Gå til innhold

Witcher 3 - skuffa...


Anbefalte innlegg

Hva i all verden! Er i prinsippet litt lei open world-spill, men tenkte jeg skulle teste dette siden "alle" hyller det som et av årets spill.

 

Jeg er som sagt lei av open world, men kunne tenke meg å EXPLORE litt i en fantasyverden jeg hadde hørt mye bra om og som hadde en kul verden.

 

Det som møter meg, er for ser første en død verden. Men det verste er at det er null exploration! Alt er jeg dotta på kartet. Det er jo null som er opp til meg å finne ut.

 

Kan man egentlig da kalle dette en åpen verden. JA den er stor og du kan bevege deg fritt. Men hvorfor kjøre dette konseptet når verden forteller deg hvor alt er og hva du skal gjøre?

Endret av Tottoro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden! Er i prinsippet litt lei open world-spill, men tenkte jeg skulle teste dette siden "alle" hyller det som et av årets spill.

 

Jeg er som sagt lei av open world, men kunne tenke meg å EXPLORE litt i en fantasyverden jeg hadde hørt mye bra om og som hadde en kul verden.

 

Det som møter meg, er for ser første en død verden. Men det verste er at det er null exploration! Alt er jeg dotta på kartet. Det er jo null som er opp til meg å finne ut.

 

Kan man egentlig da kalle dette en åpen verden. JA den er stor og du kan bevege deg fritt. Men hvorfor kjøre dette konseptet når verden forteller deg hvor alt er og hva du skal gjøre?

 

 

Finn en "no map" mod og spill på det vanskligste. Da blir det ikkje kjedelig tenker jeg. For meg virker det ikkje som om du har spillt mere enn 5 minutter?

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/top/?

 

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1045/?

 

Mange liker spillet, og noen liker det ikkje. Folk er forskjellige heldigvis.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg har spilt for lite. Det er godt mulig. Ikke lagt inn mer enn rundt 10 timer.Jeg ble heller ikke dratt inn i en story heller. Etter 10 timer BØR man ha presentert en god story. Syns JEG. Spiller på ps4 så mods er litt begrenset.

 

Jepp, heldigvis har folk forskjellig smak på både bøker, filmer, spill og mye annet.

 

Jeg personlig savner mer fokus på direkte storyline som uncharted, last of us og tomb raider. Jeg veit folk hater denne typen lineære spill, men det er mer min gate. Så gleder meg veldig til uncharted 4. Så deilig å spille i en film. Uten tre sider sidequest og en historie du har falt ut av fordi du SYNS at du burde gjøre noen av sidequestene.

Endret av Tottoro
Lenke til kommentar

Fullt mulig å skru av ikonene på kartet via menyen, noe jeg anbefaler på det sterkeste. Med ikonene på gir det mer en Assassin's Creed følelse enn noe annet. Det er også en åpen verden som er basert mest på at du gjør sideoppdrag,og de bringer deg til forskjellige steder. Så sjekk småbyer etter oppdrag osv. Å sist men ikke minst, kom deg ut av White Orchard (start sonen), den er skikkelig treg og det begynner ikke å bli ordentlig spennende før du når neste sone. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd dette ennå, men personlig synes jeg det høres veldig positivt ut at ting er merket på kartet. Da slipper jeg å sose rundt for å finne ting eller måtte ty til google, og det sparer mye tid.

 

Ellers er jeg enig i at vestlige rollespill ofte svikter hovedhistorien sin litt ved å få det til å fremstå som den egentlig ikke er viktig. Verden skal som regel reddes, men det haster ikke mer enn at man kan rote rundt med alt mulig småplukk i mellomtiden. Jeg tenker det er like greit å sløyfe hovedhistorien helt hvis fokuset skal være på å utforske verden på egenhånd. Spill som Dragon Age: Origins og Mass Effect fikset balansen mellom sidequests og main quests bra, men i Skyrim fikk jeg mer følelsen av at main quest like godt kunne vært droppet.

 

Nå hører jeg det sies at sidequests i TW3 er like interessante som main story, så det blir spennende å se om stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd dette ennå, men personlig synes jeg det høres veldig positivt ut at ting er merket på kartet. Da slipper jeg å sose rundt for å finne ting eller måtte ty til google, og det sparer mye tid.

 

Ellers er jeg enig i at vestlige rollespill ofte svikter hovedhistorien sin litt ved å få det til å fremstå som den egentlig ikke er viktig. Verden skal som regel reddes, men det haster ikke mer enn at man kan rote rundt med alt mulig småplukk i mellomtiden. Jeg tenker det er like greit å sløyfe hovedhistorien helt hvis fokuset skal være på å utforske verden på egenhånd. Spill som Dragon Age: Origins og Mass Effect fikset balansen mellom sidequests og main quests bra, men i Skyrim fikk jeg mer følelsen av at main quest like godt kunne vært droppet.

 

Nå hører jeg det sies at sidequests i TW3 er like interessante som main story, så det blir spennende å se om stemmer.

 

Det som skiller Witcher 3 litt ifra standard quests man ser andre open world spill er jo monster kontraktene. Likte det tilleggs elementet veldig godt, først leke litt Sherlock Holmes før det venter en showdown med noe jævelskap som ofte byr på store utfordringer og tvinger fram endringer i spillestil i forhold til hva det er du måtte møte på. Veldig fornøyd med variasjonen av fiender i spillet, selv om det selvfølgelig også her nødvendigvis må bli gjentagende til en viss grad etter noen døgn in-game :)

 

Blir ny runde med Witcher på nyåret så fort begge disse svære DLC`ene kommer på plass her!

 

 

Apropo Witcher contracts, legendarisk trailer "A night to remember" 

https://www.youtube.com/watch?v=VF7kqc7th0A

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Mener man kan skru av ikonene eller hele mini mapen i menyen ja. Men herre min hatt, da har du noe å styre med lenge. Dette er ett gigantisk spill, om man mer eller mindre på måfå skal finne ting, kan det ta tid. Men for all del, kan være gøy det også sikkert :)

For min del virker spill med spørsmålstegn og annet på kartet mer som en liste med ting jeg må krysse av, og det er slitsomt. Det er greit med markører på kartet slik som i Skyrim, men da er det for noe du kan gå inn i og utforske. Så jeg skrur dem av og rollespiller karakteren min, og hva er grunnen til at min Geralt vil utforske? osv. Viktigste for min del var ihvertfall at muligheten var der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...