Gå til innhold

Radeon 9600pro


drbass

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte meg et power color radeon 9600pro 256mb ram kort i dag. Etter litt overklokking ender jeg opp med ca 10600 i 3dmark01. Dette er 3000 mindre enn mitt kjære ti4200. Er dette kortet virkelig så møkk, eller er det noe jeg har gjort feil?

 

Kan jeg forresten bytte det tilbake når jeg har handlet det i datakjeden butikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble i allefall svært skuffet. JEg fikk forresten rundt 2k i 3dmark 03 med ti4200kortet. Tror jeg prøver å selge det jeg. Syntes det er for kjipt med en nedgradering. :grine:

 

Forresten spiller jeg svært lite, dvs ca 15min i uka. Og de eneste spillene jeg spiller er basert på dx8, og da vil jeg få mer ytelse ved å beholde ti4200kortet mitt.

Den eneste grunnen til at jeg kjøpte det ati kortet var fordi jeg trodde at ti kortet hadde gått føryken, men det viste seg bare å være litt irr på agp porten

Lenke til kommentar

Og enda viktigere:

Du har kjøpt et PowerColor Radeon 9600 Pro EZ. Dette er en slags mellomting mellom Radoen 9600 Pro og non-pro. IKke et tregerPro-kort med andre ord, men ett tregere kort. Du burde sjekket produktet bedre før du kjøpte...

 

Pro: 400MHz Kjerne/600MHz minne

non-Pro: 324MHz Kjerne/400MHz minne

 

Ditt: 400MHz Kjerne/400MHz minne

Endret av Magnus Kopstad
Lenke til kommentar

Drømmekort og drømmekort :lol:

 

Tror jeg selger det og heller kjøper meg et r9800pro da.

Eller jeg kunne tenkt meg å bytte det i et 9500np som kunne softmoddes til 9700pro *grin*

 

det er da merkelig at et kort til en 1600kr ikke klarer å yte bedre enn mitt 2år gamle ti4200 også

Lenke til kommentar
Og enda viktigere:

Du har kjøpt et PowerColor Radeon 9600 Pro EZ. Dette er en slags mellomting mellom Radoen 9600 Pro og non-pro. IKke et tregerPro-kort med andre ord, men ett tregere kort. Du burde sjekket produktet bedre før du kjøpte...

 

Pro: 400MHz Kjerne/600MHz minne

non-Pro: 324MHz Kjerne/400MHz minne

 

Ditt: 400MHz Kjerne/400MHz minne

Hadde ikke akkurat tid til å sjekke, når det står 40stk bak deg i køen og du må være rask.

Lenke til kommentar
Hehe, du vet ikke hva du snakker om.

 

R9600 PRO er drømmekortet til alle på dette forumet. Om du kun skal spille gammle spill så ta heller bare på Geforce kortet du ;).

 

Du er nok på vei løpende til butikken etter et R9600 PRO eller R9800 når HL2 og Doom 3 kommer.

haha..synes virkelig synd på alle de håpefulle som kjøper seg r9600 og r9800 for å "være klare for HL2"..

når det spillet når hyllene i april\mai\juni neste år vil allerede ATI R420 brikken ( og NV40 brikken) allerede være i hyllene, og kortene deres vil være halvveis utdaterte...

klart de vil funke på mange bra nåværende dx9 titler, men å kjøpe et r9600pro med tanke på HL2 er helt latterlig...

Vil være mye bedre kort i butikkene til samme pris når spillet faktisk kommer ut..

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Hadde ikke akkurat tid til å sjekke, når det står 40stk bak deg i køen og du må være rask.

Det er ingen unnskyldning ;) Poenget er at du sjekker produktet på nettet i div. tester osv, før du handler.

 

haha..synes virkelig synd på alle de håpefulle som kjøper seg r9600 og r9800 for å "være klare for HL2"..

når det spillet når hyllene i april\mai\juni neste år vil allerede ATI R420 brikken ( og NV40 brikken) allerede være i hyllene, og kortene deres vil være halvveis utdaterte...

klart de vil funke på mange bra nåværende dx9 titler, men å kjøpe et r9600pro med tanke på HL2 er helt latterlig...

