Gå til innhold

Mobiltelefonadapter til fly


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter å lage et mobiltelefonadapter for å fungere i et småfly, men jeg er litt usikker på en liten detalj angående koblingene. 

 

Koblingen jeg skal bruke mot flyet er en slik:

 

tp-120-wiring-diagram-schematic.jpg

  1. Positive microphone channel
  2. Positive earphone channel (mono)
  3. Negative microphone channel
  4. Negative earphone channel (mono)

 

 

Og ønsker å bruke en standard 4-pin 3,5mm jack slik:

 

 

Yt8ZpX5.jpg

 

 

 

Har allerede laget to separate kabler som begge fungerer, en som henter lyd ut fra flyet på (positive og negative earphone) til gopro. Og en hvor jeg sender lyd fra en mono-jack (2-pins) til flyet på (positive og negative microphone)

 

Men ønsker nå å kombinere begge deler til et mobiltelefonadapter hvor man kan både lytte og snakke samtidig.

 

Problemet med mono lyd jeg nå får i en 4-pins jack ser jeg for meg å løse ved å kun ta inn ene kanalen, og dermed miste deler av musikken som går på to kanaler. Men i flyet er det ikke noe bra lydsystem, så dette blir ikke viktig.

Det jeg anser som et størst problem, og jeg er usikker på hvordan kommer til å fungere er at flyet har Mic- og Earphone-, mens 3,5mm jack har felles jord for begge deler.

Vil det kunne skade enten flyets lydsystem, eller mobiltelefonen å koble både mic- og earphone- inn sammen på den felles jordingen? Og vil dette skape noen andre uforutsette problemer?

 

Jeg har leitet i håndbøkene og koblingskjemaene til flyets lydsystem, men har dessverre ikke nok kunnskap om lyd og lydsystemer til å vite om dette kan føre til noe problem.

 

Håper noen har kunnskapen eller er god nok til å synse til å kunne gi meg et svar på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...