Gå til innhold

Canon Ixus 400 vs Casio Exilim Ex-Z4


Anbefalte innlegg

Har hatt et ixus V2 kamera. som ble stjålet og kjøpte meg nå nettopp et Z4. vet ikke om hastigheten på 400kameraet er mye bedre enn v2. men merker ihvertfall fantastisk stor forskjell på V2 og Z4 kameraet.

V2 er ett gammelt utrangert kamera, Ixus 400 er ett nytt mer moderne kamera og har selvfølgelig raskere utløser.

 

Men Casio kameraet er nok kjappere enn Ixus 400 ja. Det er også mindre, men har hørt fra flere kilder at bildene blir noe bedre med Ixus 400.

 

Du kan evt. velge å gå for Pentax Optio S4. I utgangspunktet samme kamera som Casio Z4, men med bedre fokussystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal inrømme at Z4 kan friste på mange måter, men det store spørmålet er til syvende og sist om det kan måle seg med Ixus 400 på bildekvalitet. Det skulle jeg gjerne hatt en bedømning på før jeg bestemmer meg.

Må si meg enig her.

 

Eller skulle jeg gjerne sett en sammenligning med Z4's adskilte siamesiske tvilling: Pentax Optio S4. Er det betydlige forskjeller på disse (med unntak av skjermen)? I utgangspunktet er jeg litt småskeptisk til å kjøpe Casio, som kanskje ikke er kjent for å være produsent av kamera.

Lenke til kommentar
Eller skulle jeg gjerne sett en sammenligning med Z4's adskilte siamesiske tvilling: Pentax Optio S4. Er det betydlige forskjeller på disse (med unntak av skjermen)? I utgangspunktet er jeg litt småskeptisk til å kjøpe Casio, som kanskje ikke er kjent for å være produsent av kamera.

Optio S4 har ett bedre fokussystem enn Casio Z4 (som forøvrig nettopp fikk slakt i TV 2 Hjelper Deg nettopp på grunn av fokussystemet). Pentax har også langt mer erfaring i å lage kamera enn Casio, så selv om disse to kameraene er veldig like og har mye av den samme innmaten, så ville jeg valgt Pentax Optio S4 (stiligere er det også, og den store skjermen på Casio'n sluker strøm).

 

Ixus 400 fikk annenplass (og smil) like bak Nikon Coolpix 3700.

Lenke til kommentar

tv2 er jo kjent for å lage de beste omtalene- herregud. z3 bruker akkurat det samme fokus systemet som z3 og det fikk jo EISA award. er det noen grunn til å tro at du noen sinne vil se forskjellen på bildekvaliteten i vanlig oppløsning? hvis du skal se på bildene dine i x300 så burde du heller kjøpt deg 300d eller 10d.

Lenke til kommentar
tv2 er jo kjent for å lage de beste omtalene- herregud. z3 bruker akkurat det samme fokus systemet som z3 og det fikk jo EISA award. er det noen grunn til å tro at du noen sinne vil se forskjellen på bildekvaliteten i vanlig oppløsning? hvis du skal se på bildene dine i x300 så burde du heller kjøpt deg 300d eller 10d.

Eh... hva mener du? Her var det mye rot.

 

Lager TV 2 de beste omtalene sier du? Da bør du jo høre på det de sier om at Casio kameraet har dårlig fokussystem. Jeg derimot synes at de ikke alltid har helt rett i testene sine, men var enig i en del av det de sa her (jobber med mange av disse kameraene daglig). Optio S kameraene har bedre fokussystem enn Z-serien til Casio, men de er ellers ganske like.

 

Og hva mener du med x300? Og ett 300D og 10D kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med Z-serien til Casio og Optio S serien til Pentax. Hva er det egentlig du snakker om??? Og at z3 bruker samme fokussystem som z3 er jo selvforklarende... du snakker jo om nøyaktig samme kamera her.

 

Og plutselig snakker du om forskjell i bildekvalitet i vanlig oppløsning, når det vi egentlig snakker om er fokus... nei, skriv om dette innlegget så vi forstår hva du mener...

Lenke til kommentar
tv2 er jo kjent for å lage de beste omtalene- herregud. z3 bruker akkurat det samme fokus systemet som z3 og det fikk jo EISA award. er det noen grunn til å tro at du noen sinne vil se forskjellen på bildekvaliteten i vanlig oppløsning? hvis du skal se på bildene dine i x300 så burde du heller kjøpt deg 300d eller 10d.

Er bildet ute av fokus hjelper det ikke at man bare skal bruke bildene i "vanlig oppløsning".

