også her sliter med teknikk.

 

Hvordan gjør dere det? Oblique går greit, her bruker jeg en ball over tar den fra side til side, mens jeg sitter med beina over bakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RKC planke, hvor du etter hvert legger ekstra vekter på ryggen. Antagelig den beste øvelsen sammen med baseøvelser for styrke.

Trenger noen isolasjons ovelser som svir skikkelig og gir garantert sterkere magemuskler (merk, mener ikke synlige, men sterke)

 

De som har sterke magemuskler gjør jo noe riktig.

Lenke til kommentar

Du vet ikke helt hva du spør om @Haatr :)

 

Det du spør om har du allerede fått svar om av Akse og Primer4.

Hvis det er synlige ruter du er ute etter må du bare se å senke fettprosenten.

 

Hvis det ikke "brenner skikkelig" når du kjører planke kjører du den feil :dremel:

Men jeg kan jo ikke gå så altfor mye ned i vekt nå. Veier 65kg og 173 høy. Har veldig lite fett på magen.

 

Jeg spurte egentlig om en annen øvelser, som jeg kanskje liker bedre. Aldri likt planken. Hjelper jo ikke hvis jeg ikke har motivasjon til å utføre øvelsen engang :/

Lenke til kommentar

 

Du vet ikke helt hva du spør om @Haatr :)

 

Det du spør om har du allerede fått svar om av Akse og Primer4.

Hvis det er synlige ruter du er ute etter må du bare se å senke fettprosenten.

 

Hvis det ikke "brenner skikkelig" når du kjører planke kjører du den feil :dremel:

Men jeg kan jo ikke gå så altfor mye ned i vekt nå. Veier 65kg og 173 høy. Har veldig lite fett på magen.

 

Jeg spurte egentlig om en annen øvelser, som jeg kanskje liker bedre. Aldri likt planken. Hjelper jo ikke hvis jeg ikke har motivasjon til å utføre øvelsen engang :/

 

 

Hvis ikke magerutene dine synes, så har du fortsatt mer å gå på. Vekt har ikke en dritt å si. Fettprosent har.

 

Hvis ingen av de andre øvelsene gir deg noe, så prøv Brandon Carter sin 4 min ab workout på youtube.

Skal egentlig være unødvendig så lenge du tar markløft el.l og husker å stramme magen.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Kjernen skal stabilisere og vidreføre krefter mellom armer og ben.
Korsryggen ønsker primært å unngå belastet fleksjon i.
Hele greia med magetrening er å motvirke bevegelse, istedet for å skape ekstensjon burde fokuset ligge på antiekstensjon, i steden for å skape fleksjon burde fokuset være antifleksjon, isteden for å skape rotasjon bør fokuset ligge i antirotasjon og isteden for å skape sidebøy burde fokuset ligge i anti-sidebøy.

 

Derfor 100% stikk motsatt av det du ønsker å gjøre i første post og grunnen for at denne posten under her er spot on. 

 

 

Igjen. RKC planke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

 

Kjernen skal stabilisere og vidreføre krefter mellom armer og ben.

Korsryggen ønsker primært å unngå belastet fleksjon i.

Hele greia med magetrening er å motvirke bevegelse, istedet for å skape ekstensjon burde fokuset ligge på antiekstensjon, i steden for å skape fleksjon burde fokuset være antifleksjon, isteden for å skape rotasjon bør fokuset ligge i antirotasjon og isteden for å skape sidebøy burde fokuset ligge i anti-sidebøy.

 

Derfor 100% stikk motsatt av det du ønsker å gjøre i første post og grunnen for at denne posten under her er spot on. 

 

 

Igjen. RKC planke.

 

Spot on!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...