Gå til innhold

Bytte ut skjerm, G-sync? 24-27", min. 120Hz


Weeb91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For tiden driver jeg å vurderer skjermbytte

Sitter for tiden på en ASUS VE278Q 27" TFT LED

Maskinvare:

Intel i5 4670k

asus GeForce GTX 780

8GB ram

 

Bruker PCen mye til nettsurfing, i spilling går det mest i bilspill og FPS (CS, BF)

Har også tilkoblet PS4 på skjermen.

 

Så jeg lurer på om noen har noe anbefalinger?

Det jeg har tenkt på er:

minimum 120HZ

G-sync  hadde vært greit når jeg først skal kjøpe en ny skjerm

24"-27"

Mulighet for å koble til PS4 (dette kan vel gjøres via hdmi - dp adaper o.l?)

 

Budsjett står litt fritt, har sett på Asus Swift, men kom gjerne med billigere anbefalinger

 

Skjermkortet blir oppgradert, men ikke med det første.

 

Takker på forhånd

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Asus PG279Q og Acer XB271HU har HDMI utgang også. Fikk bare 1080p, 60 Hz via HDMI utgangen på min Asus. Så disse skjermene er ment å bruke DP. Men trådstarter kan vel da koble sin PS4 inn på den.

 

Ellers har man jo gamle Asus PG278Q da som fortsatt er en god gaming skjerm (har dog bare DP)

Lenke til kommentar

Skjermkortet blir oppgradert, men ikke med det første.

 

Ja kan være lurt å beholde det du har en stund til og heller sette spilla til lavere innstillinger enn så lenge. Så kjøpe deg et nVidia Pascal kort etter sommeren da disse er ventet å komme i norske nettbutikker.

 

På en annen side skjer det mye på skjermfronten i disse tider.  Leste at 1440p 240 Hz (!!) skjermer med Display Port 1.3 kommer snart, men ingen vet helt når, og man må selvsagt ha skjermkort som støtter det. Frem til da så er skjermene jeg nevnte ovenfor de beste per i dag (Acer X34 kan også vurderes, men den er svindyr)

Lenke til kommentar

 

Skjermkortet blir oppgradert, men ikke med det første.

 

Ja kan være lurt å beholde det du har en stund til og heller sette spilla til lavere innstillinger enn så lenge. Så kjøpe deg et nVidia Pascal kort etter sommeren da disse er ventet å komme i norske nettbutikker.

 

På en annen side skjer det mye på skjermfronten i disse tider.  Leste at 1440p 240 Hz (!!) skjermer med Display Port 1.3 kommer snart, men ingen vet helt når, og man må selvsagt ha skjermkort som støtter det.

Mye interessant du sier her :)

 

Har spilt på 60Hz i alle år, og kan egentlig ikke si jeg savner noe. Men tenker at siden jeg skal kjøpe ny skjerm, vil jeg gjerne gå opp på Hertz, da jeg hører om mange positive opplevelser med høyere oppdateringsfrekvens. Ser dog ikke for meg at jeg kjøper skjerm med høyere enn 144Hz, da PCen vil kreve desto kraftigere (og dyrere!!!) komponenter :) så 120 / 144Hz vil holde mer enn nok for meg.

 

Er vel kun HDMI 2.0 som støtter over 60Hz, om jeg ikke tar feil. HDMI vil bli brukt for konsoll, men den bør ha mer enn 1 inngang totalt, så jeg slipper å bytte kabel hele tiden. For øyeblikket kjører jeg både PC og PS4 på HDMI, gjennom en HDMI switcher kjøpt på biltema, da skjermen jeg har kun har 1 hdmi inngang. 

 

Fungerer lyd over DisplayPort? og evt, vil en HDMI til DP adapter fungere, med lyd evt? :)

Lenke til kommentar

Ser dog ikke for meg at jeg kjøper skjerm med høyere enn 144Hz, da PCen vil kreve desto kraftigere (og dyrere!!!) komponenter :) så 120 / 144Hz vil holde mer enn nok for meg.

 

Fungerer lyd over DisplayPort? og evt, vil en HDMI til DP adapter fungere, med lyd evt? :)

 

Ja 144 Hz holder i massevis, og da spessielt i kombinasjon med G-Sync.

 

Lyd over DP, det vet jeg ikke noe om. Google it.

Lenke til kommentar

Når kan man få kjøpt en slik skjerm til vettuge priser?

 

Tviler på disse skjermene synker i pris med det første. Høy dollar pris og svak krone gjør ting dyrt. Asus PG279Q og Acer XB271HU er da alternativene dine. Du får noen 24" 1080p alternativer som er billigere, men ikke alle av dem har G-Sync, og de fleste har bare TN-panel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...