Gå til innhold

Er lei av utgående hjemmetelefoni løsning hva blir alternativet?


LMH1

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt phozo som levrandør av iptelefoni men de lever ræva support.

 

Prøver å høre med dem når de har tenkt å konkurere mot mobiler, får aldri svar.

Prøvd å bestilt nytt utstyr fra dem men de klarer ikke å sende et nytt iptelefoni adapter.

 

Hører jeg ikke snart fra dem får jeg lyst å å si opp hele tjenesten.

 

Kunne vurdert skype da bria ikke er gratis og engelsk.

 

Så har noen tips hva som er beste?

 

BankID, SMS\MMS, HD voice, phonzo gi ræva lydkvalitet selv med bria app.

 

Gidder ikke å sponse internetlevrandørene da de ikke har noe bedre support bare høyere priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk opp https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_gateway

 

http://www3.smsteknik.se/tj%C3%A4nster/sms-gateway

 

Slik kan det gjøres mulig slik jeg forstår det å bruke det på iptelefoni.

 

Grandstream bruker android, så det er mulig, bare det er utdatert android versjon.

 

BankID blir ganske litt vanskeligere med tanke på det lagres i simkortet da må man i så fall laste med kryptert fil i telefonen men sikkert ikke umulig. Godt mulig det må sendes en kode som SMS eller ringing med kode?

Lenke til kommentar

Fordi mobiltelefoner er ganske dyrt, med mindre man vil betale.

 

Planen er å ha det hjemme, istedenfor gammelt utstyr fra 2000. Som mye av Cisco SPA 122 vs Linksys SPA 2102  er.

Kunne like godt hatt fasttelefoni DSL men det er så ekstremt dyrt selv om det er billigere en mobil og så utdatert.

 

Kunne vel satt opp PC med skype det er jo også en mulighet, men PC trekker så mye strøm, Grandstream kan stå på 24\07 uten man merker det på strømregningen.

Lenke til kommentar

Ja, mye av funksjonene på mobil, er vel egentlig låst for telefoni basert på operatøren.

 

Er klar over man kunne installert apper på mobilen (Brian\skype) men også der har jeg dårlig erfaringer da lydkvaliteten blir mye dårligere. Tror tjenestelevrandøren gjør dette for å ungå at folk begrenser dems inntekt. Ellers kan det være dårlig trådløs nettverkkort i mobilen.

 

Har egentlig hatt en del problemer med Linksys SPA 2102 i de siste, usikker på om det kan være ipv6 eller annet som gjør den er litt ustabil for tiden eller phonzo da de har hatt tekniske problemer i det siste.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva mener du med å konkurere mot mobiler?

Hva har BankID og SMS/MMS å gjøre med IP-telefoni?

 

Grandstream GXV3175 er en fin telefon men ikke akkurat mobil....?

BankID vil nok ikke fungere over IP telefoni.  BankID på mobil er, som navnet sier, koblet mot et SIM kort og kjører en egen applikasjon på dette kortet.  Andre løsninger som sender SMS til mottaker (engangskoder, etc.) krever at du kan motta SMS.  Det finnes SMS gateways men det er ingen operatører i dag som tilbyr SMS til nummer som benyttes til fasttelefoner (og da også IP-telefoni).  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men lurer på samme slengen iphone bruker FaceTime for videosamtale.

Det finnes skype, har ikke brukt det så mye, men slik jeg forstår man kan kun snakke sammen på pc ikke på fasttelefoni til mobil.

 

Hva blir løsningen i så fall? Skype kan ikke få norsk telefonnummer. Antakelig fordi de er utlandsk selvskap.

Phonzo selv om de er svenske får norsk telefonnummer som de kan selge til norske brukere.

 

Så hva blir løsningen her?

Som sagt syns jeg i 2016 vi burde kommet lengere.

 

Forhåpenligvis finner jeg løsning men vet android så langt ikke er lett å installere på intel NUC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...