robermon Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Skal kjøpe trådløs nettverk til å ha hjemme. Har kjøpt meg en centrino maskin med trådløs nettverkskort (b/g) som skal brukes to steder. Trenger en basestasjon eller aksesspunkt som skal fungere på to nettverk; 1. Bredbånd fra NextGentel (denne har vel innebygd router?) 2. Bredbånd fra Telenor (har switch her) - Skjønner ikke helt forskjellen på aksesspunkt og basestasjon. Hva lønner seg for meg? - Bør jeg kjøpe utstyr for b eller g standard? - Ser for meg rundt 1000-lappen, noen konkrete tips? Takk
sfRoyal Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 (endret) basestasjon eller aksesspunkt er samme greia, men kjært barn har mange navn. du har allerede g kort, så å kjøpe et g-accesspunkt er ikke dumt, det er nesten 5 ganger så høy hastighet Denne er på ukens tilbud ifra komplett, det er g-standarden og jeg har personlig bare gode erfaringer med Office Connect serien. prisen er 795,- Endret 20. november 2003 av Tx3
robermon Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Takk for oppklarende svar. Et spørsmål til: - Hvis jeg kjøper g-accesspunkt, kan en bruker med b-kort bruke nettverket da?
|SeVen| Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Husk på at et accespunkt kan også brukes som en "replyer" altså en forsterker, du kan bridge 2 accesspunkt sammen vis det er dårlig signaler (lang avstand).
nologic Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 - Hvis jeg kjøper g-accesspunkt, kan en bruker med b-kort bruke nettverket da? Ja, ihvertfall den som Tx3 foreslår fra 3Com. Har selv denne løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå