Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router - må klare 50mbit over WIFI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har AC66U og får (over 5 Ghz) 180-190 MBit(har 250 linje) i leiligheten. Skal dog ikke veldig langt unna før den dropper ganske mye, har derfor repeater i tillegg. Har også utrolig mange andre nettverk i området (bygård i Oslo). 

Jeg ville muligens kjøpt en router med dobbeltkjerne cpu, for AC66U sliter med DD-WRT(både trådløst og kabel) over 100 MBit(som er svært hendig). 

Lenke til kommentar

Det går vel mye igjen? Hva om man har mobil\netttbrett? Da er ikke kabel alternativ?

Men de fleste router bør klare 100-150 mbit på 5 ghz nett.

De burde klare opp mot 100 mbit på 2.4 ghz på 3 meter lett så sant det er wireless AC.

 

Hvis ikke er det nok feil satt opp kanaler som forstyrrer andre trådløs nett og da mister man internetforbindelsen.

Større problem i store borettslag da folk bor tett innpå hverandre.

Lenke til kommentar

Det skal faktisk ikke så mye til for å duppe under 50MBit. Jeg har ei bu med trådløs forbindelse fra huset. Det er ikke mange meterne men det beste jeg klarer er rett rundt 40Mbit. (Asus AC68U).

 

Det er så veldig mye det kommer an på. En blir nesten bare nødt til å kjøpe seg en å teste ut selv.

Tok en rask måling med samme router som du har. Nå er det over 10+ enheter på nettet her så helt nøyaktig vil det aldri bli i og med at jeg ikke kan stenge nettet for alle de andre som er pålogget.

 

Like ved routeren:

 

4974080426.png

 

 

13+ meter og gjennom tre vegger:

 

4974076436.png

 

Nå er ikke routeren optimalt plassert heller og vet jeg kan oppnå bedre hastighet om jeg vil på den siste målingen, Målingen ble gjort med en laptop med ac 7260. Tapet pleier å ligge på 10Mb/s. Om en har 50 Mb/s linje kan en selvfølgelig ikke forlange at den skal gi 50 Mb/s trådløst, noe tap vil det være under veis. Så kommer det an på hvilke hindringer som utfordrer den. Når det er sagt er jeg veldig fornøyd med ac68u. Den gir nett til 3 etasjer her i huset, selvfølgelig med mindre hastigheter enkelte steder. Det som uteblir fra naboene som er på nettet her er klager over dårlig nett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...