Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Bedriften jeg jobber i er fantastisk. Jeg ble lærling i fjor høst. Jeg har lenge vurdert å kanskje videreutdanne meg til elektroingeniør etter fagbrev, men føler det ville være kjipt av meg å slutte i bedriften etter jeg har fått fagbrevet. Ville det være umoralsk eller upålitelig, eller burde jeg fortsette å jobbe i bedriften etter jeg har fått fagbrev en god stund fremover?

 

Håper på gode svar :)

Endret av Mads Veland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville det være umoralsk eller upålitelige å bare slutte rett etter fagbrevet?

"Jeg har tenkt å jobbe hos dere 5 år etter jeg har fått fagbrev, og så gå videre for å bli ingeniør".

Er det noen som kan hjelpe meg hva jeg skal gjøre?  :)

Slutte å lyve på intervjuer?

 

fouet04.gif

 

 

#1. Den som intervjuet deg har trolig sett tvert igjennom løgnen, og er nå mer tvilsom om det er verdt å stole på deg. (At man ansetter likevel kan ha med andre ting å gjøre).

 

#2. Det er bedre å være uklar på slike spørsmål enn å lyve. "Det er langt frem så vanskelig å si noe om det nå. Vi får vel se etterhvert om videre utdanning er noe som er verdt å satse på. Hva syns du? Har dere noen ordninger med støtte til videreutdanning? Etc. etc"

 

#3. Hensikten med utdanning er først å fremst å få jobbe med noe man trives med, deretter å tjene mer penger enn man ville uten utdanning. Desverre har ikke alle dette klart, og ikke alle utdanninger er verdt hva det koster.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...