Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutte å røyke, faila.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

For ca. en uke siden besluttet jeg å slutte å røyke, da jeg etter en

ganske stressende uke merket at jeg plutselig hadde gått fra

2-3 røyk om dagen, til 10-15. Jeg sluttet på dagen, og siden da

har jeg klart meg fint, å ikke tatt noe selvom det fristet en del.

Så kommer problemet. I dag har jeg hatt en veldig lang dag, og jobbet i veldig

høyt tempo fra 12:00 til halv tolv. På et tidspunkt tok jeg til slutt å ga inn, og

tok to snus i løpet av kvelden.

Er utrolig flau over meg selv, og mistet samtidig en del av motivasjonen,

jeg mener, om jeg ikke klarer å holde meg når jeg stresser, hva er da

poenget?

Er det noe vits i å fortsette egentlig?



Anonymous poster hash: cfa11...34c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke feilet, du har bare gjort en feil, stor forskjell.

Selvfølgelig skal du fortsette, ingen grunn til å gi helt opp alt sammen bare fordi du har gjort en liten feil.

 

Ingenting å være flau over, det som er noe å være flau over er å ikke gi deg fordi du gjorde en feil :)

Hold hodet høyt og tilgi deg selv for feilen din og fortsett med røykeslutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke si at du aldri skal røyke mer. Det løftet er vanskelig å leve opp til. Si for eksempel at du ikke skal røyke på en stund. Om du sprekker kan du lett gå tilbake til å ikke røyke på en stund, uten at æren er tapt. På sikt blir det lettere og lettere, og plutselig har du sluttet å røyke likevel, uten et knallhardt løfte.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du anonym? Det er snakk om røykeslutt, ikke hemorider eller kjønnsvorter  :p

 

 

Ikke begynn med røyk igjen. Kjøp deg e-sig, da har du noe tilfelle du blir fristet. Du får også redusert nikotinbehovet over tid.

 

Jeg røkte 3-8 sig om dagen, jeg begynte med 6mg/ml e-veske, nå bruker jeg 0-4mg/ml avhengig av hva slags e-sig jeg bruker. Røyker du 10-15 om dager så kan du prøve å starte med 12mg/ml(1,2%) evt. 18mg/ml(1,8%) hvis det blir for lite.

 

http://skypumpen.no/innokin-endura-t18-startsett/

https://dampshop.no/innokin-endura-t18-e-sigarett-kit-solv.html

https://dampshop.no/innokin-t18-coil.html

https://www.fasttech.com/products/0/10004594/3932302-authentic-innokin-endura-t18-1000mah-starter-kit

https://www.fasttech.com/products/0/10005988/3932500-authentic-innokin-endura-t18-coil-head-5-pack

 

En mer avanser e-sig med temperatur kontroll: https://dampshop.no/istick-40w-med-gs-air-tc-tank-og-7stk-coiler.html

 

E-juice:

http://www.liberty-flights.co.uk/category.asp?categoryid=17

http://www.molinshop.com/category/moliq-e-liquids-10-ml-strength-12

http://pink-mule.com/e-liquid-uk/eliquids-ready-to-vape-en

 

Velg e-juice med minimum 50% PG til de e-sigga som er linket.

Lenke til kommentar

Det er bullshit til over øra på deg. Jeg velger den vanlige frakten og da tar det 14 dager. Det er flere som velger annet, f.eks. singpost og sier det tar en uke. Jeg har handler flere produkter der og ingen av dem er kopi/klone, Kanger Nebox, Kanger fordamperhoder, Eleaf iJust2, fordamperhoder til ijust2, GS air tanker og joyetech one XL. Eneste dritten jeg har kjøpt derfra er en RDA som en idiot her på forumet anbefalte da jeg spurte etter noe billig for å teste. Fy faen for tosk, den kostet meg ca 9USD og en original Nixon V2 kostet meg 11USD. Ja, det finnes mye kloner, kopier og annet søppel der men man må jo være en idiot hvis man kjøper noe sånt når originalen er nesten like billig, bare bedre.

Lenke til kommentar

Helt bullshit er det ikke.

Ja du kan få original varer fra FT, men da stort sett B varer som ikke har gått igjennom Q sjekken på fabrikken, men det er også en overveldende mengde med kloner på FT så er litt bingo om man ikke helt følger med.

Når det gjelder Quality check og B varer så er dette vanlig praksis, fabrikkene ønsker å bli kvitt varene som ikke er godkjente og selger det via sider som FT - Meste av omsetningen fabrikkene får (Joyetech eier Eleaf) kommer fra butikkene som handler direkte fra de.

 

Nå er trådstarter nybegynner så tviler på at han vet forskjellen mellom original vare og klone, da alt sannsynligvis er en jungel av utstyr.

