Gå til innhold

kan man bli flymekaniker eller bagasjehåndterer ved å gå vg1 TIP?


Anbefalte innlegg

jeg går vg1 tip. jeg søkte tip fordi jeg trodde man kunne bli flymekaniker der, men etter at jeg starta der og gjorde litt research så fant jeg ut at det ikke er noe flyflag på tip. jeg vetta fâen hva jeg skal gjøre nå og alt på vg2 tip er noe jævla dritt

 

er det noe jeg kan gjøre for å bli flymekaniker selvom jeg går tip? hvis det ikke går an så vil jeg bli bagasjehåndterer (på flyplass). hvordan blir jeg bagasjehåndterer og hva er lønna?

Endret av hdfskjhdfasjkf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må over på VG1 elektro for å kunne gå VG2-VG3 flyfag, så kanskje gå 1. året på nytt? Jeg vet ikke om det er noen enklere måter å gjøre dette på fra tip. Snakk med rådgiver på skolen din :)

 

Det er vell ikke noen spesialutdanning for bagasjehåndtering, så jeg tenker du kan gå på sas eller aviator sine hjemmesider, så står det kanskje der hva du må ha.

Lenke til kommentar

 

ja, jeg gikk transport og logistikk hadde muligheten for bli stuer via SGS - Sas Ground Service.

kan jeg slutte på skolen og bli en stuer? har blitt så jævla lei av tip / skole...

 

Hold ut sier jeg bare!

 

du kan bygge så mangt med logistikk og transport faget spesielt, du stiller deg også sterkere hos arbeidsgiver til bli noe høyere om du fullfører skolegangen din med bestått fagbrev.

 

se på arbeidsledigheten rundt deg, lite kjipt å ikke kunne ha noe referere til når du er arbeidsøker.

Lenke til kommentar

Helt klart, hold ut :) men hvis du er skolelei anbefaler jeg ikke å gå flyfag. Skal du ha lærlingplass etterpå må du ha svært gode karakterer. Unntaket er selvfølgelig om elektro/flyfag er noe du er interesert i, og at det derfor blir lettere å gjennomføre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...