Gå til innhold

Så mye tjener Google på Android


Anbefalte innlegg

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_application_package

 

http://developer.android.com/reference/android/content/pm/PackageInstaller.SessionParams.html

 

Hvis man leser dette er det ikke rett frem å installere noe fra terminal, særlig må man nok dette for PC.

Mobiler har google play.

 

Teoretisk er det mulig å bruke det, men det kan dukke opp programmer som ikke støttes etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_application_package

 

http://developer.android.com/reference/android/content/pm/PackageInstaller.SessionParams.html

 

Hvis man leser dette er det ikke rett frem å installere noe fra terminal, særlig må man nok dette for PC.

Mobiler har google play.

 

Teoretisk er det mulig å bruke det, men det kan dukke opp programmer som ikke støttes etc.

 

 

Mulig jeg misforstår deg, men hvis ting er vanskelig/tilnærmet umulig å bruke, hvorfor gjør du det da?

Lenke til kommentar

For å sjekke hvor bra android faktisk er, både med tanke på maskinvare og programvare støtte.

Android er nok bygget for telefoner\hjemmetelefoni løsning.

 

Utrolig nok virker det ut som android støtter ganske bra maskinvare bortsettsett fra tilleggutstyr f.eks webkamera, og annet utstyr.

 

Klarer å gå 500 mbit hastighet på kabel så det er trådløs utstyret der som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

For å sjekke hvor bra android faktisk er, både med tanke på maskinvare og programvare støtte.

Android er nok bygget for telefoner\hjemmetelefoni løsning.

 

Det har du antagelig rett i, det er nok ikke bygget for å være et PC OS. Hvis det er tilfelle er det nok heller ikke så bra som operativsystem til bruk i en PC.

 

Men det skal fungere godt til de enhetene det er laget for, altså mobiler og nettbrett...:)

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ingen grunn til å velge android dersom iPhone kommer med like bra skjermer, ...

 

Om det er argumentet kan eg skjønne at du ikkje helt ser grunnen.

 

For min del er fryktelig mange ting som trekker meg mot Android som hovudplattform, sjølv om eg også har ein iPhone og ein iPad. Det er alt frå "store" ting som at ein låser seg til ein enkelt telefonprodusent, til småting som at ein ikkje kan endre animasjonshastigheitene i iOS utan å jailbreake telefonen. Og så synest eg iOS er frykteleg tungvindt/treigt, kjedeleg og uoversikteleg då, det er liksom ikkje lov til å gjere ting på ein effektiv måte i iOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Personlig ser jeg ingen grunn til å velge android dersom iPhone kommer med like bra skjermer, ...

Om det er argumentet kan eg skjønne at du ikkje helt ser grunnen.

 

For min del er fryktelig mange ting som trekker meg mot Android som hovudplattform, sjølv om eg også har ein iPhone og ein iPad. Det er alt frå "store" ting som at ein låser seg til ein enkelt telefonprodusent, til småting som at ein ikkje kan endre animasjonshastigheitene i iOS utan å jailbreake telefonen. Og så synest eg iOS er frykteleg tungvindt/treigt, kjedeleg og uoversikteleg då, det er liksom ikkje lov til å gjere ting på ein effektiv måte i iOS.

 

Synes du IOS er treigt???

Har hatt sony xperia z3 når den var ny, og var ikke spesielt imponert. Hastigheten var også et par hakk bak min Iphone 5S. "Kjedelig og uoversiktlig"??? Skal menyen være så fryktelig morsom da, og hva legger du i det? Syns du virkelig at det er vanskelig å finne fram i IOS?

"ikkje lov å gjøre ting på en effektiv måte" skjønner jeg heller ikke. Syns det høres ut som om du prøver å finne ting for å beskytte android her. Kjenner meg virkelig ikke igjen i noen av de påstandene.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

For min del er fryktelig mange ting som trekker meg mot Android som hovudplattform, sjølv om eg også har ein iPhone og ein iPad. Det er alt frå "store" ting som at ein låser seg til ein enkelt telefonprodusent, til småting som at ein ikkje kan endre animasjonshastigheitene i iOS utan å jailbreake telefonen. Og så synest eg iOS er frykteleg tungvindt/treigt, kjedeleg og uoversikteleg då, det er liksom ikkje lov til å gjere ting på ein effektiv måte i iOS.

 

 

 

Jeg har flere av de samme argumentene til hvorfor jeg velger Apple som min plattform, og hvorfor Android ikke er interessant for meg. Alt koker nok ned til hva man foretrekker...:)

Lenke til kommentar

Å regne med reklameinntekter i denne summen er helt tullete. Reklameinntekter hadde de fått uansett, er ikke stort sett bare google som leverer reklame til apper....

 

Helt tullete er det neppe, dette er jo hele forretningsmodellen til Google; Produsere "gratis" verktøy og plattformer som trekker flest mulig brukere som igjen genererer massive reklameinntekter.

Lenke til kommentar

 

Bra at de tjener penger. Da har vi tre solide produsenter av operativsystemer (Google, Microsoft og Apple) som kan gi hverandre god konkurranse og kontinuerlig utvikle og forbedre de tjenestene som kommer oss forbrukere til gode.

Da kunne google gjort: Android X86 til bedre operativsystem for pcer,

Slik jeg ser det støtter den dårlig 4k oppløsning, mus\tastatur funger ikke på installasjon i pc, og en del spill beregnet for nvidia shield funger ikke på dette.

 

Så mye google tjener kunne de gjort android fritt tilgjengelig for de som tidligere har windows XP og ikke vil betale for windows 10 eller satse på OSX eller linux.

Er helt enig, et Android for x86 hadde vært veldig bra, har prøvd http://www.jide.com/en/remixos på linux i virtualbox, fungerer nesten men ikke helt...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...