Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eksen blokkerte meg på alt. Kuttet helt kontakt. Vond følelse.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

 

Vil ikke høre mer kritikk nå, for det behøver jeg ikke. Hadde jeg fått skrudd tiden tilbake så hadde jeg gjort alt anderledes. Da hadde den mannen blitt dumpet i det han sa at eksen og vennene var viktigere for han enn meg. :). For da hadde jeg spart meg selv for å bli såret. Og det er det mange sier de gjør. Når de forstår noe er galt så dumper de vedkommende selv før den dumper de. Thats it! 

 

 

Som nevnt tidligere, så lenge du poster tråder her, om kjærlighetssorgen, angeren på at du ikke dumpet han tidligere, eller at du sa nei for lenge siden holder du "såret" åpent. 

 

Det beste rådet du kan få er å la livet ditt gå videre og ikke rippe opp i det vonde ved å stille samme spørsmål med marginale variasjoner i et stort antall tråder.

 

De fleste med bittelitt empatiske evner synes faktisk synd på deg, og de aller fleste som har passert tjue har et forhold til det å ha kjørlighetssorg i mindre eller større grad og vet hvordan det kjennes. Dog er det slik at sympatien fortar seg litt når ditt behov for "pusing" i form av medhold bekreftelser aldri stopper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Belphegor:

En behøver ikke være et dårlig menneske fordi en har vanskelig for å gå videre etter en kjærlighetssorg.

 

Og navnet "heartlife" forteller meg like lite som Belphegor eller andre kallenavn. Det er jo ikke snakk om ekte navn.

Skrev han at hun var et dårlig menneske? 

 

Uansett, problemet til mange her nå er at vi er ganske lei av å lese trådene til Heartlife. Det er ikke vondt ment fra noen, men man blir veldig oppgitt over at hun skal mase så mye om seg selv her inne, og lage så utrolig mange tråder som i bunn og grunn bygger på akkurat det samme; hun ble dumpet. 

 

Jeg har rådet Heartlife flere ganger til å gå til psykiater, men tror rett og slett ikke hun tar meg seriøst. Hun er psykisk syk akkurat nå, og innrømmer det i et innlegg over her. Profesjonell hjelp kan virkelig få hun på rett spor igjen. Uansett hva vi skriver her, så har hun glemt det i morgen, og lager en ny tråd som bygger på akkurat det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vil ikke høre mer kritikk nå, for det behøver jeg ikke. Hadde jeg fått skrudd tiden tilbake så hadde jeg gjort alt anderledes. Da hadde den mannen blitt dumpet i det han sa at eksen og vennene var viktigere for han enn meg. :). For da hadde jeg spart meg selv for å bli såret. Og det er det mange sier de gjør. Når de forstår noe er galt så dumper de vedkommende selv før den dumper de. Thats it! 

 

 

Som nevnt tidligere, så lenge du poster tråder her, om kjærlighetssorgen, angeren på at du ikke dumpet han tidligere, eller at du sa nei for lenge siden holder du "såret" åpent. 

 

Det beste rådet du kan få er å la livet ditt gå videre og ikke rippe opp i det vonde ved å stille samme spørsmål med marginale variasjoner i et stort antall tråder.

 

De fleste med bittelitt empatiske evner synes faktisk synd på deg, og de aller fleste som har passert tjue har et forhold til det å ha kjørlighetssorg i mindre eller større grad og vet hvordan det kjennes. Dog er det slik at sympatien fortar seg litt når ditt behov for "pusing" i form av medhold bekreftelser aldri stopper.

 

 

Jepp... jeg får håpe at jeg klarer å glemme alt jo fortere jo heller. Det er ikke lett. Men det skal gå fremover. 

