ATi9800Pro Skrevet onsdag kl 05:35 Del Skrevet onsdag kl 05:35 9 hours ago, Dr.Peedee said: Grattis! Jeg bestilte 28/4 og står fortsatt med levering 17-19 juni. Men nå forventer de på lager for de som bestiller nå 30/5. Skjønn det den som kan Spent på dine inntrykk Jeg fikk også flere mailer om at leveringstida ble flytta til juni bare noen dager før de sendte min... 😂 Kommer fullstendige inntrykk her når jeg får testa. Har ikke så mye i denne klassen å sammenligne med da jeg kommer fra Pimax 8KX og Quest 3. Regner med betydelig forbedring på alt. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27346023
ATi9800Pro Skrevet onsdag kl 05:36 Del Skrevet onsdag kl 05:36 9 hours ago, Dr.Peedee said: Grattis! Jeg bestilte 28/4 og står fortsatt med levering 17-19 juni. Men nå forventer de på lager for de som bestiller nå 30/5. Skjønn det den som kan Spent på dine inntrykk Jeg fikk også flere mailer om at leveringstida ble flytta til juni bare noen dager før de sendte min... 😂 Kommer fullstendige inntrykk her når jeg får testa. Har ikke så mye i denne klassen å sammenligne med da jeg kommer fra Pimax 8KX og Quest 3. Regner med betydelig forbedring på alt. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27346024
Dr.Peedee Skrevet onsdag kl 12:51 Del Skrevet onsdag kl 12:51 ATi9800Pro skrev (7 timer siden): Jeg fikk også flere mailer om at leveringstida ble flytta til juni bare noen dager før de sendte min... 😂 Kommer fullstendige inntrykk her når jeg får testa. Har ikke så mye i denne klassen å sammenligne med da jeg kommer fra Pimax 8KX og Quest 3. Regner med betydelig forbedring på alt. Jeg sendte en mail til Proshop nå og spurte om hvorfor min ordre står med levering 17-19.06 når de nå forventer neste batch inn 30.05. Forskjellen fra Quest vil være stoooor. Det er det mellom min Quest 3 og Pimax Crystal OG. Selv om du må kjøre den med lavere enn 100% oppløsning så vil pikseltettheten gi stor forskjell. FOV bør du også oppfatte som mye bedre enn Quest 3. Jeg har et Pimax 8KX liggende faktisk. Ikke brukt på flere år. Kunne aldri kjøre den i full FOV den gangen, annet enn for morsomme korte tester. Så største FOV for meg da var mer en gimmick egentlig. Du vil nok oppleve at største FOV på 8KX er større, men klarheten ligger ganske bra under ja . Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27346250
ATi9800Pro Skrevet i går, 08:02 Del Skrevet i går, 08:02 19 hours ago, Dr.Peedee said: Jeg sendte en mail til Proshop nå og spurte om hvorfor min ordre står med levering 17-19.06 når de nå forventer neste batch inn 30.05. Forskjellen fra Quest vil være stoooor. Det er det mellom min Quest 3 og Pimax Crystal OG. Selv om du må kjøre den med lavere enn 100% oppløsning så vil pikseltettheten gi stor forskjell. FOV bør du også oppfatte som mye bedre enn Quest 3. Jeg har et Pimax 8KX liggende faktisk. Ikke brukt på flere år. Kunne aldri kjøre den i full FOV den gangen, annet enn for morsomme korte tester. Så største FOV for meg da var mer en gimmick egentlig. Du vil nok oppleve at største FOV på 8KX er større, men klarheten ligger ganske bra under ja . Ja, 8KX er jo kongen av FOV men har kjørt den mest på medium fov (140 grader) så blir ikke så stor downgrade. Men som du sier, større sweetspot og mye mer klarhet gjør det jo til en helt annen opplevelse. Fikk nettopp melding om at pakka er på vei til butikken 😁 Da får jeg den i dag. Det første jeg skal teste er favorittspillet mitt Half Life Alyx i 170% res med DFR. Ja, du leste riktig, 170% res. Omniwhatever posta på discord at denne oppløsninga med DFR funker med 5090 stabilt i 90hz. Blir helt villt. Jeg spiller også MSFS2020 og 2024 så skal teste det også etterhvert. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27346642
