Gå til innhold

Netflix fortsetter VPN-blokkaden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker fint hos meg.. Logget nettopp på med Mullvad som vanlig og det går helt fint! Får opp splitter nye amerikanske filmer og siste sesong av serier :) Er jeg bare heldig eller har Mullvad omgått sperren alt? Fint om flere sjekker...

Man får fint logget seg inn. Problemet er når man skal begynne å strømme selve innholdet. Da får man feilmelding.

Lenke til kommentar

Her er svaret IVPN henviser meg til når jeg spør dem om hva de eventuellt kan eller ikke kan gjøre med saken:

 

Sitat: "Netflix is currently on an active campaign to block all VPN and Proxy connections. They are targeting massive amounts of IPv4 addresses at this time. Due to the exhaustion of the IPv4 space and strict registrar reporting requirements it is quickly becoming impossible to get around this block."

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd dette i praksis? Mest fornuftige er å fjerne DNS serveren for enkelte ISP.

Da mange gir DNS leaks hvis man ikke manuelt setter annen IP her.

 

Hvis det er så enkelt å ungå vil jeg ikke si det er noe problem.

Vil heller si problemet er hastigheten man får mot usa kjeldent særlig mere en 25 mbit eller nedi 5 mbit i bestefall på kabelTV eller DSL.

Lenke til kommentar

Smartflix skal visstnok fungere. Har ikke testet det selv ennå. Noen som vet hvordan de fikser det?

 

Enn så lenge, får man vel legge til? Det trenger ikke å bety annet enn at Netflix prioriterer målene sine, og at Smartflix kommer litt ned på listen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

UnoTelly DNS fungerer enn så lenge. De hevder de jobber hardt med alternative løsninger, så vi får se hvordan dette går.

 

Tror ikke NetFlix er interressert i å måtte bruke altfor mye penger å tid på å stoppe utnytting av disse smutthullene.

De er nok nødt til å vise at de tar det alvorlig og gjør et forsøk på å stopp det, men tipper de vil få advokatene sine til å se på hva rettighetseierene faktisk kan kreves av dem om dette blir en langtekkelig og kostbar affære for dem.

Lenke til kommentar

Det er et sikkerhetsproblem forbundet med bruk av Smartflix. Brukerne må logge seg inn med sine Netflix brukernavn og passord, gjennom Smartflix. Man er bestemt ikke anonym i Smartflix. Brukes på eget ansvar.

Er det noe på internett som ikke brukes på eget ansvar? Man gir fra seg kortinfo og personnummer over en lav sko i nettbutikker verden rundt. Det er nok større sjanse for at man går på en smell om man registrerer konto hos for eksempel Playstation enn Smartflix. Om Smartflix så har lyst til å utnytte login til noe, så har de minimalt med muligheter til å gjøre noe galt. De kan deaktivere kontoen din, kanskje. Noe som løser seg ved at du registrerer en ny. Ligger vel ingen sensitiv data synlig for en innlogget Netflix-bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på at Smartflix synes å ha et temmelig udefinert og uvisst ansvar ovenfor brukerne sine, i forhold til det som seriøse VPN-tjenester har, for eksempel. Seriøse VPN-tilbydere har ikke logger som kan utleveres til eventuelle saksøkere/domsstoler. Er tilfellet det samme for Smartflix? For øyeblikket er Smartflix gratis, men hva skjer den dagen Smartflix tar seg betalt, noe de sier de vil? Hva med lovligheten av det hele? Og i hvilken grad vil i så fall Hollywood nøye seg med å gå kun til søksmål mot tjenestetilbyderen, og ikke den enkelte bruker? Det er i hvert fall spørsmål jeg stiller meg. Å bruke en VPN er ikke ulovlig (enn så lenge) - men Smartflix er en målrettet tjeneste som kun sikter seg mot å omgå regionsperrer. Det kan fort vise seg at Hollywood har en god sak - ikke bare mot Smartflix, men også overfor den enkelte bruker. Og når Hollywood først går til sak mot enkeltbrukere, da sparer de ikke på kruttet - det har de vist tidligere. Og dersom Smartflix tar seg betalt, da er det ikke bare Hollywood som reagerer; da tenker jeg Netflix selv vil ha et ord med i laget.

