Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg spiller spill som LoL, CS og TF2 så går det ganske fint på starten men etterhvert så begynner det å hakke litt. Føles ut som at den sliter med all spill på samme måte, men aner ikke hva som kan forårsake det. Problemet oppstår når jeg spiller litt "Krevende" spill. Småspill og arcade games fungerer som regel. Lukker alle programmer som kjøres i bakrunnen, og PCn har vært mer enn bra nok for disse spillene før.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Venligst gi oss spesifikasjonene til maskinen din, slik at vi kan se om det er kjente problemer med delene som er oppstått. Du kan også oppgi om du har overklokket maskinen din, og hvor gammel maskinen din er.

 

Hei Beklager sent svar, men er fortsatt på det samme problemet. Har funnet ut av specsa til PCn nå.

 

Hovedkort: ASUS M5A78L-M/UBS3

Prosessor: AMD Phenom II X4 980 

Minne: Apacer 4GB DDR3 1333mhz

Grafikk: ATI Radeon HD 5670 1GB

Strømforsyning: 450W Cooltech

 

Når det gjelder harddisk så har jeg to ganske gamle S-ATA disker.

 

1: Western Digital 320GB 16mb buffer

2: Seagate 360GB 8mb buffer

 

Har ikke overklokket maskinen. Når dere mener at den går varm, snakker dere da om prosessoren?

Endret av Lamakar
Lenke til kommentar

Nå er verken system ram og video minne høyt på den riggen. Høres ut som problemet skylder at enten vRAM eller dRAM bufferen blir fylt opp (går tom for minne).

Når man spiller, så vil både video minne og system minne fylles opp, det som skjer er at om man ikke har nok minne så vil man treffe et tak, som igjen fører til lag.

Hvis dette problemet kun oppstår på høyere grafikk og tekstur innstillinger er det trolig skjermkortet som går tom for minne. Er problemet derimot tilstedeværende uavhengig av innstillinger så er det antagligvis PCen din som har for lite minne (systen RAM).

Selv tror jeg det er siste nevnte som er problemet, da ingen av de spillene du nevner er særlig grafikktunge. Jeg ville derfor vurdert å skaffe mer RAM, da 4GB er veldig lite samenlignet med hva som bør være standard for gaming PCer i dag.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...