Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, BakaBerg said:

Da har jeg bestilt crystal light, og kjøpte en pakke til star citizen. Må innrømme jeg er gira nå

Star Citizen var kult i VR! Men det er ganske krevende da. Likevel var jeg veldig fornøyd med ytelsen jeg fikk på Quest 3 og virtual desktop, men det var på et 5090 da 😅

Hvis de får på plass Foveated Rendering så kan det bli veldig bra! Da blir kanskje PSVR2 brukbar i spillet. Var helt håpløst å få det headsettet til å kjøre bra der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Hvilke spill på PC/PSVR2 har du prøvd?

Om du ikke har prøvd Alyx er det et møst. Om du har prøvd Alyx, anbefaler å prøve det igjen. Du vil se en massiv forbedring i grafikken. 

Har faktisk til gode å spille alyx, har kjøpt det. 

Psvr1 og 2 har jeg spilt alt som er verd å spille. Favorittene er re7, wipeout omega, farpoint (med den gønner move controlleren) eve valkyrie, re8, re4 remake, saints and sinners og horizon. 

På pc er det for det meste spilt skyrim, fallout 4 begge tungt modda. Arsetto corsa, hitman, battlegroup, outer wilds mod, no mans sky, elite dangerous (deppa av at fps mode ikke er VR),RE7 Mod, sw squadrons.

Og UEVR outer worlds , oblivion remastered , pacific drive (favourite ), ace combat 7, Vampire bloodlines 2, the alters

Har funnet fram mitt 10 år gamle thrustmaster hotas X, og tenker å kjøre SC fps med kontroller. 

Endret av BakaBerg
Skrevet
Enceladus skrev (3 timer siden):

Star Citizen var kult i VR! Men det er ganske krevende da. Likevel var jeg veldig fornøyd med ytelsen jeg fikk på Quest 3 og virtual desktop, men det var på et 5090 da 😅

Hvis de får på plass Foveated Rendering så kan det bli veldig bra! Da blir kanskje PSVR2 brukbar i spillet. Var helt håpløst å få det headsettet til å kjøre bra der.

Chugger litt i byen, men ellers kjører det overraskende bra. Må kanskje prøve preset L eller M å se da

Skrevet
18 minutes ago, BakaBerg said:

Har faktisk til gode å spille alyx, har kjøpt det. 

Psvr1 og 2 har jeg spilt alt som er verd å spille. Favorittene er re7, wipeout omega, farpoint (med den gønner move controlleren) eve valkyrie, re8, re4 remake, saints and sinners og horizon. 

På pc er det for det meste spilt skyrim, fallout 4 begge tungt modda. Arsetto corsa, hitman, battlegroup, outer wilds mod, no mans sky, elite dangerous (deppa av at fps mode ikke er VR),RE7 Mod, sw squadrons.

Og UEVR outer worlds , oblivion remastered , pacific drive (favourite ), ace combat 7, Vampire bloodlines 2, the alters

Har funnet fram mitt 10 år gamle thrustmaster hotas X, og tenker å kjøre SC fps med kontroller. 

Da bør Alyx være først på lista.

Battlegroup 2 er også veldig mye bedre enn det første.

Ellers er ready or not vro bra. Men kan være lurt å vente til den kommende store patchen til RON som skal fikse noen stygge og frustrerende AI bugs

• Liker 1
Skrevet
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Da bør Alyx være først på lista.

Battlegroup 2 er også veldig mye bedre enn det første.

Ellers er ready or not vro bra. SaMen kan være lurt å vente til den kommende store patchen til RON som skal fikse noen stygge og frustrerende AI bugs

Skal teste alle 3! Jeg bruke hele kvelden på å fly to cargo missions og konfigurere noe inni hellvete i SC VR.

Det var verd det. FOR et spill. Og det med PSVR2. 

Skrevet
Enceladus skrev (19 timer siden):

Google sin AI anbefalte meg å øke grafikkinstilling fra medium til very high. Den påsto at det ville lette på CPU load. Og merkelig nok ble det bedre framerate. Makan

Skrevet
12 minutes ago, BakaBerg said:

Google sin AI anbefalte meg å øke grafikkinstilling fra medium til very high. Den påsto at det ville lette på CPU load. Og merkelig nok ble det bedre framerate. Makan

Ja det er en greie. Husker jeg slet med ytelse når jeg hadde min gamle i9 9700k eller hva den nå het. Den begynte og bli gammal. Samtidig som jeg hadde et relativt kraftig kort 2080ti eller hva det nå var når disse var nye og best. Da ble jeg anbefalt å øke grafikk innstillingene. Så kortet tok mer av støyten vekk fra CPU.

Ellers i pimax crystal slår jeg av basic AA. Med 4k+ opplysning er AA unødvendig syns jeg. Og da kan jeg økte andre grafikk innstillinger i stedet.

Ellers er jeg skeptisk til star citizen, det virker som at det har samme basic gameplay som Elite. Og Elite syns jeg fort blir kjedelig. Tøffe rundt i space lastebil. Er ikke det jeg synes er kulest.

Ellers om du ikke har prøvd er subnautica drit kult i VR. Spillet krever en mini mod for at ting funker i vr.(er noe offset greier) og du må bruke en xbox kontroller eller lignende. Men det har også kommet en større vr mod med vr kontroller støtte. Den har jeg ikke prøvd enda.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...