Enceladus Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Cyberpunk kjører helt upåklagelig på 5090. Omtrent alt på max og med så god oppløsning at jeg ikke ser behov for mer. Og i smooth 120hz! Bortsett fra noen dips i fps når jeg starter opptak da. Spillet ser utrolig bra ut! Eneste kortet fortsatt ser ut til å slite med er Ray Tracing i VR, men mulig at jeg også kan få det til med litt mer tweaking. 5090 var jo ikke en planlagt oppgradering var egentlig tenkt å skippe denne generasjonen. Men da 4090 kortet mitt begynte å oppføre seg dårlig fikk jeg hele kortet refundert på garantien. Så da oppgraderte jeg likegodt. Fant et greit priset 5090. 321d185b1916cd33d0df0c506f7b193b~2.mp4 Cyberpunk er foresten kanskje det beste VR spillet. Det er så sykt fett! Anbefales hvis en takler å spille med gamepad og tåler å bli kastet rundt. 834609e8b766f766584d971980f42f6b~2.mp4 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347028
ps5 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Enceladus said: Cyberpunk kjører helt upåklagelig på 5090. Omtrent alt på max og med så god oppløsning at jeg ikke ser behov for mer. Og i smooth 120hz! Bortsett fra noen dips i fps når jeg starter opptak da. Spillet ser utrolig bra ut! Eneste kortet fortsatt ser ut til å slite med er Ray Tracing i VR, men mulig at jeg også kan få det til med litt mer tweaking. Ser du fremdeles er på q3. Når du først har spandert en 5090 kan jeg varmt anbefale en Crystal Light som proshop nærmest gir bort da de tydeligvis sliter med å bli kvitt de. Det er bokstavelig talt natt og dag. Selvsagt er super enda et steg opp men til 2.5x prisen og jeg sliter med å se behovet for mer før prisene går ned på den oppløsningen om si et år. Q3 blir litt perler for svin med 5090.. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347058
Enceladus Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 8 hours ago, ps5 said: Ser du fremdeles er på q3. Når du først har spandert en 5090 kan jeg varmt anbefale en Crystal Light som proshop nærmest gir bort da de tydeligvis sliter med å bli kvitt de. Det er bokstavelig talt natt og dag. Selvsagt er super enda et steg opp men til 2.5x prisen og jeg sliter med å se behovet for mer før prisene går ned på den oppløsningen om si et år. Q3 blir litt perler for svin med 5090.. Nei, ellers takk. Én dårlig erfaring med Pimax er nok. Jeg er mye mer interessert i kommende headsets fra større selskaper som Valve og Meta. Forhåpentligvis har deres nye headsets egenskaper jeg setter pris på. Mer oppløsning utover det jeg har nå er bare ikke interessant for meg. Og så er jeg jo ganske happy med Quest 3. Ser ikke noen god grunn til å bytte den ut riktig enda. Noe jeg liker veldig godt med Q3 er at jeg kan ligge strak ut på sofaen, tilte verden rundt slik at den samsvarer med posisjonen jeg er i og spille slik. Er det andre headsets som kan gjøre dette? Dette har vært en gamechanger feature for meg. Endret 3 timer siden av Enceladus Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347161
