Gå til innhold

Funker Turtle Beach Z60 og Xbox One sammen?


Svartedauden

Anbefalte innlegg

Var på Elkjøp i dag, og kjøpte TB Z60-headset for spilling. Dette var det som låt desidert best mot telefonen på testen - og jeg må si jeg liker passformen etc. 

Det følger med en sånn USB-duppeditt, men det er også "vanlig" plugg. Elkjøp-mannen sa at det da ville funke utmerket med Xbox One... Foreløpig må jeg si meg enig, og lyden er ganske behagelig sammenlignet med TV-høytallerne. Desverre virker det ikke som om jeg får lyd i mikrofonen, som jo er ganske viktig innimellom. 

Prøvde for morroskyld og kjøre USB-tingen inn på Xboxen, men det kom ingen lyd derifra, som ventet. smile.gif

Så altså - har jeg blitt "lurt" av en stressa selger - eller gjør jeg noe feil? Plugger 3,5mm rett i kontrollen. Dette har fungert med de dere øreproppene jeg bruker til mobilen - men ikke med denne. Har kikka litt på specs på nettet, og det står ikke at disse er kompatible med XBone. 

Hjelp tas imot med takk. Får i tilfelle bytte disse, og sutre meg til litt discount om jeg må bytte. Helst vil jeg beholde disse da de sitter godt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg et slik headset selv, men har prøvd å lese meg opp litt rundt det med tanke på kanskje å skaffe et bedre et senere selv. Men, etter som jeg har forstått, så trenger du et Stereo Headset adapter for å kunne chatte med headset av den typen på Xbone.

 

Det er en sånn duppeditt man kan sette på i kontrollen, som har lydstyring etc. På de eldre kontrollene som har mindre jack-utgang, må man ha denne. Men min har 3.5". Oppdaterte kontrollen, og ga den en hard restart med å ta ut batteripakka. Da kom det seg - får "feedback" i allefall, men har ikke prøvd å spille enda.

Lenke til kommentar

Som sagt, har bare standard chat headsettet som følger med selv. 3,5" jack type og den funker jo da uten det chat adapteret, men basert på alt det jeg har lest opp om det med tanke på å muligens skaffe meg et bedre headset selv senere så virker det som man trenger det adapteret hvis man vil kunne chatte med tredjepartsheadset. Men, hvis det skulle vise seg at jeg har feil så er jo det bare bra, betyr jo en mindre utgift for å skaffe et sånt headset så :p

Lenke til kommentar

Hvordan telefon har du?

Har du Android eller Windows Phone, og du kobler Z60 til Android/WP og du kan snakke med andre, så skal det også fungere på XboxOne.

De skal bruke samme standard på Xbox One som de bruker på de fleste nye Windows og Android telefoner.

Det står at de er designet for Mobile gaming, så jeg antar at de skal virke, med mindre de bruker samme layout på 3.5mm pluggen som Apple bruker. (De bruker sin egen standard) Skal ikke si 100% at headset som bruker Appel sin layout på 3,5mm pluggen ikke virker med chat, men det var slik jeg forsto det når Xbox ble lansert.

 

 

Oppdatering: Ser at det står på TurtleBeach sine sider at den virker med iOS, så da er det mulig at den ikke passer med Xbox One. (Mikrofon ikke vil virke)

Beklager :(

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Hvordan telefon har du?

Har du Android eller Windows Phone, og du kobler Z60 til Android/WP og du kan snakke med andre, så skal det også fungere på XboxOne.

De skal bruke samme standard på Xbox One som de bruker på de fleste nye Windows og Android telefoner.

Det står at de er designet for Mobile gaming, så jeg antar at de skal virke, med mindre de bruker samme layout på 3.5mm pluggen som Apple bruker. (De bruker sin egen standard) Skal ikke si 100% at headset som bruker Appel sin layout på 3,5mm pluggen ikke virker med chat, men det var slik jeg forsto det når Xbox ble lansert.

 

 

Oppdatering: Ser at det står på TurtleBeach sine sider at den virker med iOS, så da er det mulig at den ikke passer med Xbox One. (Mikrofon ikke vil virke)

Beklager :(

 

 

Det var nok at jeg ikke hadde satt i mikrofonen skikkelig. Med litt powerpush så funka dette gull etterhvert. Headsettet spiller som en drøm også på telefonen (iPhone) men her har jeg ikke testa mikrofonen. Tviler på at denne vil virke her da Apple har sin egen variant av firepins-minijack. Men, det er ikke viktig. Det fungerer ikke på min MacBook Pro (late 2013) men her er jo denne USB-duppeditten på plass. 

Lenke til kommentar

 

Hvordan telefon har du?

Har du Android eller Windows Phone, og du kobler Z60 til Android/WP og du kan snakke med andre, så skal det også fungere på XboxOne.

De skal bruke samme standard på Xbox One som de bruker på de fleste nye Windows og Android telefoner.

Det står at de er designet for Mobile gaming, så jeg antar at de skal virke, med mindre de bruker samme layout på 3.5mm pluggen som Apple bruker. (De bruker sin egen standard) Skal ikke si 100% at headset som bruker Appel sin layout på 3,5mm pluggen ikke virker med chat, men det var slik jeg forsto det når Xbox ble lansert.

 

 

Oppdatering: Ser at det står på TurtleBeach sine sider at den virker med iOS, så da er det mulig at den ikke passer med Xbox One. (Mikrofon ikke vil virke)

Beklager :(

 

 

Det var nok at jeg ikke hadde satt i mikrofonen skikkelig. Med litt powerpush så funka dette gull etterhvert. Headsettet spiller som en drøm også på telefonen (iPhone) men her har jeg ikke testa mikrofonen. Tviler på at denne vil virke her da Apple har sin egen variant av firepins-minijack. Men, det er ikke viktig. Det fungerer ikke på min MacBook Pro (late 2013) men her er jo denne USB-duppeditten på plass. 

 

Godt å høre :)

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...