Gå til innhold

Oppgradere til 850w fra 750w


Anbefalte innlegg

Tenkte og oppgradere min over 5 år gamle corsair tx750w. Har sjekka på http://outervision.com/power-supply-calculator og med full overklokking og de komponenter jeg har, i75802k, 16gb 2666mhz med 980ti får jeg diss tallene

 


Amperage (combined) +3.3V +5V +12V 9.9 A 12.4 A 55.5 A 96 W 666 W

 

men har gått helt greit til nå, kjører egentlig ingen oc enda da det ikke er nødvendig. men er det og anbefale og oppgradere til en evga 850w hvis jeg skal kjøre med OC? det koster jo litt da og har jo brukt såppas mye allerede :D har testa med OC og det har fungert helt fint, men det er jo på grensa til hva psuen min er laget for.

 

ganske forskjellige tall uten OC da.

 

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke ofte slik at folk skal ha hinsides mye større strømforsyninger enn nødvendig?. For en del år siden var sikker på at jeg trengte en 450-500W til sivgers sin PC. AMD-sak med AMD skjermkort (6870 til lett spilling), en ssd, en hdd... rimelig standard altså. Måler jeg hva den trekker fra vegg ligger den typisk på 140W. På full pupp kanskje 240W.

Er det virkelig nødvendig med 1000W osv, eller er det for å ligge lengst mulig unna max effekt?

Lenke til kommentar

Du har et poeng der. Det som er med leverandørene av billig størmforsyninger er at dem sjelden leverer det som står trykket på, så det lønner seg ofte å overskyte litt. Høywatt'ene har som regel mindre potensielle problemer om man er litt utenfor normen på hvilke spenninger man trekker mye strøm på, selv om -12V og sånt som regel bare er til referanse og ikke særlig strømtrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk hva slags pc trådstarter har:

i7 5820k, 16gb 2666mhz med 980ti

 

Cpu trekker 140 watt på maks, men skjermkort trekker: 250 W

 

Størst sansynlig hvis ikke PSuen er degradert vil det gå men er kanskje på grensen hvis trådstarter skal ha SLI\overklokke.

Derfor er det lurt med mere.

 

For å ikke snakke om ofte på større Psuer er det mere kvalitet (80 Plus gold\Platium) folk kan jo diskutere om det er verd prisen.

Jeg vi muligens si ja hvis det er prioritert kraftig sokkel 2011-3 oppsett.

 

Hadde trådstartet hatt LGA 1150 eller noe slik kunne den Psuen trådstartet ha nå fungert ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...