Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

KrF vil firedoble engangsstønad til nybakte mødre


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/krf-vil-firedoble-engangsstoette-til-nybakte-moedre-reagerer-paa-skjevhet/a/23606626/

 

Ser for meg primært to grupper mødre som liker dette forslaget godt:

 

1. De som bare vil ha barn, og forventer at staten betaler

2. De som gjerne blir alenemor, og kun trenger en mann som gjør de gravid.

 

Dersom man vet at man ikke har råd til å ha barn, bør man ikke få barn. En kan ikke forvente at staten skal bla opp på grunn av egoisme,

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge har alle råd til barn, vi har gode sosialordninger og barn er ikke så dyrt som mange skal ha det til. Det er noe som heter prioriteringer. Problemet her er vel at det er store skjevheter som bør rettes på. Jeg er for en kraftig økning, men alle saker må behandles individuellt.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man burde få beholde foreldrerett i det hele tatt dersom man ikke engang klarer å styre sitt eget liv uten at naboen må jobbe inn mer skatt sånn at man kan få til å ha rå til det som tydeligvis er livsviktig iflg norsk standard.

 

Da må det være bedre for barnet å vokse opp hos noen som er bedre i stand til å ta vare på barnet og lære moral og gi gode vilkår.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette må være det første fornuftige jeg noen gang har hørt fra KrF, selv om deres begrunnelse sikkert ikke er den samme som min. Norge har en krise med tanke på fødselsrater som gjør at vi trenger slike initiativer for å hjelpe opp om befolkningsvekst. Hadde vi derimot hatt stabil fødselsrate på over 2.1 hadde ikke slike initiativer vært nødvendig.

Lenke til kommentar

Men trygdesnylteri er i høy grad arvelig.

'Stakkarslige' arbeidsløse alenemødre fostrer navere.

De har tross alt (stort sett) valgt å sette barn til verden når de selv ikke klarer å forsørge seg selv.

 

Gjør det heller letter for SKATTEBETALERE å få flere barn. Vi er i fasen nå og det er ikke en dans på roser å sjonglere jobb, fritid og parforhold med små. Det er VÅRE skattepenger som betaler for godene.

 

Det er for lett å bestemme seg å få barn alene idag. Og mange småjenter tror tilogmed det ikke bare er et yrke men at det legitimerer dem selv som voksne og ansvarsfulle. VÅS. Å få et barn når du ikke selv er istand til å fungere som en voksen uten hjelp fra oss andre er det stikk motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men trygdesnylteri er i høy grad arvelig.

'Stakkarslige' arbeidsløse alenemødre fostrer navere.

De har tross alt (stort sett) valgt å sette barn til verden når de selv ikke klarer å forsørge seg selv.

 

Gjør det heller letter for SKATTEBETALERE å få flere barn. Vi er i fasen nå og det er ikke en dans på roser å sjonglere jobb, fritid og parforhold med små. Det er VÅRE skattepenger som betaler for godene.

 

Det er for lett å bestemme seg å få barn alene idag. Og mange småjenter tror tilogmed det ikke bare er et yrke men at det legitimerer dem selv som voksne og ansvarsfulle. VÅS. Å få et barn når du ikke selv er istand til å fungere som en voksen uten hjelp fra oss andre er det stikk motsatte.

 

Ja, det idéelle er jo selvfølgelig å tilrettelegge for at de som er i jobb eller tar høyere utdanning skal kunne få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må være det første fornuftige jeg noen gang har hørt fra KrF, selv om deres begrunnelse sikkert ikke er den samme som min. Norge har en krise med tanke på fødselsrater som gjør at vi trenger slike initiativer for å hjelpe opp om befolkningsvekst. Hadde vi derimot hatt stabil fødselsrate på over 2.1 hadde ikke slike initiativer vært nødvendig.

 

Norske kvinner er faktisk ganske "produktive". Vi ligger på 7. plass i Europa når det gjelder fødselsrate, foran både Danmark og Sverige. Hvorfor er 2,1 det magiske tall for optimal fødselsrate?

Lenke til kommentar

 

Dette må være det første fornuftige jeg noen gang har hørt fra KrF, selv om deres begrunnelse sikkert ikke er den samme som min. Norge har en krise med tanke på fødselsrater som gjør at vi trenger slike initiativer for å hjelpe opp om befolkningsvekst. Hadde vi derimot hatt stabil fødselsrate på over 2.1 hadde ikke slike initiativer vært nødvendig.

 

Norske kvinner er faktisk ganske "produktive". Vi ligger på 7. plass i Europa når det gjelder fødselsrate, foran både Danmark og Sverige. Hvorfor er 2,1 det magiske tall for optimal fødselsrate?

 

 

2,1 er ikke optimal fødselsrate men det som kreves for å opprettholde den naturlige befolkningen på samme nivå. Optimal fødselsrate ville være litt høyere.

Lenke til kommentar

 

Men trygdesnylteri er i høy grad arvelig.

'Stakkarslige' arbeidsløse alenemødre fostrer navere.

Jasså? Hvor har du fått dette fra?

Livserfaring. Jeg har lagt merke til at enkelte har en veldig lav terskel til å hive seg på nav bølgen ser hvor forelder og foreldre selv ikke deltok i arbeidslivet. Jeg har tolket det dithen at folk som ikke selv yter naturligvis lærer videre en dårlig arbeidsmoral.

 

Nå baserer jeg meg selvfølfelig på ekte mennesker som jeg selv har sett over en årrekke og flere eksemplarer av disse.

Lenke til kommentar

VERDENSBEFOLKNINGEN

er minst det tidoble av det det er ressurser til på kloden dersom vi bygger på norsk levestandard.

Og minst det doble dersom vi bygger på dagens gjennomsnittlige standard som er ren fattigdom og elendighet.

 

Synkende befolkning skaper problemet lokalt med at byrdene blir for store for de i arbeidsfør alder.

Dette problemet løser du ikke med øket barneavl. Det betyr å bære dynamitt til befolkningsbomben.

Du løser det med å importere ungdom fra land med for høye fødselstall til land med for lave.

 

Skal du unngå at befolkningsbomben eksploderer, nytter det ikke å se på det enkelte land isolert.

Hele kloden må inn i en handlingsplan  for å desarmere bomben.

 

MEN

pga egoisme, nasjonalisme, religioner, politikere og muligens folkemeningen

kommer dette ikke til å skje. Vi kan derfor med 99% sannsynlighet spå at menneskerasens

pågående selvmordsforsøk kommer til å lykkes.

 

OG

det før kalenderen viser 2116!

 

TVILER DU,

beviser det du er ikke i stand til å fatte sprengkraften i eksponensiell vekst.

Endret av doro8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...