 

Som sagt : unngå å håpe på at eksen kommer tilbake, for han bryr seg ikke. : ser i denne artikkelen her: null mening i det: 

 

http://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/article1640180.ece

 

Står mye om det på nettet: http://www.nettavisen.no/tjenester/slik-overlever-du-kjrlighetssorgen/3093719.html

 

Og det gjør meg ikke til et vondt menneske at jeg kjenner på smerten mer eller mindre fortsatt. Det har ikke gått lengre enn under 2 måneder siden han stakk. Jeg må forsøke å bare glemme hele greien. Glemme hele fyren.Og tenke fremover. Får også forsøke å ikke tro at det er noe galt med meg hele tiden. At han dumpet meg betyr ikke at det er meg det er noe galt med. Jeg vet at jeg burde ha dumpet han tidligere for ord han sa til meg. 

 

Jeg forsøker å glemme hele fyren. ;) 

Lenke til kommentar

 

Belphegor:

En behøver ikke være et dårlig menneske fordi en har vanskelig for å gå videre etter en kjærlighetssorg.

 

Og navnet "heartlife" forteller meg like lite som Belphegor eller andre kallenavn. Det er jo ikke snakk om ekte navn.

Skrev han at hun var et dårlig menneske? 

 

Uansett, problemet til mange her nå er at vi er ganske lei av å lese trådene til Heartlife. Det er ikke vondt ment fra noen, men man blir veldig oppgitt over at hun skal mase så mye om seg selv her inne, og lage så utrolig mange tråder som i bunn og grunn bygger på akkurat det samme; hun ble dumpet. 

 

Jeg har rådet Heartlife flere ganger til å gå til psykiater, men tror rett og slett ikke hun tar meg seriøst. Hun er psykisk syk akkurat nå, og innrømmer det i et innlegg over her. Profesjonell hjelp kan virkelig få hun på rett spor igjen. Uansett hva vi skriver her, så har hun glemt det i morgen, og lager en ny tråd som bygger på akkurat det samme.

 

Jeg gikk på en psykisk smell etter dette ja. Men det psykiske er ikke værre enn at jeg tenker mye på det, og gråter iblant for det, og føler meg elendig med det. Innimellom føler jeg meg litt bedre. Men jeg presser meg selv til å fungere selv om det gjør vondt. 

 

Jeg er litt skuffet over at jeg mistet all tro på mennesker når jeg opplever at de forlater meg etter så lang kontakt uten å ville si et ord. Men nok om dette. Jeg orker ikke mer kritikk nå. Det er ikke det jeg trenger. Jeg trenger å bli inspirert til å tro på at det fins folk som ikke går ut av livet mitt på den måten han gjorde etter så lang kontakt. Mennesker er forskjellig, og det er jeg glad for. Jeg håper på å få troen opp igjen på kjærlighet. Og det er det jeg behøver bidra til å få troen opp på. Jeg må bare forsøke å glemme han i morgen ;) Glemme han !!!! Det er det jeg må!. Ut av systemet! 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

 

Jeg er litt skuffet over at jeg mistet all tro på mennesker når jeg opplever at de forlater meg etter så lang kontakt uten å ville si et ord. Men nok om dette.

 

Det er best for en selv å gå videre. Når noen dumper en uten forklaring er det ergerlig, men tross alt er det kanskje det beste. For hvem vil ha en detaljert forklaring om hvorfor en ikke egner seg som kjæreste for den personen?

Har lest om personer på nettet som fikk en detaljert forklaring, og de ble rasende etterpå. Forklaringen hjalp ikke i det hele tatt.

Det bllr ikke lettere å gå videre om man får høre fornærmelser som: "Du er for dårlig trent", "Du er ikke pen nok", "Jeg er lei av deg", "Jeg vil heller være singel og fri", "Du har dårlig ånde", "Du sitter for mye hjemme", "Du snakker for lite", "Du snakker for mye", "Du rydder for lite", "Du rydder for mye"....

 

Ja, nå aner jeg ikke hva din eks ville sagt til deg. Men hva er poenget med å få høre en slik oppramsing med blodige fornærmelser?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er litt skuffet over at jeg mistet all tro på mennesker når jeg opplever at de forlater meg etter så lang kontakt uten å ville si et ord. Men nok om dette.

 

Det er best for en selv å gå videre. Når noen dumper en uten forklaring er det ergerlig, men tross alt er det kanskje det beste. For hvem vil ha en detaljert forklaring om hvorfor en ikke egner seg som kjæreste for den personen?

