Gå til innhold

[Løst] Veggfeste til en Samsung UE55F6515?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger et billig veggfeste til min Samsung UE55F6515, men har noen spesifikke ønsker.

 

Det bør være mulig å kunne vri TV-en både til høyre og venstre fordi stua er litt bred, men det bør nok også være mulig å skyve hele TV-en litt horisontalt. Sistnevnte fordi veggen er av gipsplater og jeg må skru det fast på en stender, samtidig som jeg ønsker at TV-en er sentrert på veggen.

 

Har noen erfaringer med Andersson WMA 2.4 til 649,-?

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tilbehor/projektorogtvfeste/andersson-wma2.4/212985.11462/

 

Jeg tror riktignok ikke den kan skyves horisontalt.

 

Andre forslag? Så vidt jeg har skjønt er det VESA 400 x 400 jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke akkurat det festet, men synes det ligner litt på det jeg har (noe ala dette: https://www.komplett.no/product/765551/lyd-bilde/tv/bord-og-veggfeste/vogels-thin-245-veggfeste-26-5-5-hvit?gclid=CNbow4zE_MoCFYF5cgodBV8D9g&gclsrc=aw.ds).Koster en del mer så det spørs om jeg hadde kjøpt det igjen for å få 10cm ekstra avstand fra vegg. Virker jo fornøyd han som har lagt igjen anmeldelse på siden også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål er hvor langt man ønsker i vri TV-en til høyre og venstre. TV-en er ca 124 cm bred og veggfestet går bare ca 40 cm ut. Da kan man ikke snu den så veldig langt før den treffer veggen. Må også bolte den godt fast. Blir en del vekt og krefter på et lite område hvor skruefestene er når man begynner å snu/dra på apparatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå står den uansett på en TV-benk hvor maks avstand fra vegg til den ene enden av TV-en er 30 cm, og dette er tilstrekkelig. Så 40 cm vil fungere bra tenker jeg. Men ja, jeg må nok treffe en stender i veggen og bruke noen solide skruer - i hvert fall hvis jeg skal ha et vribart veggfeste. TV-en veier 18 kg, så nevnte veggfeste bør gå.

Lenke til kommentar

På Vogel-veggfestet følger det med 10mm skruer. Siden jeg har betongvegg tror jeg nok at jeg kunne hengt ytterst i festet uten problemer. Fattern har samme feste og og det er festet i en stender. Han er ikke like trygg på å dra TVen ut fra veggen (når jeg tenker meg så står alltid TVen helt inne, men det kan jo være at TV ikke står i fokus når jeg er på besøk). Den henger hvert fall enda =) Så om du er trygg på at du treffer midt på stenderen bør det gå fint.

 

Prøv så godt du kan å lokalisere den. Bor med et 2mm bor (eller deromkring). Får du ut sagflis vet du hvor stenderen er. Bor så flere hull med små mellomrom helt til det ikke kommer ut sagmugg lenger. Da kan du lokalisere midten på stenderen. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idet jeg trodde jeg hadde bestemt meg fant jeg: https://www.dustinhome.no/product/5010649418/swing-arm-large-white---white . Men kan det stemme at denne er 12,3 cm ut fra veggen mens den fra Andersson bare er 0,9 cm? Det ser jo ut som det er samme prinsipp.

Jeg har veldig vondt for å tro at Andersson-festet klarer å holde TVen 0,9cm fra veggen. Det er nok bare forskjell i nøyaktig hvilket mål  som oppgis og Deltaco er nok mer ærlig. Tipper festebraketten til Andersson-stativet er 0.9cm dypt (altså den delen du fester i veggen). Begge to har nok også et lite ledd helt ytterst som vi ikke ser pga vinkelen bildet er tatt i. 7-10cm fra veggen er minimum av det jeg vil tippe TVen vil være fra veggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...