Gå til innhold

Hvilken videoprogram anbefales til en "fersk" videoredigerer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har drevet og redigert litt i Pinnacle studio 15 (bare et par ganer så er alngt fra non "kjenner" i programmet), men pga oppgradering til Windows 10 må jeg nå kjøpe meg et nytt redigeringsprogram. Jeg tenkte da at det var lurt å holde seg til Pinnacle siden jeg var litt vant med det, men det viser seg at studio 19 er ganske så forskjellig fra studio 15.

 

Mitt spørsmål er da: Hvilken videoredigeringsprogram anbefaler dere?

 

Jeg har sett litt på flere. Movaldi 15 så veldig enkelt ut, men er litt usikker på hvilke muligheter jeg har ift Pinnacle? Uansett får jeg kanskje det jeg trenger?

 

Jeg har og sett litt på Cyberlink powerdirector 14 som virker bra, men skal jeg fjerne lydstøy fra filmen ser det ut som jeg må ha et eget adioprogram til det. (ser ut som jeg kan gjøre det direkte i Pinnacle, og det ser jeg som en fordel)

 

Jeg har også snust litt på videospin som attpåtil er gratis, men vet ikke helt om jeg vil få dekket mine behov.

 

For å forklare kort hva mine behov er så er det enkelt å kunne redigere film med overganger, tekst osv. Muligheten til å fjerne lydstøy som jeg hadde i Pinnacle ser jeg som en fordel.

 

En fordel som jeg liker, som jeg ser at i hvert fall Pinnacle og Cyberlink har, er at jeg kan lage "hurtligfilm"

 

Det å ha screencapture ser jeg at også hadde vært en fordel, men det har kanskje de fleste?

 

Håper å få noen innspill på hva jeg skal velge i denne 2jungelen"? :)

 

ps: For noen år siden brukte jeg litt imovie på mac. Det er ikke aktuellt å bruke det igjen (har ikke mac og programmet var veldig begrenset i den tiden) Men noe som ligner kanskje?

Endret av K1m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Movie studio er et intuitivt program å bruke. Det er ikke av de mest avanserte, men du får en mer oppjazzet versjon i platimum eller suite alt etter hva du har bruk for. Sammenligningen tar også med Vegas.

 

Personlig styrer jeg greit unna Powerdirector og Pinnacle, Det tar litt tid å finne riktig kombinasjon av hardware og software som trives sammen og som er brukervennlig. Har et inntrykk av at de fleste av disse programmene er litt crashprone, så jeg lagrer ofte.

 

http://www.sonycreativesoftware.com/moviestudiope/compare

Lenke til kommentar

Ja, de aller fleste vil bare ha noe som er enkelt å bruke og som er stabilt. De store programmene er som regel overkill så det holder. Derfor jeg foretrekker Sony, fordi det er stabilt og enkelt,  samtidig som det er en motor i bunnen som jeg opplever er mer stabil enn det meste annet jeg prøvd. Lærekurven er også rimelig lav. Det som er komplekst følger en gjennomtenkt logikk og det setter man som regel pris på etterhvert. Det blir litt som Quark Express vs Adobe InDesign og Novell vs NT. Det er ikke alltid det som er best i bunnen som vinner, men det som er enkelt å bruke og som folk får kjappe og høvelig bra resultater med raskt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, de aller fleste vil bare ha noe som er enkelt å bruke og som er stabilt. De store programmene er som regel overkill så det holder. Derfor jeg foretrekker Sony, fordi det er stabilt og enkelt,  samtidig som det er en motor i bunnen som jeg opplever er mer stabil enn det meste annet jeg prøvd. Lærekurven er også rimelig lav. Det som er komplekst følger en gjennomtenkt logikk og det setter man som regel pris på etterhvert. Det blir litt som Quark Express vs Adobe InDesign og Novell vs NT. Det er ikke alltid det som er best i bunnen som vinner, men det som er enkelt å bruke og som folk får kjappe og høvelig bra resultater med raskt.

Final Cut er vesentlig enklere å lære enn Vegas. Jeg bruker Vegas selv; og det krever også en vesentlig bedre maskin enn FC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...