 

Alt dette er selvfølgelig kun av akademisk interesse dersom det viser seg at Smartflix bare "står på vent" for å bli blokkert. Noe som virker mest sannsynlig.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et sikkerhetsproblem forbundet med bruk av Smartflix. Brukerne må logge seg inn med sine Netflix brukernavn og passord, gjennom Smartflix. Man er bestemt ikke anonym i Smartflix. Brukes på eget ansvar.

Betyr det i praksis at hvis man bruker Smartflix så risikerer man brukernavnet + passord + epostadressen knyttet til dette blir banlyst fra nettflix USA for evig og alltid?

 

Det ville vært katastrofe, man risiker det samme hos ISP eller VPN levrandørene hvis man bruker internet til ulovlige formål alt fra DOS angrep til hacking og piratnedlasting\deling i stor skala.

 

Blir smartflix noe ligdene som torrent der man hacker seg inn i netflix sine servere?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det en risk forbundet med å bruke Smartflix når de begynner å ta abonnementsavgift. man har vel ingen garanti for at det alltid skal fungere og da kan man muligens miste det man har forhåndsbetalt for. At man skulle risikere å bli *saksøkt* av "Hollywood" for å bruke en tjeneste man betaler for har jeg *ytterst* liten tro på. I aller verste fall kan vel Smartflix bli truet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Verste jeg vet er vel hvis paypalkontoen\kredittkort kontoen + passord kommer til svindelene hender.

Da kan man tape mye penger hvis de skulle velge å tvinge alle brukere å ta betalt gjerne i større grad.

 

Tror jeg må vurdere en god del før jeg begynner på Smartflix særlig hvis 4k versjonen kommer der før netflix sin kommer i usa.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at det finnes region sperre?

Film/Serie skaperene må da tjene mye mere uten den idiotiske sperren, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Sa forøvrig opp min Netflix så fort jeg hørte at de skulle sperre for VPN bruk. Gidder ikke å være "lovlydig" når bransjen bare skal stikke kjepper i hjulene

 

Det kan hende at rettighetshaverne vil selge innholdet til en TV-kanal i landet. Dette tar gjerne tid, spesielt når man har kanaler som TV3, som sender fra London hvor andre regler gjelder. Og så er det forhandlinger. Kanskje de tjener mest på å selge 2 sesonger til NRK og 4 sesonger til Max. Det er mye piss som ødelegger. De tror de tjener mer, men hadde de gjort det enkelt ville de sannsynligvis tjent mye mer og unngått kopiering.

Lenke til kommentar

Idioter. De tilbyr for dårlige tjenester og taper penger som juling på det. Fremfor å forbedre tjenestene sine, bruker de enorm med tid og ressurser på å stenge, blokkere og gjøre alt vanskeligere. Men så popper det opp nye måter å komme seg rundt blokkeringer på. Eventuelt går tjenesten dundas.

Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig grunnen til at det finnes region sperre?

Film/Serie skaperene må da tjene mye mere uten den idiotiske sperren, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Sa forøvrig opp min Netflix så fort jeg hørte at de skulle sperre for VPN bruk. Gidder ikke å være "lovlydig" når bransjen bare skal stikke kjepper i hjulene

Det kan hende at rettighetshaverne vil selge innholdet til en TV-kanal i landet. Dette tar gjerne tid, spesielt når man har kanaler som TV3, som sender fra London hvor andre regler gjelder. Og så er det forhandlinger. Kanskje de tjener mest på å selge 2 sesonger til NRK og 4 sesonger til Max. Det er mye piss som ødelegger. De tror de tjener mer, men hadde de gjort det enkelt ville de sannsynligvis tjent mye mer og unngått kopiering.

 

Handler ikke dette samme som pantenter? Man betaler store summer for å få enerett for å vise filmer gjennom en levrandør.

Men det koster også mye å få slike enerett for det.

 

Selv syns jeg det er ganske idiotisk ja er negativt for både de som selger og de som kjøper.

Folk vil heller gå for USA versjon hvis det er billigere og gir langt mere for pengene.

Eneste ulempen er kanskje ikke norsk språk\tekst eller ikke dubbet.

Lenke til kommentar

Gir de tid til sommeren. Er ikke problemet løst innen da, er det morna netflix for meg også. Er ikke så veldig opptatt av å se på Amerikansk/UK netflix, men oppholder meg mye i et land som IKKE har netflix. Da er jeg avhengig av at VPN gir meg det jeg har betalt for (Norsk netflix).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...