Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne Rain X Rain Repellent


YoYotama

Anbefalte innlegg

Heisann, for en stund siden var jeg så lur at jeg kjøpte en regnavstøter fra Rain X, dette skulle jeg jo få angre på senere. Når jeg kjører om natten har jeg nå en linje hvor vindusviskeren stopper og snur. Hver gang det er mørkt ute og det treffer lys på denne delen av ruta, lyser det ekstra opp og blender noe veldig.

 

Så nå er spørsmålet, er det noen som har enkle tips til å fjerne dette stoffet, for jeg har prøvd å vaske det av med litt av hvert(avfettingsmiddel, rødspirt, jif universal) og ingenting har virket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvitsprit vil antagelig ikke hjelpe noenting, prøv heller aceton. Hvitsprit vil ikke gjøre noe med vinduet etter hva jeg vet, men aceton er mye kraftigere saker.

 

Jeg er ikke akkurat en ekspert på bilruteglass, så jeg vet ikke om det er noen egenskaper som kan bli ødelagt av løsemiddler som er så kraftige som aceton.

 

Det er sitrus i den saken fra Biltema så fant jeg denne nettopp http://www.de-solv-it.com/remove-silicone-with-citrus-based-solvent/

tyder på at sitronsyre er fine greier(?). Kjøp en sitron eller en slik sak

 

259355.jpg

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Har fått hinne av Rain-X som har gjort at det blir masse små duggdråper som reflekterer lyset noe jævlig. Gikk over av seg selv etter en stund. Brukte spylervæske regelmessig.

 

Aceton vil jeg anbefale å styre unna i den situasjonen. Du vil ødelegge lakken om du får noe på den, så det er litt mer krøll å jobbe med enn såpevann.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...