Dr.Peedee Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Enceladus skrev (42 minutter siden): Nei, ellers takk. Én dårlig erfaring med Pimax er nok. Jeg er mye mer interessert i kommende headsets fra større selskaper som Valve og Meta. Forhåpentligvis har deres nye headsets egenskaper jeg setter pris på. Mer oppløsning utover det jeg har nå er bare ikke interessant for meg. Og så er jeg jo ganske happy med Quest 3. Ser ikke noen god grunn til å bytte den ut riktig enda. Noe jeg liker veldig godt med Q3 er at jeg kan ligge strak ut på sofaen, tilte verden rundt slik at den samsvarer med posisjonen jeg er i og spille slik. Er det andre headsets som kan gjøre dette? Dette har vært en gamechanger feature for meg. Man vet ikke at man ønsker mer oppløsning før man er blitt vant til det Men, er du happy med Quest 3 så er det mange gode grunner til å være det. Muligheten for wireless gaming kanskje den største. Pluss stort utvalg av stand alone spill, og ikke minst ekstrautstyr osv... Hadde du vært dypt inne i simulatorer (som meg) så er situasjonen kanskje en annen. Men veldig mange spiller simulatorer med Quest 3, eller vil heller tro at det er mange flere som spiller simulatorer med Quest 3 enn med Pimax headsett. Selv om Pimax er blitt "offisiell samarbeidspartner" for Microsoft Flightsim. Eller noe sånt. En annen fordel er at det er lettere å få hjelp med Quest 3 headsett enn med Pimax om det skulle være noe problemer. Langt flere som eier headsettet og kan dele erfaringer, pluss det er et godt utbredt forhandler nettverk i Norge. Og med et 5090 og Quest 3 så trenger du ikke bekymre deg så veldig på om du greier drive headsettet med høy nok oppfriskningshastighet. Ja, er flere headsett som har "ligge på sofaen modus" Min Pico 4 har det, og mener det finnes et valg på menyen i Pimax Play Software som tillater det samme. Men aldri testet på den. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347189
ps5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 19 minutes ago, Dr.Peedee said: Man vet ikke at man ønsker mer oppløsning før man er blitt vant til det Jeg vil si man aldri heller bør teste med mindre man er klar for kjøp, jeg skal ikke på noe tidspunkt teste super Q3 er fin å ha ved siden av vil jeg si, men eks Elite Dangours kan man ikke en gang spille da romskip i tåke gir ekstremt dårlig innlevelse. Endret 2 timer siden av ps5 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347200
ATi9800Pro Skrevet 2 minutter siden Del Skrevet 2 minutter siden Da har jeg fått testa litt Pimax Super Crystal! Førsteinntrykk: Steike for en oppløsning og klarhet! Å gå fra 8KX, så til Quest 3 og deretter til dette var som natt og dag, bokstavelig talt, ingen overdrivelse. Litt skuffende at det fortsatt er mura å oppdrive (sammenlignbart med Quest 3) men den sinnsyke oppløsninga og klarheten gjør at jeg glemmer det. Satt brightness ned til 90% og det hjalp noe med mura. Fargene er gode og sortnivået mye bedre enn det jeg er vant til. FOV fikk jeg 120 grader horisontalt og 114 vertikalt. Binocular overlap var på 73.5 i Wimfov. Trackinga er helt ok og har ikke merka noen bugs enda selv med to timer i Half Life: Alyx. Alyx var forresten fotorealistisk og jeg så detaljer jeg ikke har sett før i Quest 3 da bildet ikke lenger er uskarpt og kornete. Fulgte med KDMAS-høyttalere og top strap for comfort så jeg regner med og håper at @Dr.Peedee også får dette, men jeg er rimelig sikker 😊 Så lurer du kanskje på MSFS2024? Drøy opplevelse! Aldri før har instrumenter og naturlandskap vært så klart. Dette er så nærme man kommer 4k-skjermoppløsning at jeg sliter med å se forskjell. Jeg er så heldig å ha 5090 og 9800x3d så jeg får maks ut av dette headsettet. Et 4090 vil også kjøre det men muligens på mediums setting (0,75% res) men dette er et meget godt bilde uansett. Blir nok litt triksing med settings framover, spesielt i MSFS2020/2024 for å få enda bedre ytelse. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1711291-virtual-reality-diskusjonstr%C3%A5den/page/404/#findComment-27347279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå