Gå til innhold

[Løst] En teori jeg har glemt, hjelp! :)


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en teori, som jeg skal bruke en diskusjon til neste uke, jeg husker ikke navnet på den. 

Den går utpå at det er lettere å forandre noe gradvis, ovenfor å forandre noe raskt.

Feks, si at jeg er vegetarianer, så spiser jeg egg en dag. så tar det lang tid, også spiser jeg egg på nytt, men så går det litt tid igjen, så spiser jeg nok et egg, så spiser jeg et egg neste uke, så spiser jeg egg 2 dager på rad, og plutselig begynte jeg å spise kjøtt. 

Det pleier ikke å være så krasse tak, men det er jo litt sånn det fungerer. Vegetarianeren sluttet ikke å være vegetarianer over natten, men ble det sakte men sikker over tid. Slik forandrer mennesker seg, både subjektvis men også samfunnsvis. Det skulle være en spesiell teori som jeg ikke klarer å huske i det hele tatt. Det ruller ikke på tungen engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at det ikke finnes vegetarianere som slutter å være vegetarianer på dagen? i så fall tar du feil. En stor del som slutter gjør det sannsynligvis gradvis i noen slags form men det finnes mange som bare sier fuck it og spiser kjøtt neste dag også... hvorfor er dette noe du skal diskutere så veldig? ganske åpenbart at dette kommer an på personen som det gjelder...  

Lenke til kommentar

Nei jeg tenker at du gradvis forandrer grensene dine.

Når jeg var liten var jeg redd for å gå på flyet. Men i dag er jeg ikke redd for å hoppe i strikk engang. Det er pga, jeg har utfordret frykten min litt og litt vær dag. Som har gjort meg mer eller mindre fryktløs.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Mener du at det ikke finnes vegetarianere som slutter å være vegetarianer på dagen? i så fall tar du feil. En stor del som slutter gjør det sannsynligvis gradvis i noen slags form men det finnes mange som bare sier fuck it og spiser kjøtt neste dag også... hvorfor er dette noe du skal diskutere så veldig? ganske åpenbart at dette kommer an på personen som det gjelder...  

Det var ikke det som var poenget. 

 

Men uansett, så vil det mest sannsynelig ikke skje på dagen uansett, som du sier. En person forandrer seg gradvis.

 

En person som ser ut til å forandre seg på dagen har mest sannsynelig ikke forandret seg på dagen slik som en person utenifra ville sett det. En person som prater om å være en vegetarianer, og er en vegetarianer. Kan innvendig tenke at de har lyst på kjøtt, og denne tanken eller lysten vil bygge seg opp helt til en dag der personen forandrer seg radikalt og spiser kjøtt.

 

Jeg har ingen tro på at en person gjør noe helt ut av det blå. Det ligger alltid en skjult baktanke, lyst, innstinkt eller beviste tanker før  en person gjør noe, hva enn det skulle være. 

 

Mens andre mennesker som kanskje er vegetarianere, vil heller utforske og er nysgjerrig på hva verden har å by, og derfor prøver de litt kjøtt nå og da, disse er langt lettere å se og forstå at de forandrer seg over tid. ^^

 

For å bruke slippery slope teorien. Så er kanskje den ene mer introvert enn den andre. :)

Lenke til kommentar

Nei jeg tenker at du gradvis forandrer grensene dine.

 

Når jeg var liten var jeg redd for å gå på flyet. Men i dag er jeg ikke redd for å hoppe i strikk engang. Det er pga, jeg har utfordret frykten min litt og litt vær dag. Som har gjort meg mer eller mindre fryktløs.

 

Høres ut som en god blanding av "Boiling frog" og "Adaptation".

 

The premise is that if a frog is placed in boiling water, it will jump out, but if it is placed in cold water that is slowly heated, it will not perceive the danger and will be cooked to death.

-

Organisms face a succession of environmental challenges as they grow and develop and are equipped with an adaptive plasticity as the phenotype of traits develop in response to the imposed conditions. The developmental norm of reaction for any given trait is essential to the correction of adaptation as it affords a kind of biological insurance or resilience to varying environments.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei jeg tenker at du gradvis forandrer grensene dine.

 

Når jeg var liten var jeg redd for å gå på flyet. Men i dag er jeg ikke redd for å hoppe i strikk engang. Det er pga, jeg har utfordret frykten min litt og litt vær dag. Som har gjort meg mer eller mindre fryktløs.

 

Høres ut som en god blanding av "Boiling frog" og "Adaptation".

 

The premise is that if a frog is placed in boiling water, it will jump out, but if it is placed in cold water that is slowly heated, it will not perceive the danger and will be cooked to death.

-

Organisms face a succession of environmental challenges as they grow and develop and are equipped with an adaptive plasticity as the phenotype of traits develop in response to the imposed conditions. The developmental norm of reaction for any given trait is essential to the correction of adaptation as it affords a kind of biological insurance or resilience to varying environments.

 

Der ja, takk takk :D <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

de fleste som er vegetarianere gjør det av såkalt "image", den faktiske og genuine grunnen til å være vegetarianer bor ikke i dem og dermed vil dem raskt kunne kutte ut livsstilen på dagen.

Kilde? Lol!

 

Faktisk og genuin, ja.

 

Jammen godt vi har deg da, som kan fortelle oss andre om andres valg og deres grunner og disses genuinitet.

Lenke til kommentar

de fleste som er vegetarianere gjør det av såkalt "image", den faktiske og genuine grunnen til å være vegetarianer bor ikke i dem og dermed vil dem raskt kunne kutte ut livsstilen på dagen. 

så siden de har et image å beskytte, så tenker de ikke og de forandrer ikke sin mening om verdien om å holde imiaget sitt vedlike?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...