Har lest om personer på nettet som fikk en detaljert forklaring, og de ble rasende etterpå. Forklaringen hjalp ikke i det hele tatt.

Det bllr ikke lettere å gå videre om man får høre fornærmelser som: "Du er for dårlig trent", "Du er ikke pen nok", "Jeg er lei av deg", "Jeg vil heller være singel og fri", "Du har dårlig ånde", "Du sitter for mye hjemme", "Du snakker for lite", "Du snakker for mye", "Du rydder for lite", "Du rydder for mye"....

 

Ja, nå aner jeg ikke hva din eks ville sagt til deg. Men hva er poenget med å få høre en slik oppramsing med blodige fornærmelser?

 

Det er sant. Det å løpe videre for å finne en ny mann, det er jeg ikke interessert i. Det jeg ønsker å gjøre er faktisk å slutte å ta det innover meg det som har hendt. Han er ikke noe å savne heller, for han savner jo ikke meg, hvorfor skal jeg da savne han? Jeg har funnet ut at det beste er å gjøre det beste ut av det som har hendt. Forstå sin egen smerte, men samtidig så er det lurt å ikke la det gå innover seg. De personene i livet mitt som virkelig er glad i meg, de er der alltid. Sånn er min tanke. Og jeg vil forsøke å la livet mitt få en mer positiv vending, istedet for å sørge for mye over en person det ikke er verdt å sørge over. Jeg har kommet til det steg at jeg mener at han ikke er verdt å sørge for lenge over. Og egentlig ikke verdt å sørge over lenger

 

Man skal alltid huske : selv om man har en kjæreste eller finner en, så er det INGEN garanti at det vil vare. Det kan like godt ryke!. Og dermed kan man ha det bra alene og. Man er sin egen lykkesmed. 

 

Og obs til alle dere andre.: Ikke kom å kritiser meg i innlegget. Jeg blir bare værre av kritikk kjenner jeg ;) . Og det går bra med meg tiltross for dette. Det fikk meg bare til å få så uendelig dårlig tro på alt som heter "kjærlighet mellom mann og kvinne" ;):)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Under kategorien "Samliv og relasjoner" finner du en tråd som som heter "Trenger du noen å snakke med?". Den begynner å bli gammel og er nok noe utdatert i form av medlemmer som har satt navnet sitt inn i førsteposten. Jeg vil allikevel anbefale deg å poste et innlegg i denne tråden hvor du forklarer denne kjærlighetssorgen og evt. andre problemer du sliter med, og se om det er noen er på forumet som faktisk har vært igjennom det samme, og melder seg frivillig til å snakke på tomannshånd (PM) med deg om dette. 

 

For her, på et åpent forum, vil du få kritikk! Mye bedre å snakke med noen som ønsker å sitte seg skikkelig inn i problemet ditt.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852530

Lenke til kommentar

Under kategorien "Samliv og relasjoner" finner du en tråd som som heter "Trenger du noen å snakke med?". Den begynner å bli gammel og er nok noe utdatert i form av medlemmer som har satt navnet sitt inn i førsteposten. Jeg vil allikevel anbefale deg å poste et innlegg i denne tråden hvor du forklarer denne kjærlighetssorgen og evt. andre problemer du sliter med, og se om det er noen er på forumet som faktisk har vært igjennom det samme, og melder seg frivillig til å snakke på tomannshånd (PM) med deg om dette.

 

For her, på et åpent forum, vil du få kritikk! Mye bedre å snakke med noen som ønsker å sitte seg skikkelig inn i problemet ditt.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852530

Jeg innser at jeg har taklet bruddet ganske tungt. Jeg ble ganske sint på meg selv, fordi jeg taklet bruddet tungt. Men jeg er bare et menneske, og vi gjør alle feil. Ingen er feilfrie. Det er det som er en del av å være et menneske. Jeg er et like bra menneske som alle andre selv om jeg takler brudd tyngre kanskje enn gjennomsnittet ville gjort.

