Gå til innhold

Hun har sprengt romskip, skapt dødelig gifttåke og røyklagt Leonardo di Caprio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver gang jeg ser effekter i amerikanske filmer, er de så til de grader overdrevne at det er ødeleggende for filmen.

Det er kun i amerikanske filmer at folk som blir skutt, slenges flere meter gjennom rommet, hvor biler som kolliderer eksploderer i inferno, der små eksplosiver i fly får hele flyet til å fordampe i en atombombelignende smell.

For ikke å snakke om voldsomme lyder i verdensrommet, romskip som tar krappe svinger, osv, osv.

Det er lenge siden Hollywood produserte gode, realistiske filmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fortell meg et firma/selskap som ikke tar snarveier for å nå inntjeningen. Ellers svært enig med Xantippe sin kategorisering av spesialeffekter. Overdrevent med store bokstaver.

 

Du kan jo knapt  dulte borti et kjøretøy i hollywood, selv med "handlevogn" før det eksploderer i 15 - 40 meters høyt flammehavinferno.

 

 

 

For ikke å snakke om voldsomme lyder i verdensrommet, romskip som tar krappe svinger, osv, osv.
Det er lenge siden Hollywood produserte gode, realistiske filmer. 

 

Nettopp, så ulogisk som det kan få blitt. Ta en fysikkutdannelse dere som jobber i hollywood, dere "trenger det" !

 

Om det hadde vært gass mellom sola og jorden, så ville det kunne bli spredd lyd, men jeg er også redd for at det ville vært spredd så mye ekstra varme at jorden ville ha vært ubeboelig.

 

Gass kan spre varme, vind, lyd, gi potensial for å utføre krappe svinger med fly mm.

I vakuum uten romdrakt så er du dødelig skadet på 20 sekunder, evt. kortere tid elns.

Endret av G
Lenke til kommentar

"Hver gang jeg ser effekter i amerikanske filmer, er de så til de grader overdrevne at det er ødeleggende for filmen."

 

Det finnes regissører som vil ha for mye effekter, men dette gjelder en veldig liten del av effektene. De aller fleste effektene i filmer ser du ikke. Det kan fortsatt være riktig at hver gang du ser effekter ødelegger det for filmen, men de aller fleste er du altså ikke klar over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har alltid vært bruk for kreative ingeniører i filmbransjen. Før var det praktiske effekter, så en god kombinasjon av CGI og praktiske, og i dag mest CGI. Personlig er jeg svar for praktiske effekter, men i dag er faktisk CGI så bra at de fleste trolig ikke merker det.

 

Anbefaler alle teknologer (og filmentusiaster generelt) å sjekke ut dokumentaren til The Abyss (1989). Veldig imponerende arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...