Gå til innhold

Hvorfor forbyr Norge så mye? Kunne vi ha funnet alternative løsninger i stede for forbud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-45896

Hvem har sagt at det er mørkt når jeg gjør det?

Hvem har sagt at jeg har problemer med å se fotgjengere uten refleks?

Hvem har sagt at det er fotgjengerovergang der jeg gjør det?

Hvem har sagt at man ikke ser seg ekstra for?

Hvem har sagt at man ikke passer ekstra på?

Hvem har sagt at man ikke senker farten?

osv. etc.

---------------------------------------

Det er ikke automatisk problematisk. Akkurat slik det ikke er automatisk ikke-problematisk.

 

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at det er mørkt når jeg gjør det?

 

Hvem har sagt at jeg har problemer med å se fotgjengere uten refleks?

 

Hvem har sagt at det er fotgjengerovergang der jeg gjør det?

 

Hvem har sagt at man ikke ser seg ekstra for?

 

Hvem har sagt at man ikke passer ekstra på?

 

Hvem har sagt at man ikke senker farten?

 

osv. etc.

 

---------------------------------------

 

Det er ikke automatisk problematisk. Akkurat slik det ikke er automatisk ikke-problematisk.

 

 

 

Jeg lot tvilen komme deg til gode da, og antok du ikke var typen som sutret over at folk bruker refleks bare for å være en kjip fyr, men fordi du synes folk er vanskelig å se, beklager om jeg tok feil. Og det er fotgjengeroverganger ved nesten vært eneste lyskryss, og når det er lite trafikk er det som regel mørkt ihvertfall deler av året.

 

Det er sant det ikke er "automatisk problematisk", men når du framstiller det som det bare er om det er andre biler tilstede som problemet, så vitner det om at du ikke tar helheten godt nok i betraktning.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Du antar mange ting. Som vanlig :p

 

Jeg skrev god sikt og ingen annen trafikk. Det fins noe som heter myke trafikanter.

 

--------

 

Er noen uenig i at det noen ganger er trygt (og bra/fint?) å kjøre på rødt?

 

---------

 

Hvordan forholder anarkister seg til dette? Man utøver vel ikke aggresjon eller vold før man faktisk skader noen? Hva med nesten-ulykker f. Eks. På grunn av en idiot som meg? Haha!

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Gleder meg til forbudet mot manuell kjøring på offentlige veier.. :)

Hvorfor? Hvorfor er et slikt forbud bra?

 

Og, ser du for deg at et forbud vil bli nødvendig? Eventuelt nødvendig å håndheve?

 

Forbudet mot å innta alkohol offentlig eller hva man kaller det gjelder vel fortsatt, selv om politiet offisielt og uoffisielt svarer forskjellig angående dette i det ganske land hver eneste sommer? Som ett eksempel, på flere plan... :p

 

Hvem her mener at 3-4 venner som tar seg noen øl i en park i Oslo burde straffes?

 

Hvorfor er biler og forbrenningsmotorer tillatt i det hele tatt egentlig? Jeg blir skadet hver dag av det, jeg trenger ikke gå ut døren engang for å få i meg giftighetene som kommer av den type transport. Og bare risiko og dødstallene hvert år alene vil være nok for noen å forby dette, eller hva?

 

Kanskje du ville vært en av de som ville stoppet privatbilisme med forbud og lover i sin tid?

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

På grunn av at selvkjørende biler vil bli et tryggere og bedre alternativ for alle dersom manuell kjøring på offentlig vei forbys. Det tar selvsagt sin tid før det er modent for et sånt forbud, men jeg gleder meg altså til den tid.

 

Det er også et lite spark til trafikklysdiskusjonen som blir irrelevant når det skjer.

 

Innen den tid er heldigvis voldsmonopolet oppløst og offentlig vei vil slutte å eksistere. 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

På grunn av at selvkjørende biler vil bli et tryggere og bedre alternativ for alle dersom manuell kjøring på offentlig vei forbys. Det tar selvsagt sin tid før det er modent for et sånt forbud, men jeg gleder meg altså til den tid.

 

Det er også et lite spark til trafikklysdiskusjonen som blir irrelevant når det skjer.

Hvorfor tror du at det er forbudet som fører til økt trygghet? Eventuelt det som på best realistiske måte fører til best trygghet? (her må du gjerne formulere selv)

 

Ellers var det flere spørsmål du unnlot å svare på. Litt dumt syns jeg.

 

Er forbudet nødvendig for å få denne økte tryggheten du ønsker? Eventuelt hvorfor?

 

Ville det vært nødvendig å håndheve? Hva ville det si i praksis her? Vil folk som kjører og bruker veteranbiler bli rapportert av vanlige folk f. Eks? Er det noe du ville støttet?

 

Man kunne ikke kjørt 240'en 2-3km bort til butikken uten å risikere en voldsreaksjon fra myndighetene?

 

Skal man bøtelegges? Fengsles?

 

Kanskje man samtidig burde forby sykler?

 

(eller skateboard, segway, spark, ski(ja folk utenfor byene bruker dette som fremkomstmiddel av og til), rulleski, sparkesykkel, motorsykkel og moped?)

 

Noen av disse du ønsker å forby også?

 

Kanskje persondroner vil bli en ting i fremtiden. Forby?

 

Hvor skal vi stoppe egentlig.......................?

 

Kanskje det er best om de som er forbudskåte forteller om hvordan de går frem for å forby? Hvordan de tenker og prioriterer?

 

Selv er jeg veldig vinglete. Elsker frihet men vet at mennesker, meg selv inkludert, er idioter...

 

Kanskje det er best at man bare voldtar friheten til folk? Helt seriøst, jeg vet ikke.

 

Men å sitte å håpe og glede seg til forbud det gjør jeg aldeles ikke. Flere forbud viser for meg enda tydeligere at folk er idioter som trenger autoritet å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...