Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

14 minutes ago, ps5 said:

Se flere klager på både tiger stripes og mura på Super som jo ikke skal være et problem hvis man har skikkelig qa, men kan jo være ekstra kravstore brukere også.
Crystal eiere (ikke light) får forresten €400 i avslag nå på kjøp direkte fra Pimax - og man får beholde gammelt headset som er en god deal, men de leverer vel ikke hit så hjelper ikke stort. 

De leverte OG crystal til meg, jeg kjøpte rett fra Pimax

Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, Gunfreak said:

De leverte OG crystal til meg, jeg kjøpte rett fra Pimax

Interessant, Norge finnes ikke på landvelger (i motsetning til Sverige) og jeg skulle gjerne bestilt DMAS derfra om de noen sinne kommer på lager igjen..  Super er satt enda mer ned i pris nå (i eurosonen) så hvis man får 400 rabatten begynner den å bli en grei deal.

2 minutes ago, ps5 said:

Interessant, Norge finnes ikke på landvelger (i motsetning til Sverige) og jeg skulle gjerne bestilt DMAS derfra om de noen sinne kommer på lager igjen..  Super er satt enda mer ned i pris nå (i eurosonen) så hvis man får 400 rabatten begynner den å bli en grei deal.

Kanskje de har forandret det, men jeg forhåndsbestilte og fikk Pimax OG rett fra de. og skal i teorien få kjøpe de wide FOV linsene som tydeligvis er umulig å få tak i.

Jeg vurderte å oppgradere til super, men vi måtte avlive får eldste tispe på søndag kveld, så det ble 8000 kr rett ut av kontoen. 

Skrevet (endret)
ps5 skrev (3 timer siden):

Se flere klager på både tiger stripes og mura på Super som jo ikke skal være et problem hvis man har skikkelig qa, men kan jo være ekstra kravstore brukere også.
Crystal eiere (ikke light) får forresten €400 i avslag nå på kjøp direkte fra Pimax - og man får beholde gammelt headset som er en god deal, men de leverer vel ikke hit så hjelper ikke stort. 

Riktig, man kan IKKE kjøpe fra Pimax direkte hvis man har leveringsadresse i Norge dessverre. :(   Jeg prøvde også å bestille noe ekstra utstyr derfra som Proshop ikke hadde, men det gikk ikke heller. 

Ja, sett noen av som fikk CrystalSuper blant de første har klaget. Noen klager uansett. Noen har grunn til å klage.

De nye kvalitetssikrings systemene deres tas i bruk fra mai måned så håper det gjelder mitt som foreløpig står med levering fra Proshop i starten av juni. 

Endret av Dr.Peedee
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Ser at norge nå ikke kan velges, har sent en mail til de for å høre om dette. 

Jeg klaget til de i chatten deres, men hjalp ikke. De kunne ikke selge noe til Norge Jeg prøvde da å bestille top strap til Crystal, men nope. Jeg sa at dere må jo kunne følge opp et headset dere allerede har solgt meg. Men niks nada. Litt etter fikk Proshop inn den top strapped og det løste seg da med akkurat den. Men, ellers ikke noe hjelp. Vi må forholde oss til Proshop virker det som. 

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Kanskje de har forandret det, men jeg forhåndsbestilte og fikk Pimax OG rett fra de. og skal i teorien få kjøpe de wide FOV linsene som tydeligvis er umulig å få tak i.

Jeg vurderte å oppgradere til super, men vi måtte avlive får eldste tispe på søndag kveld, så det ble 8000 kr rett ut av kontoen. 

Trist med hunden din :( 

Jeg håper å få Super i starten av juni så håper jeg rekker poste litt inntrykk før ferien.

ps5 skrev (2 timer siden):

Synd man ikke får kjøpt fra Pimax direkte fra Norge. Ned i pris i Euro sonen har kanskje med at de vil prioritere Europa framfor USA med all den Trumpe Tollen som er innført der. 