 

Jeg gjorde mine feil i det at jeg tydelig ikke taklet bruddet så godt og å være en fuckfriends etter bruddet. Vi hadde aldri satt oss ned å pratet skikkelig om hvordan det skulle fungere. Jeg gikk å håpet på at alt skulle kunne fikses igjen, og ga ikke opp håpet siden vi fortsatte som fuckfriends. Han kan ha følt meg som plagsom i det jeg skrev : "er du ikke interessert i å ha kontakt i det hele tatt?" - på meldinger dersom jeg følte han som fraværende. Det siste som hendte var at etter at vi hadde hatt sex igjen, så ble han helt fraværende. Altså han skrev ikke sånne meldinger som man liker å høre når man har hatt sex med noen. Man liker jo å få litt respons etterpå. Og da jeg tok opp at jeg følte at han ikke virket interessert ut i å ha kontakt, så dumpet han meg helt.. Og sa at han aldri ville ha mer kontakt med meg igjen. - og da følte jeg det som en skam... vi hadde hatt sex.. hva var galt.. og så sier han rett etter sexen at han aldri vil prate mer igjen med meg. Det var det som var ubehagelig...Han ville ikke prate engang... ikke det engang.... sånn tenkte jeg... (men nå skal jeg ikke begynne å diskutere dette igjen her inne)

 

- dermed ser jeg en feil hos meg: det var at da han dumpet meg som kjæreste, så skulle jeg ha forstått at kontakten med han ville bli distansert. For når han ikke ville ha forhold så vil jo han være fri. Og at enten måtte jeg finne meg i å ha en distansert fuckfriend-/ eller vennekontakt / eller så hadde valget vært å kuttet han helt. Og å ha et distansert og uforpliktende fuckfriendsforhold som kunne ta stopp når som helst ble for vanskelig. Det ble jo en pang stopp og nå har jeg lært at det var vanskelig. Og kontakten ble jo egentlig helt uforpliktende og usikker å forholde seg til når den uansett kunne ta en fullstendig stopp før eller siden. Vanskelighetsgraden med å ha et fuckfriendsforhold når en har følelser er ganske stor. Og spesiellt når man har kjærlighetssorg, og ikke har fått tid til å bearbeide bruddet. Det ble sånn at jeg "klamret" meg til den kontakten jeg fikk med han istedet for å ta sorgen over bruddet over meg. Han ville jo være fuckfriend, og da ville jo jeg ha han i livet mitt på en måte, på den måten man har det i et forhold. Det var det som var feil. Som man sier så er det mange som har det samme problemet som meg, altså å forholde seg som en fuckfriend. Noen passer ikke til det. Knytter for mye følelser i sexen. Vi skulle heller bare forsøkt å være venner, gått på kino, gått ut en tur å spist, men ikke sex... , men jeg forsto det sånn at han ønsket kun å være fuckfriends. Hadde vært enklere om vi forholdt oss som vanlige venner gjør. Det som var galt var at vi gjorde det som knyttes opp mot et forhold.. altså sex.

 

- jeg har en annen situasjon, en eksdate som jeg sa at jeg kun ville være venner med. Han sa at han var forelsket i meg. Vi gikk turer som venner mye før. Siste gangen jeg gikk tur med han som venn var da han begynte å ta på meg utenpå klærne. Da ble jeg redd. Fordi jeg ville ikke villede han.  Ville ikke ha sex med han for da kunne han se på det som mer. Han var jo forelsket... Og jeg ville ikke gjøre han vondt, og  sa til han: Venner og thats IT. Og jeg mener at det var det mest riktige å være i siike situasjoner. Noen av oss blir blinde når vi er forelsket. 

 

 

Jaja, uansett. : Jeg forstår godt at dere kan kritisere meg for alle mine tråder, som går litt på ulike temaer, men om samme situasjon. Beklager det.

 

Jeg vet uansett at jeg er en bra jente. Både som personlighet, og ellers. Jeg er en snill jente. Når jeg ser meg selv i speilet så tillater jeg meg selv å føle meg sexy, føle meg fin,uansett!. :).

