Gå til innhold

Hva burde jeg bytte ut?


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

PC'en min sliter litt med å spille nyere spill på de beste innstillingene. Ikke at grafikken alltid er viktigst, men jeg liker at å spille på høyest mulig grafikk så lenge FPS'en er over 60.

 

Dette er specs på pc'en idag:

 

Corsair TX850M 850W PSU

Intel® Core? i7-2600K Processor

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX x2 (SLI)

Crucial MX100 SSD 256GB 2,5" 7mm

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB 20nm

Noctua NH-U14S CPU Kjøler

Fractal Design Define R4 Black Pearl

 

Hva burde jeg bytte ut? Tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Prosessoren bør klare 4 GHz, men skjermkortet er nok en flaskehals selv med stock prosessor. Mer RAM trenger du ikke for spill.

 

Skjermkort først, så bør du overklokke cpu.

 

Var det jeg tenkte. Er nok på tide med nytt skjermkort. Hva gir mest bang for the buck idag? Må jeg opp på GTX 980 (evt GTX 980ti)? Når pleier nvidia å komme med nye kort?

Lenke til kommentar

Problemet med 980 er at det ikke gir like mye ytelse per krone som 970 og 980Ti. Hvis du kan ta deg råd, vil jeg varmt anbefale 980Ti, gjerne demobrukt. Så sant man får kontroll på yields med den nye produksjonsprosessen, vil neste generasjon (Pascal) komme i løpet av sommeren.

Er denne å anbefale? https://www.komplett.no/product/847949/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-980-ti-6gb

Lenke til kommentar

Med NH-U14S har du mye overklokkingspotensiale du kan utnytte.

 

Som andre nevner, det gir mest mening å kjøpe ny GPU før CPU (sistnevnte krever også hovedkort og RAM i tillegg). Du kan også overklokke GPU med god kjøler, så hold det i minne når du kjøper nytt.

 

CPU (Central Processing Unit) = prosessor

GPU (Graphics Processing Unit) = skjermkort

RAM (Random Access Memory) = minne (vennligst ikke kall lagring for minne)

Lenke til kommentar

 

Problemet med 980 er at det ikke gir like mye ytelse per krone som 970 og 980Ti. Hvis du kan ta deg råd, vil jeg varmt anbefale 980Ti, gjerne demobrukt. Så sant man får kontroll på yields med den nye produksjonsprosessen, vil neste generasjon (Pascal) komme i løpet av sommeren.

Er denne å anbefale? https://www.komplett.no/product/847949/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-980-ti-6gb

 

Sikkert ikke det beste skjermkortet du får tak i særlig med tanke på kjøling skaff deg noe med 2 vifter (Asus\Gigabyte\ MSI) særlig om du vil overklokke.

Lenke til kommentar

Det er nærmest opplest og vedtatt at 980 ikke er et bra kjøp. Det er et bra kort, men er dyrt ift ytelse. Bang for the buck er: 390/970, 390x og 980ti. Da du har kraftig psu ville jeg personlig valgt 390x, som befinner seg like under 980 i ytelse, men godt over 390 og 970. Er penger ingen hindring, velger du 980ti.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...