Vil være mye bedre kort i butikkene til samme pris når spillet faktisk kommer ut..

Å kjøpe kort nå for å kun spille et spill som kommer til neste år en gang er dumt ja. Men det er det veldig få som gjør. Og dessuten; HL2 kommer ikke til å bli mer krevende bare fordi det nå slippes senere, så et 9600 Pro vil funke like greit i HL2 når det endelig kommer ut, som det ville gjort nå hvis Valve faktisk hadde klart å levere varene når de lovet.
Lenke til kommentar
Hadde ikke akkurat tid til å sjekke, når det står 40stk bak deg i køen og du må være rask.

Det er ingen unnskyldning ;) Poenget er at du sjekker produktet på nettet i div. tester osv, før du handler.

 

haha..synes virkelig synd på alle de håpefulle som kjøper seg r9600 og r9800 for å "være klare for HL2"..

når det spillet når hyllene i april\mai\juni neste år vil allerede ATI R420 brikken ( og NV40 brikken) allerede være i hyllene, og kortene deres vil være halvveis utdaterte...

klart de vil funke på mange bra nåværende dx9 titler, men å kjøpe et r9600pro med tanke på HL2 er helt latterlig...

Vil være mye bedre kort i butikkene til samme pris når spillet faktisk kommer ut..

Å kjøpe kort nå for å kun spille et spill som kommer til neste år en gang er dumt ja. Men det er det veldig få som gjør. Og dessuten; HL2 kommer ikke til å bli mer krevende bare fordi det nå slippes senere, så et 9600 Pro vil funke like greit i HL2 når det endelig kommer ut, som det ville gjort nå hvis Valve faktisk hadde klart å levere varene når de lovet.

det KAN være riktig ja (ingenting stopper Source fra å modifisere og hardcode inn noen nye features som er minne-krevende, og dermed øker spec-kravene), hovedargumentet mitt er at om et halvt års tid ( når HL2 blir sluppet) vil nestegenerasjons ATI og Nvidia kort allerede være i hyllene. Så hvis du kjøper 9600 pro nå for å være "klar" for HL2, så er du ikke verdens smarteste. Den smarte er den som kjøper et 3dkort å spille på samme dagen som HL2 kommer ut, hvis man virkelig vil være "klar" for HL2.

Lenke til kommentar
Skal du spille f.eks Half-Life 2 når det kommer (Som seffølgelig er basert på DX9) så vil det nok gå glatt med R9600 PRO kortet.

 

Mens på TI4200 vil det gå elending.

Man vil ikke få full effekter på et DX8 kort, men det vil gå ganske bra på GF4Ti, noe Valve selv har sagt.

hl24.gif

 

Men du vil trolig nok få BITTELITT mere ytelse i de gammle spilla som støtter DX8.1.

Med AA og AF vil det være en ganske bra forbedring.

 

haha..synes virkelig synd på alle de håpefulle som kjøper seg r9600 og r9800 for å "være klare for HL2"..

når det spillet når hyllene i april\mai\juni neste år vil allerede ATI R420 brikken ( og NV40 brikken) allerede være i hyllene

Hva vet du egentlig om at R420 og Nv40 vil være ute i hyllene i april?

 

Når det gjelder nårtid HL2 kommer ut ble det sagt i et intervju med Valve for ikke så lenge siden "you dont have to wait long" når det ble spurt om lanserings dato.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hva vet du egentlig om at R420 og Nv40 vil være ute i hyllene i april? Det ble sagt i et intervju med Valve for ikke så lenge siden "you dont have to wait long" når det ble spurt om lanserings dato.

 

 

 

 

Høres ut som om du sier at valve bestemmer når kortene kommer? Eller er det valves spekuleringer du formidler? Hvor godt begrunnet er i såfall disse spekuleringene?

Lenke til kommentar
Hehe, du vet ikke hva du snakker om.

 

R9600 PRO er drømmekortet til alle på dette forumet. Om du kun skal spille gammle spill så ta heller bare på Geforce kortet du ;).

 

ehh... tror de fleste på dette forumet skulle ønske de hadde 9800XT, 9800pro eller 5950. Seff. endel som har en av disse og. 9600pro er sånn midt på treet kort, men seff. bedre enn gf4

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...