Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Gunfreak said:

Men det er jo ingen butikker som har noe særlig demo saker, den "lokale" Elkjøpen har noe Samsung sak til mobilen, men ikke noe ekte VR. Ikke at de har rift S inne(den er bare på 3 butikker i hele landet) 

Hadde man bare kunne dra et sted å teste ville det hvert mye lettere.

Helt i starten så var det noen butikker som hadde stands hvor du kunne stikke innom og teste. men dette ble nok tatt ned pga hvor tidkrevende og upraktisk det er å gi kunder en god opplevelse. Bare hygiene utfordringen i seg selv er jo skremmende så..

Et forslag er å se rundt i nærmiljøet om det er noen du kjenner som har VR som du kan teste hos eller om det er meet-ups, maker spaces, festivaler etc som har VR sett. Jeg har ved mange anledninger testet og selv gitt tester :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Lakus said:

Oculus Quest har manuell IPD-justering....
Finner ikke noe håndfast om hvor langt den går opp/ned, men skumleste noe om 58mm.

 

Stemmer :) Har selv Quest. Den fungerer utmerket. Den går fra 58-72mm i følge Oculus ja, men jeg kan ikke sjekke hvorvidt dette stemmer nøyaktig siden den ikke viser tallene når jeg vrir på justeringen slik som er vanlig i flere andre VR sett. Den muligheten er dog på vei virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Gunfreak said:

Er skeptisk men  kjøpe Sen da det er den enste uten eksterne senorer. 

Det finnes alternativer men de har andre ulemper også. Alle Windows MR variantene, HTC Cosmos og nå også Quest med Link kabel som blir å regne som et PC VR sett.

Det er infløkt dette. Vi har enda ikke det perfekte VR settet. 

Lenke til kommentar
38 minutes ago, KnightLight said:

Noen her som vet hvor det er mulig å bestille Valve Index i Norge? Da jeg bestilte HTC VIVE flere år siden var det langt ifra så vanskelig som det er nå å få tak i Valve Index i Norge uten å betale en heftig sum i import.

Det spørsmålet har kommet opp mye den siste tiden. Er ikke noen gode løsninger per nå. Må trikse det litt til hvis du vil ha en.

HTC er har drevet med distribusjon i mange år pga mobiler. De hadde allerede avtalene på plass da Vive kom ut. Valve er ikke der enda. Men ser ut til at de er på saken. De har fått i stand avtaler med Japan og Canada de siste dagene, fra før var det bare EU og USA Index var tilgjengelig. Så det er et godt håp nå.

Jeg ville også mast litt på de store elektronikkkjedene. Kan hjelpe litt på prosessen hvis vi er mange nok som melder fra :) Kanskje de ser en grunn til å avtale noe direkte med Valve nå i og med all interessen rundt HL: Alyx.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Er den tilgjengelig i Svergie? Eller Danmark? De er  jo EU. Er vel ikke så vanskelig å dra over grensa til Sverige eller båten til København (om man bor slikt til i Norge at det er mulig)

Kjøpte min fra Sverige men av en privatperson som forhåndsbestilte via Steam fra Valve. Kan jo være at det er noen butikker; fysiske såvel som nettbutikker som har den der.. Jeg har ikke sjekket...  Og ja i Danmark.Tar meg en runde å ser nå :p 

Edit:

neeei kan ikke finne noe så langt...

Sverige: https://www.prisjakt.nu/search?search=Valve Index &searchInProps=false

Danmark: https://prisjagt.dk/search?search=Valve Index &searchInProps=false

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Selv om jeg fremdles ikke har noe VR og er ca. 70% sikker på at jeg må levere tilbake Sen og bytte den med Quest. Og selv da er jeg noe usikker på hvordan jeg vil tåle VR(bli svimmel/vondt i hode/kvalm. )

Men drømmer allerde om å spille Onward, alltid likt taktiske FPS og VR ser ut til å ta det til neste steg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...