Fujifilm som har stor suksess med sine X og GFX kameraer har sluttet å ta i mot ordre fra USA pga toll der. «In the U.S. market, we have temporarily suspended orders for some digital camera products in order to assess various changes including tariffs, and their impact as cost-increasing factors. As a result, we are currently not accepting new pre-orders for the X100VI, GFX100RF, and X-M5 (Black) models," a Fujifilm North America Corporation spokesperson tells PetaPixel

Gunfreak skrev (25 minutter siden):

Takk.

Så du fikk bestilt Super, men nå ikke noe mer? Så denne forandringen har skjedd nylig?

Nei, forandringen skjedde i i fjor høst en gang. Jeg bestilte Crystal Super fra Proshop.no

Jeg spurte Calvin fra Pimax om Proshop i november i fjor, og han svarte dette i en direktemelding til meg:

»Hey there,

I just confirmed with the sales team that Proshop is indeed one of our partners. You can place your order through them.

I'll ask the team to update the "Partners" page for better clarity.»

1 hour ago, Dr.Peedee said:

Nei, forandringen skjedde i i fjor høst en gang. Jeg bestilte Crystal Super fra Proshop.no

Jeg spurte Calvin fra Pimax om Proshop i november i fjor, og han svarte dette i en direktemelding til meg:

»Hey there,

I just confirmed with the sales team that Proshop is indeed one of our partners. You can place your order through them.

I'll ask the team to update the "Partners" page for better clarity.»

Kan man fremdeles få $400 til gode? 

Enceladus skrev (På 22.4.2025 den 20.46):

Ser ut til at TES Oblivion funker i VR! Masse folk som tester og forsøker å finne optimale settings nå: https://discord.com/channels/747967102895390741/1361794273707561050

Frister veldig å gi det et forsøk!

Noen som vet om en guide, en link, til hvordan man får spilt Oblivion i VR pluss en link til nødvendige filer? OG som IKKE er på Discord HELVETET! Svarte altså, jævla discord. Må jo gå på voksenopplæringa for å forstå det rotete faenskapet der. Skjønner ikke hvorfor det er så populært overalt. 

Uansett - den linken over der sender meg til ingenting fornuftig på Discord. Kanksje ikke gyldig lenger. Men altså.. noen som vet om noe? :) 

Skrevet (endret)
41 minutes ago, Dr.Peedee said:

Jeg fikk det ikke. Men de 400 til gode tror jeg ble kjent på Pimax sin side også etter at jeg bestilte fra Proshop. Gå inn og se om du får det til, du kan jo bare avlyse før du bekrefter kortet ditt f.eks.

Du kan jo alltid kansellere når du ikke får din før om en måned? Ville ihvertfall sendt de en mail om potensiell prisreduksjon da de har priset med veldig god margin og Pimax tydeligvis er voldsomt motivert for litt volum her og sikkert gitt Proshop en fin inn-pris.  Samtidig har de jo fjernet dmas og de andre ekstra-greiene så ikke sikkert fullt avslag er mulig men kanskje halvparten?  

Endret av ps5
Skrevet (endret)
ps5 skrev (1 time siden):

Du kan jo alltid kansellere når du ikke får din før om en måned? Ville ihvertfall sendt de en mail om potensiell prisreduksjon da de har priset med veldig god margin og Pimax tydeligvis er voldsomt motivert for litt volum her og sikkert gitt Proshop en fin inn-pris.  Samtidig har de jo fjernet dmas og de andre ekstra-greiene så ikke sikkert fullt avslag er mulig men kanskje halvparten?  

Ok, det går ikke.

1. Man må eie Pimax Crystal (originale) - hvilket jeg gjør. 
2. Man må bestille direkte fra Pimax - hvilket hverken jeg eller eller noen andre fra Norge ikke kan lenger. 