 

Men det er ikke tvil om at man kan gjøre gode kjøp fra FT, men ønsker man å være 100% sikker på at man får original vare som har gått igjennom quality check så bør man heller handle lokalt. (alt for store prisforskjeller er det heller ikke)

 

 

Det er bullshit til over øra på deg. Jeg velger den vanlige frakten og da tar det 14 dager. Det er flere som velger annet, f.eks. singpost og sier det tar en uke. Jeg har handler flere produkter der og ingen av dem er kopi/klone, Kanger Nebox, Kanger fordamperhoder, Eleaf iJust2, fordamperhoder til ijust2, GS air tanker og joyetech one XL. Eneste dritten jeg har kjøpt derfra er en RDA som en idiot her på forumet anbefalte da jeg spurte etter noe billig for å teste. Fy faen for tosk, den kostet meg ca 9USD og en original Nixon V2 kostet meg 11USD. Ja, det finnes mye kloner, kopier og annet søppel der men man må jo være en idiot hvis man kjøper noe sånt når originalen er nesten like billig, bare bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er ikke tvil om at man kan gjøre gode kjøp fra FT, men ønsker man å være 100% sikker på at man får original vare som har gått igjennom quality check så bør man heller handle lokalt. (alt for store prisforskjeller er det heller ikke)

Tja... Jeg vil si det er store prisforskjeller når det er 43% billigere for en Kanger nebox fra fasttech iforhold til norske nettbutikker. Over 40% billigere for Eleaf iJust2 kit.

Fordamperhoder til Aspire Atlantis koster 33kr i Norge og 5stk fra FT koster 95kr. Kangertech fordamperhoder koster 30-40kr/stk her og de koster under under 90kr for 5stk fra FT.

 

Er det ekte vare står det Authentic forran varenavnet, f.eks. Authentic Eleaf iJust2....

Er det "uekte" eller klone så står det f.eks. Eleaf iJust2 Styled...

På fordamperhoder så er ekte vare merket med Authentic og kopier merket med Replacement.

 

 

Du trur varer som sendes til Norge går gjennom en kvalitetskontroll, hvor naiv er du? Dette er Kina, QC = minimum uansett.

 

 

Hva er det med dere føkkheads her på forumet som trur at ordet nybegynner betyr idiot, evneveik, ute av stand til å undersøke og ta egne besluttninger osv.? 

Lenke til kommentar

 

Men det er ikke tvil om at man kan gjøre gode kjøp fra FT, men ønsker man å være 100% sikker på at man får original vare som har gått igjennom quality check så bør man heller handle lokalt. (alt for store prisforskjeller er det heller ikke)

Tja... Jeg vil si det er store prisforskjeller når det er 43% billigere for en Kanger nebox fra fasttech iforhold til norske nettbutikker. Over 40% billigere for Eleaf iJust2 kit.

Fordamperhoder til Aspire Atlantis koster 33kr i Norge og 5stk fra FT koster 95kr. Kangertech fordamperhoder koster 30-40kr/stk her og de koster under under 90kr for 5stk fra FT.

 

Er det ekte vare står det Authentic forran varenavnet, f.eks. Authentic Eleaf iJust2....

Er det "uekte" eller klone så står det f.eks. Eleaf iJust2 Styled...

På fordamperhoder så er ekte vare merket med Authentic og kopier merket med Replacement.

 

 

Du trur varer som sendes til Norge går gjennom en kvalitetskontroll, hvor naiv er du? Dette er Kina, QC = minimum uansett.

 

 

Hva er det med dere føkkheads her på forumet som trur at ordet nybegynner betyr idiot, evneveik, ute av stand til å undersøke og ta egne besluttninger osv.? 

 

 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor du må være så negativ.

Ja jeg kjenner Kina meget godt, vært på besøk hos fabrikker og vet godt hvordan markedet fungerer - så det er ikke naivitet men en realitet.

 

Som jeg sier så kan man gjøre gode kjøp.

 

43% billigere er en ting, fordi man kan kjøpe toll og momsfritt, butikkene i Norge må fortolle inn varene og legge på moms på varene, ha service og holde seg til Norsk forbrukerkjøpslov, samt de som driver må jo kunne leve av det også - selvfølgelig blir prisene dyrere derav... avskrekkende dyrt er det ikke.

 

Har handlet nok av FT, Gearbest etc og vet godt at Authentic ikke alltid betyr originalvare, derfor jeg anbefaler en nybegynner som skal begynne med damping å bruke en av de Norske leverandørene, der får han hjelp, regner med det er viktigere for vedkommende å finne det som er riktig for han enn å spare noen kroner, samt vente uker på å få utstyret. 

 

Så det er bare å slappe helt av, trenger ikke å bli tastaturhelt fordi noen er uenig med dine meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du slutter med noe må du forvente at du får små «tilbakefall» fra tid til annen. Det betyr ikke at du er tilbake der du begynte. Du har derimot klart å kutte massevis og selv når du har pleid å være på ditt mest sårbare mtp. røyking har du holdt fortet svært godt. Sånn jeg ser det er det jo bare å kjøre på videre, du er allerede kommet langt.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...