 

Jeg skal ikke kommentere mer i denne tråden. Jeg gir meg her om å diskutere dette emnet. :). Takk for tips og deltakelse i tråden.! Og ja, jeg har litt å jobbe med det å håndtere kjærlighetssorg, og å bli dumpet. Jeg burde ha håndtert den prosessen bedre enn jeg gjorde. Men det som var idiotisk av meg, var å fortsette som fuckfriend, med en gang etter bruddet, altså før sorgen var håndtert. Det innser jeg nå.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jaja. Lykke til :)

Strengt tatt kan det være fordi du har et fint utseende at eksen ikke klarte å være bare venn med deg. Det er ikke selvsagt at det går bra å være venner i etterkant, "sex med eksen" er et begrep. Og en ser av andre diskusjoner at det skaper konflikter i forhold til nye kjærester, når noen insisterer på å ha mye kontakt med en bestemt eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja. Lykke til :)

Strengt tatt kan det være fordi du har et fint utseende at eksen ikke klarte å være bare venn med deg. Det er ikke selvsagt at det går bra å være venner i etterkant, "sex med eksen" er et begrep. Og en ser av andre diskusjoner at det skaper konflikter i forhold til nye kjærester, når noen insisterer på å ha mye kontakt med en bestemt eks.

 

Måtte bare tilføye : Tusen takk :)

 

"ingen menn klarer å bare være venner med meg, uten å ha sex, kanskje jeg er to "hot" hahaha! Mens normalt sett så er det jo damer som kan ha mannlige venner uten sex... - noe jeg aldri opplever. .Kun det motsatte. Menn vil ha sex, eller så er det over og ut, og ingenting å snakke om ;) Sånn er det her i min "gård" ;). Får ta det som et kompliment! hahahaha. 

 

Men uansett : er vel sjelden ekser klarer å være venner. Ja, det kan ødelegge for nye relasjoner. Det har jeg erfart. Han hadde jo et ganske tett forhold til sin eks, og jeg trodde hele tiden at de ikke var ferdige. Jeg har jo ikke et svar på det. Kan være at jeg tok feil, men men det er jo sånn i dagens samfunn at slike ting kan komme i veien.. Så selv om han har blokket meg, og ikke vil vite av meg lenger, så var faktisk bruddet et faktum før han blokket meg, Så det var jo ikke mer å gjøre med den saken. Jeg håpet på at vi kunne fortsette å prate som venner, eller bare prate ut litt på mail siden vi nettopp hadde hatt sex, slik ikke det ble så ubehagelig avslutning. Det var tungt det at han valgte å ha meg ut av sitt liv. Han var jo en del av mitt liv...  

 

Dummeste jeg gjorde var at jeg valgte å ha sex med han i en slik situasjon. Da sitter man bare seg selv i en sårbar situasjon. Dumt valg av meg, og min feil.  Jeg hadde mistet han uansett.  Og jeg hadde mistet han før vi ble fuckfriend egentlig.  Så ja jeg hadde mistet han uansett. Punktum :) 

 

Har bare livet en gang, og det viktigste for meg nå er at jeg er sikker på at jeg ikke kunne gjort mer enn jeg gjorde. Jeg holdt på for lenge i noe som tydelig var dømt til å ikke eksistere. Jeg er faktisk glad for den opplevelsen jeg fikk, selv om jeg kunne vært foruten å bli såret. Men får ta med meg alt det negative og positive i lærdom i fremtiden.  Vil han ikke ha meg i livet sitt så er jeg hans store tap !!!!   :) Det var et eventyr på veien mot fremtiden!.Punktum! :) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg har kommet et skritt lenger.! Jeg står for mine egne meninger nå, og magefølelsen min hele tiden var RIKTIG!  Fyren har et ganske bra utseende. Alle damer på et annet forum sier at de synes han er superkjekk. Så det er ikke bare meg som liker utseende hans ;) Men jeg har kommet dit hen, at jeg vet at den mannen ikke var glad i meg. Han behandlet meg respektløst!. Manipulerrte meg til å skrive ting for å skite meg ut, og verre ting... for en type...Og dette med å blande seg inn i en svenske, som setter en eksen sin i Sverige som nummer 1 i livet , det var bare tull. Jeg er STERK, og jeg er STA og jeg DANSER meg videre i LIVET! :) Så nei... han er ikke verdt denne tråden heller. Ferdig med den! ;)!. 

