Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Drukket mye for første gang


NickolayG

Anbefalte innlegg

(Alder: 14 år / Kjønn: Gutt)

Hei,

i helga så hadde jeg et par venner over da,

vi bestemte oss for å drikke litt.

Har selv ikke drukket noe veldig før, bare et par cider men da følte jeg ikke noe.

Jeg tok en del shots, nok til at jeg holdte på å spy, så jegermeister blandet med battery og litt brennevin.

 

Følte meg helt normal i starten, så plutselig ble jeg svimmel og klarte ikke å gå ortdnlig.

Kjente ut som jeg hadde bedre selvtillit, ledde sjukt selvom det var ikke engang morsomt.

Alt følte så mye morsommere og bedre.

Husker sann sett ikke mye men husker litt.

 

Så husker jeg at vi sovna, våkna på morgen, var kvalm og spydde hele tiden, helt ærlig det var bare helt for jævlig.

 

Kommer det til å være sann vær eneste gang etter jeg har drukket eller blir det bedre ettervært?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også har vi tenkt å gjøre det igjen snart, hva er den beste måten å ikke bli så sjukt kvalm?

 

Tok fra skapet til foreldra mine men da klarte vi å ta halve flasken til jegeren og litt under halve flasken til shotsa.

 

Søstra mi spurte om å ha flasken av foreldra mine, så sa de ja så hun tok over skylda.

 

Er det noen måter å få taki alkohol hvis man har penger uten å kjenne noen?

Bor i Halden

Lenke til kommentar

Når man drikker så store mengder alkohol at kroppen ikke klarer å få unnagjort jobben med å "forbrenne" det så blir man veldig dårlig dagen derpå, det kalles fyllesjuke. Det går an å redusere fyllesjuken med å drikke mindre, det kalles kontroll. Du kan også redusere fyllesjuken med å slutte å drikke etter et tidspunkt eller etter X antall enheter med alkohol for så å gå over til vann og så spise litt før man tar kvelden.

 

Det er ganske lett å få tak i alkohol, fikk alltid tak i når jeg var sirkus din alder. Du bør kjenne noen da det er sjelden folk vil kjøpe alkohol til noen som står utafor en butikk å spør. Ellers så kan du gå opp til Tistedalen og spørre alkisene som sitter der, de er stort sett behjelpelige med å kjøpe øl i butikken og får tak i hjemmebrent hvis du vil ha det, du må selvfølgelig betale dem.

 

Husk at ved å drikke slik du beskriver og ha så stor trang til å drikke mer (selv etter en forferdelig bakrus) så er du i fare for å prøve andre ting. Det er alkohol som er inngangen til sterkere stoffer og man mister også hemningene i fylla som gjør at du kanskje prøver ett eller annet når du er full for så å kunne tenke deg å teste det uten å ha drukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bli syk, kvalm, kaste opp, svimmel, osv. er en del av det å drikke for mye, den eneste måten å forhindre det på er å drikke mindre.

Helst bør du ikke drikke i hele tatt før om en 2-3 år. 

 

Drikk saktere, det tar en stund fra det du drikker funker, du kan lett drikke 10 shots på rappen uten å merke det, for så ligge bevistløs 20 minutter etterpå, om du drikker saktere kan du lettere kontrollere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det tar fort 20-30 minutter før man får full effekt. Og da er det for seint om man har drukket for mye.

Hold deg helst unna shots, ta evt. 1 og vent lenge til neste.

Tar du mange på rad går det fort enda værre også.

 

Husarrest, stopp i ukepenger, "fotforfølgelse" av foreldre osv, er forresten også en kjent konsekvens når du drikker...

Lenke til kommentar

Kommer det til å være sann vær eneste gang etter jeg har drukket eller blir det bedre ettervært?

 

for mange blir fyllesyka bare verre og verre med årene, dessverre.

 

Når jeg begynte med Shot så følte jeg ikke noe rus i hele tatt så jeg slutta lizzm ikke så ble det et helvete etter 20-30min

er et par ting som er viktig når du drikker:

 

*alltid spis mye mat før en fest. å drikke på tom mage er det dummeste du gjør.

*skal du drikke shots, ta deg rolig og ikke sitt stille. det "smeller" ofte når du først reiser deg.

*det er mye lettere å beregne hvor mye man tåler om du drikker noe med lav %, gjerne øl, cider,      rusbrus. jeg har uten tvil hatt mine største uhell når jeg har vært full på sprit.

 

nå vet ikke jeg hvor mye du veier, men om du skal drikke 40% sprit vil jeg max anbefale deg 2dl på en kveld. så gradvis øke etter hvert som du får erfaring.

 

er også viktig å vite at noen kvelder kan du kanskje drikke 0.4dl sprit, mens andre kvelder tåler du bare 0.2dl. er mange faktorer som avgjør hvor mye du bør drikke.

 

ta det rolig og husk at det kan ta 30min før du merker alkoholen slå inn.

lykke til

Lenke til kommentar

Vent noen år. Du er bare et barn, ET BARN. Ikke ødelegg deg selv nå.

 

Det der er mest sannsynlig det "argumentet" som hjelper minst når man skal få litt fornuft i en person på 14 som ønsker å eksperimentere med rusmiddler.

 

Kontroll er det som er stikkordet og det er derfor alle skriver om det, jeg har erfart alkohol på sitt verste og kan med hånden på hjertet si at kontrollert inntak er det eneste man bør tenke på når man begynner. Vi nordmenn er koblet slik at vi liker sørpefylla og grøftfyll. Jeg må bare be deg pent TS om å ikke være enda en person som representerer landet vårt og dagens ungdom på den måten :)

Lenke til kommentar

Bør ligge unna shots'ene hvertfal, tror neppe vi får han ikke til å drikke. Hold deg til øl/cider vis du må. Det er viktig å ikke være sabla kvalm i det du skal legge deg, det å være så dritings at du sovner er ikke bra, kjente en fra russetiden en del år tilbake som ble kvelt, døde av sitt eget spy. Ja det kan faktisk skje når en er så død-drukken.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...