Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på noe som har litt greie på barnebidrag.

Er så at jeg har vert sykemeldt og godt over på avklaringspenger nå. Så får ikke utbetalt i mnd. ca 15500 kr.

 

Så søkte jeg endring av barnebidrag jeg betalte 3600 kr mnd, som ble for mye.

Og nå har jeg fått et krav fra nav om å betale inn 16000 kr innen 21.1. pluss et barnebidrag oppå dette beløpet som er på 3000 kr mnd. hvordan er dette mulig.

Så lurer jeg på om nav sjekker ut noe inntekt på moren til barnet lurer på om hun gir falske opplysninger?

 

Også jobber barnet. hun er nå 17 år gammel.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har betalt alt. Det hva bare at det ble opphold mens jeg ventet at dem skulle behandle ny søknad om redusering av bidrag.

Og da sa dem at jeg ikke skulle betale noe i mnd, så lenge dem hadde dette under behandling.

 

Og nå kommer det faktura som er større en det jeg har i lønn?

Lenke til kommentar

Nei har betalt alt. Det hva bare at det ble opphold mens jeg ventet at dem skulle behandle ny søknad om redusering av bidrag.

Og da sa dem at jeg ikke skulle betale noe i mnd, så lenge dem hadde dette under behandling.

 

Og nå kommer det faktura som er større en det jeg har i lønn?

 

Du skulle ikke betale mens søknaden ble behandlet, men det betyr ikke at du ikke skal betale i det hele tatt. Dette var nok noe de gikk ut i fra at du forstod og dermed sparte penger til, hvor riktig det var å ikke gi den informasjonen kan kanskje diskuteres men for meg vil jeg si at det er noe du burde forstått.

Lenke til kommentar

 

Nei har betalt alt. Det hva bare at det ble opphold mens jeg ventet at dem skulle behandle ny søknad om redusering av bidrag.

Og da sa dem at jeg ikke skulle betale noe i mnd, så lenge dem hadde dette under behandling.

 

Og nå kommer det faktura som er større en det jeg har i lønn?

 

Du skulle ikke betale mens søknaden ble behandlet, men det betyr ikke at du ikke skal betale i det hele tatt. Dette var nok noe de gikk ut i fra at du forstod og dermed sparte penger til, hvor riktig det var å ikke gi den informasjonen kan kanskje diskuteres men for meg vil jeg si at det er noe du burde forstått.

 

Da jeg pratet med nav og det hva dem som sendte inn søknaden, da sa dem at jeg ikke skulle betales noe menst den ble behandlet.

Og dem sa heller ikke noe om at jeg skulle få noe krav på det etter tid..?

Også lurer jeg på hvordan grunnlag er det å sette et beløp på 3500 kr når du ikke har inntekt til det. Jeg spurte hvorfor noen betaler kun 1300 til 1500. da sa dem at det forskjellige grunnlag. Men hva er det grunnlaget lure jeg på.

Som ikke jeg kan få da er det jo snakk om folk som tjener mye mere i mnd.

Endret av snip
Lenke til kommentar

Kan tenke meg at grunnen til at du ikke skulle betale i søknads tide var nok i tilfelle det skulle bli endringer, desuttan har du rett på å stoppe betalingen mens søknaden behandles men disse pengene vil måtte betales i ettertid. Du burde nok muligens fått denne informasjonen.

 

Er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt da det er mye som spille inn på hvor mye du må betale.

 

Om du har kjenskap til morens inntekt sånn noen lunne så kan du jo sjekke denne https://tjenester.nav.no/bidragsveileder/innledning?0 dette er den samme som konsulentene hos nav skal bruke når de beregne hvor mye du skal betale i barnebidrag.

Lenke til kommentar

Vel, selv om de sier at du ikke skal betale i søketiden så betyr det ikke at du slipper å betale, de visste bare ikke hva slags sum du skulle betale.

Men det som er rart at dem brukte så lang tid på finne ut at jeg skulle få 400kr i avslag fra det eg hadde. Før ulykken og hadde vanlig lønn og betale 3600kr nå med 14000 kr i så skal jeg betale 3200kr.

 

moren til barnet jobber som sykepleier og tjener rimelig bra. Til forskjell på deg jeg gjør nå.

Så derfor er det noe som skurrer når dem setter dette beløpet.

 

Jeg må nok bare få betalt kravet som dem har sendt kommer nok ikke unna det men veldig rart at dem ikke opplyste noe om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...