 

:)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Tråden er ferdig, og denne fyren er en person som jeg møtte sommeren 2014, ...vi møttes jevnt flere ganger i uken, og hadde kontakt hver eneste dag gjennom dagen på facebook og smser.  Vi hadde kontakt frem til 2016.

Dette er ikke samme mann som har såret meg tidligere.... Dette er en helt annen type fyr. Vil ikke diskutere dette, for jeg synes at han ikke fortjener det, for han har oppført seg veldig respektløst og vært voldelig.

 

Nå ber jeg om å slutte å kommentere i tråden. Livet er for kort til å ripe opp i denne historien. Orker det ikke. Ferdig med denne tråden! Lifes goes on! :)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Hehe, nei

Sitatet ? ... Jeg vet at min eks leser dette her. Han stalker meg og leser alt jeg skriver. Er det slik dere mener tilfeldig? haha. Tråden her er avsluttet.

 

- åja nå kom jeg på sitatet.... det går på forslag innlegg jeg kan lese svar i. Vet dere: Som jeg har sagt i tråden. Tråden her er avsluttet :) Og jeg har begynt å stole på mine egne avgjørelser, meninger og vurderinger. Jeg var helt i villrede før, pga omstendigheter. Viktig å lytte til seg selv. :)

 

Tråd: Avsluttet ;) :  I am STRONGER than Yesterday!!!!

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

 

Hehe, nei

Sitatet ? ... Jeg vet at min eks leser dette her. Han stalker meg og leser alt jeg skriver. Er det slik dere mener tilfeldig? haha. Tråden her er avsluttet.

 

- åja nå kom jeg på sitatet.... det går på forslag innlegg jeg kan lese svar i. Vet dere: Som jeg har sagt i tråden. Tråden her er avsluttet :) Og jeg har begynt å stole på mine egne avgjørelser, meninger og vurderinger. Jeg var helt i villrede før, pga omstendigheter. Viktig å lytte til seg selv. :)

 

Tråd: Avsluttet ;) :  I am STRONGER than Yesterday!!!!

 

 

Nei, det vi mener er at du i årevis har opprettet tråder om de samme greie. Enten som anonym, eller under forskjellige profiler. Ikke bare her, men også forumet på Kvinneguiden, men du kommer åpenbart ingen vei. Det er ikke vanskelig å kjenne igjen skrivemåten din. 

Endret av Windoge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, nei

Sitatet ? ... Jeg vet at min eks leser dette her. Han stalker meg og leser alt jeg skriver. Er det slik dere mener tilfeldig? haha. Tråden her er avsluttet.

 

- åja nå kom jeg på sitatet.... det går på forslag innlegg jeg kan lese svar i. Vet dere: Som jeg har sagt i tråden. Tråden her er avsluttet :) Og jeg har begynt å stole på mine egne avgjørelser, meninger og vurderinger. Jeg var helt i villrede før, pga omstendigheter. Viktig å lytte til seg selv. :)

 

Tråd: Avsluttet ;) :  I am STRONGER than Yesterday!!!!

 

 

Nei, det vi mener er at du i årevis har opprettet tråder om de samme greie. Enten som anonym, eller under forskjellige profiler. Ikke bare her, men også forumet på Kvinneguiden, men du kommer åpenbart ingen vei. Det er ikke vanskelig å kjenne igjen skrivemåten din. 

 

 

Om jeg har gjort det i årevis så har det vært ulike situasjoner. Dette er ikke samme forhold som tidligere. Har hatt situasjoner før som var veldig vanskelig. Er ikke samme situasjoner. Men det viser bare at jeg har gått på en del smell i kjærligheten. Lager ingen nye tråder om det. Det gjør meg ikke godt, og jeg kommer faktisk til å søke legehjelp denne gangen muligens, fordi jeg kjenner at det ble litt mye for meg. Ikke noe man skal ta på forum. Det gjør det ikke bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...