3. Man må legge inn koden man får (hvis man får «søknaden» godkjent inn i Pimax Play (styrings programmet til Pimax headsettene). Man kan søke hvis man eier original Pimax 8Kx - jeg gjør, eller Crystal original osv.. jeg burde fått godkjent , men hjelper jo ikke - se over og under

4. De 400 pengene blir da trukket fra din resterende nedbetalingspris. Men jeg betaler jo alt på en gang. Men åkke som — går ikke. 

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
6 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ok, det går ikke.

1. Man må eie Pimax Crystal (originale) - hvilket jeg gjør. 
2. Man må bestille direkte fra Pimax - hvilket hverken jeg eller eller noen andre fra Norge ikke kan lenger. 

3. Man må legge inn koden man får (hvis man får «søknaden» godkjent inn i Pimax Play (styrings programmet til Pimax headsettene). Man kan søke hvis man eier original Pimax 8Kx - jeg gjør, eller Crystal original osv.. jeg burde fått godkjent , men hjelper jo ikke - se over og under

4. De 400 pengene blir da trukket fra din resterende nedbetalingspris. Men jeg betaler jo alt på en gang. Men åkke som — går ikke. 

Ikke sant, men ettersom du fikk den preorder pakken så er det jo ikke så galt uansett. Si fra om du endre opp med en DMAS for mye :D 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, Dr.Peedee said:

Noen som vet om en guide, en link, til hvordan man får spilt Oblivion i VR pluss en link til nødvendige filer? OG som IKKE er på Discord HELVETET! Svarte altså, jævla discord. Må jo gå på voksenopplæringa for å forstå det rotete faenskapet der. Skjønner ikke hvorfor det er så populært overalt. 

Uansett - den linken over der sender meg til ingenting fornuftig på Discord. Kanksje ikke gyldig lenger. Men altså.. noen som vet om noe? :) 

Har du discord? Må være innlogget for å bruke det.

Her er ny link: https://discord.com/channels/747967102895390741/1361794273707561050

Klikk på pinned profiles for å finne profiler som enten legger til VR kontrollere eller for Gamepad. Jeg bruker den nederste siden jeg spiller med gamepad; HMD-AIMING PROFILE

oblivionvrdiscord.thumb.jpg.d298633ef0ac0d6fbe4ba3dbd492c3e4.jpg

Men først må du laste ned UEVR: https://github.com/praydog/UEVR

Og akkurat nå for Oblivion så anbefales det at en bruker nightly versjonene av UEVR, siste her: https://github.com/praydog/UEVR-nightly/releases

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Enceladus skrev (1 time siden):

Har du discord? Må være innlogget for å bruke det.

Her er ny link: https://discord.com/channels/747967102895390741/1361794273707561050

Klikk på pinned profiles for å finne profiler som enten legger til VR kontrollere eller for Gamepad. Jeg bruker den nederste siden jeg spiller med gamepad; HMD-AIMING PROFILE

oblivionvrdiscord.thumb.jpg.d298633ef0ac0d6fbe4ba3dbd492c3e4.jpg

Men først må du laste ned UEVR: https://github.com/praydog/UEVR

Og akkurat nå for Oblivion så anbefales det at en bruker nightly versjonene av UEVR, siste her: https://github.com/praydog/UEVR-nightly/releases

Ja, jeg har Discord. Og ja. Hater det forbanna tullballet. Jævla fjortisvits. Jeg er godt nærmere 100 enn 0 alder. Dette er noe forbanna søl. Jeg har ikke fulgt med datarevolusjonen siden 1981 for å ende opp med Discord 45 år etterpå. 

• Liker 1
4 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ja, jeg har Discord. Og ja. Hater det forbanna tullballet. Jævla fjortisvits. Jeg er godt nærmere 100 enn 0 alder. Dette er noe forbanna søl. Jeg har ikke fulgt med datarevolusjonen siden 1981 for å ende opp med Discord 45 år etterpå. 

81? Bra noen kan få meg til å føle meg ung som først kastet meg på i 83 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...