Lenke til kommentar

Hva med Konica Revio KD-420Z eller Minolta DiMAGE G400 da? De stiller vel litt i samme klasse som IXUS 400 og Casio EX Z4.

 

Hva er forøvrig forskjelle på Konica Revio KD-420Zog Minolta DiMAGE G400 egentlig? Enste forskjelle jeg kan se er prisen so er 3956,- for Konicaen og 3283 kr for Minoltaen.

Lenke til kommentar
tv2 er jo kjent for å lage de beste omtalene- herregud. z3 bruker akkurat det samme fokus systemet som z3 og det fikk jo EISA award. er det noen grunn til å tro at du noen sinne vil se forskjellen på bildekvaliteten i vanlig oppløsning? hvis du skal se på bildene dine i x300 så burde du heller kjøpt deg 300d eller 10d.

Eh... hva mener du? Her var det mye rot.

 

Lager TV 2 de beste omtalene sier du? Da bør du jo høre på det de sier om at Casio kameraet har dårlig fokussystem. Jeg derimot synes at de ikke alltid har helt rett i testene sine, men var enig i en del av det de sa her (jobber med mange av disse kameraene daglig). Optio S kameraene har bedre fokussystem enn Z-serien til Casio, men de er ellers ganske like.

 

Og hva mener du med x300? Og ett 300D og 10D kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med Z-serien til Casio og Optio S serien til Pentax. Hva er det egentlig du snakker om??? Og at z3 bruker samme fokussystem som z3 er jo selvforklarende... du snakker jo om nøyaktig samme kamera her.

 

Og plutselig snakker du om forskjell i bildekvalitet i vanlig oppløsning, når det vi egentlig snakker om er fokus... nei, skriv om dette innlegget så vi forstår hva du mener...

 

Hele det innlegget av et eneste stort ironisk innlegg- tv2 lager alltid dårlig omtaler og de snakker så mye usakelig piss, trenger vi å se på canon omtalen de hadde på videokamera? tv2 hjalp de folka skikkelig... riktignok hadde de hjelp av lyd&bilde så det var ikke bare dems feil

 

Og ja jeg jobber (ikke daglig) med foto og den greie flere ganger i uka- og poenget mitt er som følgende.

 

Som en vanlig forbruker så tror jeg at du vil få mye mer ut av et z4 kamera enn et ixus400 kamera- grunnen til det er at det er mindre og lettere å bruke. Greit nok så gir ixus400 bedre bildekvalitet, men dette er så veldig minimalt at jeg syntse ikke at du burde tenke på det en gang.

 

Greit nok at personer som afhseth som er mye mer kritisk til bildene han tar og egentlig vil ha de best mulige bildene han kan få- foretrekker å gå rundt med en litt tyngre blokk på innsiden av lommen.

 

Men du er nok ikke som afhseth og tror jeg heller vil ha et kamera som tar de bildene- når du ønsker det. Fokus systemet til Casio er det raskeste, det har selvfølgelig noen svakheter, men ikke minst også noen store fordeler. Jeg har tatt masse bilder med både z3 og z4 og aldri opplevd at bildene blir ufokuserte- og hvis du er i tvil så skal jeg gledelig poste hundretalls av drekkabilder.

 

Og når jeg skrev at du ikke ville se noen forskjell på bildene i 'vanlig' oppløsning, så mente jeg rett og slett at du vil ikke se noen forskjell på disse bildene mens du ser dem på skjermen din, men du vil se forskjellen når du zoomer inn 20 ganger, og da er det også veldig minimalt.

 

Det å være skeptisk til Casio pga. merke kan jeg til en viss grad forstå- men prøv å se litt tilbake så ser du nok at Casio har holdt på en stund..

Endret av coban
Lenke til kommentar

Bland for all del ikke LydogBilde inn i dette. Kameratesten på TV2 er et kjapt sammendrag av den grundige testen Dinside har gjort. Den virker seriøs, og er informativ, i motsetning til reklamebaserte LydOgBilde.

 

Det påpekes også i testen at ingen kameraer "slaktes", derimot at alle er gode kameraer, der alle har sine fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
Den virker seriøs, og er informativ, i motsetning til reklamebaserte LydOgBilde.

Du kan ikke si at testene til Lyd & Bilde har lav kvalitet fordi de selger reklameplasser i bladet! Tror du virkelig det er mulig å gi ut et sånt magasin i lille Norge uten å vie deler av det til reklame?

Se bare på What Hifi i England, et av verdens høyest respekterte blader, men allikevel stapp fullt av reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...