Gå til innhold

Ulovlig å forsvare seg?


Ateist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Du evner ikke å forstå hvor det hverken er lovlig eller greit at folk går rundt på offentlig sted med våpen på sin person. Det er bare slik det må være i et sivilisert samfunn, vi kan ikke oppfordre til selvjustis og vigilantisme.

 

Ergo, tafatt! ;-)

Lenke til kommentar

Du evner ikke å forstå hvor det hverken er lovlig eller greit at folk går rundt på offentlig sted med våpen på sin person. Det er bare slik det må være i et sivilisert samfunn, vi kan ikke oppfordre til selvjustis og vigilantisme.

 

Ergo, tafatt! ;-)

Som påpekt flere ganger over har jeg ingen problemer med å forstå ulovligheten, men påpeker at noe er ulovlig medfører ikke at det er galt. Faktisk er det jeg og andre påpeker her at det er noe galt med loven når politikerne foretrekker at kvinner blir voldtatte fremfor å la dem gå med pepperspray.

 

Selvsagt kan vi oppfordre til selvjustis og vigilantisme, faktisk vil de fleste kvinner anse dette som bedre enn å la seg voldtas for deretter å løpe til politiet med påfølgende henleggelse av saken pga bevisenes stilling.

 

Faktisk vil jeg påstå at selvjustis og vigilantisme er adskillig mer sivilisert enn det systemet man har idag.

 

Dine argumenter har sålangt kokt ned til at du helst ikke vil at de kvinnene du kan møte på puben ikke bør kunne forsvare seg selv fordi du føler deg truet av kvinner som kan forsvare seg selv.

 

Ikke bare tafatt, men også patetisk.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Du tror virkelig at å gjøre pepperspray lovlig vil stoppe overfallsvoldtekter?

 

Jeg kan love deg at det vil være minst ti ganger fler straffesaker der kvinner har brukt pepperspray mot uskyldige menn enn det vil være avvergede voldtekter. Minst.

 

Du ser ikke konsekvenser, du ser kortsiktige løsninger. Heldigvis er ikke du lovgiver.

Lenke til kommentar

Du tror virkelig at å gjøre pepperspray lovlig vil stoppe overfallsvoldtekter?

Bruk av pepperspray vil stoppe noen voldtekter, ikke alle

 

Jeg kan love deg at det vil være minst ti ganger fler straffesaker der kvinner har brukt pepperspray mot uskyldige menn enn det vil være avvergede voldtekter. Minst.

Kilde for påstanden?

 

Hvor mange voldtekter vil du tillate for å unngå at noen uskyldige menn blir sprayet? Hva er en voldtekt verdt i din verden?

 

Er det ikke uansett forbudt å spraye uskyldige menn i din verden, selv om besittelse av pepperspray blir lovlig?

 

 

Du ser ikke konsekvenser, du ser kortsiktige løsninger. Heldigvis er ikke du lovgiver.

Ja, norske politikerne er jo kjente for gode vurderinger av konsekvenser og unngå kortsiktige løsninger :lol:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hvor mange promille av alle overfallsvoldtekter tror du pepperspray kan stoppe? 1, kanskje 2? Hvor mange uskyldige skal lide av peppersprayangrep ift en voldtekt mener du?

 

Det er meningsløst at alle kvinner i Norge skal få gå med pepperspray da.

 

Hva med svake menn? Eller sterke kvinner? Logikken din har så mange brister. Den norske stat kommer aldri til å oppfordre til vold selv om den tillater nødverge.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Hvor mange promille av alle overfallsvoldtekter tror du pepperspray kan stoppe? 1, kanskje 2?

Den hindret det forsøket nevnt i første post

 

 

Hvor mange uskyldige skal lide av peppersprayangrep ift en voldtekt mener du?

Kan du svare på spørsmålet før du returnerer det til meg?

 

 

Det er meningsløst at alle kvinner i Norge skal få gå med pepperspray da.

Forstår du betydningen av ordet "meningsløst"?

 

 

 

Hva med svake menn? Eller sterke kvinner?

For min del kan de alle få lov, men man må jo begynne ett sted.

 

 

Logikken din har så mange brister.

Jeg er ikke rette person for deg å ta opp en diskusjon om logikk med.

 

 

 

Den norske stat kommer aldri til å oppfordre til vold selv om den tillater nødverge.

Det er ingen oppfordring til vold å slutte å true kvinner med vold om de går med pepperspray på seg. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Klart det er en oppfordring til vold å la sivile gå med et våpen på sin person på offentlig sted. Hvilken verden lever du i?

 

Si meg, du er kvinne eller hva?

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Klart det er en oppfordring til vold å la sivile gå med et våpen på sin person på offentlig sted.

Så da oppfordrer man Politiet til vold ved å la dem gå med våpen, deriblandt pepperspray

 

Hvilken verden lever du i, Honduras?

Nei, desverre har jeg aldri vært i Honduras

 

Si meg, du er kvinne eller hva?

Er det relevant? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Du latterliggjør deg selv så jævlig når du ikke evner å skille mellom politi og sivile...

Ikke fullt så mye som deg, tror jeg.

Jeg kan skille mellom politi og sivile. Politi må til tider ha våpen, sivile bør ikke ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Jeg kan skille mellom politi og sivile. Politi må til tider ha våpen, sivile bør ikke ha.

Alle kan skille mellom politi og sivile, uten derfor å konkludere at Poltiet bør ha våpen og sivile ikke.

Sivile burde helt klart ikke ha våpen på offentlig sted. Jeg har masser av potensielle drapsvåpen hjemme, men jeg går ikke rundt med de på offentlig sted fordi jeg er redd for å bli overfalt. Ikke trenger jeg en lov som tillater meg det heller.

 

En er nemlig ikke uovervinnelig bare fordi en er mann, noe du later til å tro. Det er ikke bare kvinner som til tider behøver ekstra beskyttelse, men den risikoen må man nesten ta for å ha et sivilisert samfunn.

Lenke til kommentar

I så fall er det et annet poeng. Jeg er litt usikker på hvor klokt det er å la folk vandre rundt med pepperspray i samfunnet. Har blitt utsatt for en del vold på jobb fra berusede mennesker, jeg er ganske sikker på at jeg hadde fått smake pepperspray dersom det var lovlig. Et annet aspekt er at det i så fall blir naturlig at vektere og ordensvakter må kunne bære pepperspray. Det er ikke sikkert det er ukomplisert å innføre det heler.

 

 

Verden er ikke ukomplisert. Det forsider og baksider på alle medaljer...

 

Har vi virkelig en epidemi av skurker med pepperspray og skytevåpen i Norge? Og forøvrig, hvor lurt er det å prøve å trekke frem en pepperspray eller pistol om noen truer deg med en kniv (eller et annet våpen)?

 

 

Hvor lurt det er vet jeg ikke. Vi får jo alltid høre av politi og andre at det lure ved et ran, overfall eller annet er å ikke yte motstand. "Gi fra deg lommeboka og andre verdisaker, du får det igjen på forsikringen." Og det er det. Som jeg har nevnt før i historiene om min far, gadd ikke politiet komme en gang når han ringte å fortalte han var blitt truet med kniv i sitt eget hjem. Du får komme på politikammeret og anmelde i morgen, sa de.

 

Og så får vi eksempler som det her i Bergen for noen år siden, der en ransmann ble tiltalt. Da hadde han begått 20-30 lovbrudd siden sist han ble stilt for retten.Man griper seg i å ønske at offer nummer 2 eller 3 hadde satt ham grundig ut av spill, og spart de 20 neste den opplevelsen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...