Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vil du gi meg en lys fremtid?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et veldig viktig spørsmål til alle dere der ute!

Jeg har bestemt meg for å bli advokat, men sliter litt med norskkarakterene. Jeg prøver å se for meg 5'erne til standpunkt i tredjeklasse, men er ennå litt redd for at det ikke skal gå som jeg har tenkt.

 

Jeg har gjerne lyst på en "norsk lærer" her på diskusjon.no- Læreren min sterkt annbefalt denne siden, og flere av venninnne mine har fått hjelp her.

 

Jeg går nå i 2.vgs, og lurer på om det er noen her som er såpass gode i norsk til å rette, og lære meg. Jeg har et ønske om en som kan gi meg oppgaver til riktig tema på vgs, etter pensum, og rette oppgaveme mine!

 

Dette er slett ikke noe som noen må, bare et forslag :)

 

Jeg beklager om dette ikke passer inn her....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Les bøker, det blir du god i språk av :)

Ja. Det er en god start, i alle fall.

 

Skjønnlitteratur er noe av det kjedeligeste man kan lese. Andre bøker er greit å lese.

 

jeg tror at å lese mer faktabaserte bøker er mye viktigere for meg fremover! Noen forslag om hvilke bøker som kan være relevante?  :)

Lenke til kommentar

Lesing av bøker og aviser er en god start og er med på å utvikle ordforrådet. Lær deg minst fem nye ord hver dag. Prøv også å skrive mye. For eksempel så kan du jo være mer aktiv her, og delta i diskusjoner om ting du interesser deg for.

 

Følg rådene ovenfor og jeg kan garantere deg gode resultater.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt uenig. Faglitteratur får du mer enn nok av under studiet. Les skjønnlitteratur, det blir du mye bedre til å skrive av. En blanding er fint, du trenger å kunne analysere argumenterende tekster også. Men skjønnlitteratur er også viktig.

 

(Med vennlig hilsen femteårs jusstudent).

Tusentakk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Lesing av bøker og aviser er en god start og er med på å utvikle ordforrådet. Lær deg minst fem nye ord hver dag. Prøv også å skrive mye. For eksempel så kan du jo være mer aktiv her, og delta i diskusjoner om ting du interesser deg for.

 

Følg rådene ovenfor og jeg kan garantere deg gode resultater.

 

Lykke til!

Ja, det er kanskje lurt! 

 

Takk!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...