Gå til innhold

[Løst] Glemt windows passord - kommer ikke inn - Kan jeg fortsatt formatere?


Anbefalte innlegg

Fant en gammel Acer aspire under rydding. Tenkte jeg kunne gi den bort da jeg bruker mac nå. Men kommer ikke inn (feil passord). 

 

Trenger ingenting av det som er på hardisk, ønsker bare å formatere alt slik at jeg kan gi den bort. Er det noe enkel måte å gjøre dette på? Forutenom å brenne cd plate osv. (slik som i gamle dager). Prøvde forøvrig å koble til ekstern disk, skjedde lite..

 

post-216210-0-94138100-1450379485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg har den nøkkelen (fulgte sikkert med da jeg kjøpte maskinen for en del år siden, uansett ikke noe jeg har nå).

 

Er det andre muligheter man kan resette til fabrikkinnstillinger på, fra der jeg er nå?

 

Ja du trenger ikke passord for å formatere.

 

Installer via USB er nok det enkleste. http://www.tek.no/artikler/slik_installerer_du_windows_7_fra_usb/87228

 

Du trenger en USB på 8GB og windows Nøkkelen.

Lenke til kommentar

Fant en gammel Acer aspire under rydding. Tenkte jeg kunne gi den bort da jeg bruker mac nå. Men kommer ikke inn (feil passord). 

 

Trenger ingenting av det som er på hardisk, ønsker bare å formatere alt slik at jeg kan gi den bort. Er det noe enkel måte å gjøre dette på? Forutenom å brenne cd plate osv. (slik som i gamle dager). Prøvde forøvrig å koble til ekstern disk, skjedde lite..

 

attachicon.gifwindows.jpg

Uff. Du ble hjernevasket til å bruke Mac. Husk at Google fortsatt eksisterer. 

 

http://pcsupport.about.com/od/windows7/f/forgot-password-windows-7.htm

 

Hack Your Windows 7 Account With a Password Recovery Program

 

If you've tried guessing, there are no other users on your computer, the last trick didn't work for some reason, and you are sure you don't have a Windows 7 password reset disk lying around, then it's time to try something a bit more complicated.

Windows password recovery programs are software tools designed to recover or reset/delete your Windows 7 password. They can sometimes be difficult to use but if you truly have forgotten your Windows 7 password and you can also follow some simple directions, there's an excellent chance that one of these programs will get you back into Windows.

 

Still Can't Find Your Windows 7 Password?

 

If you've tried everything above, and that forgotten Windows 7 password is gone for good, then you will need to perform a clean install of Windows 7 - a process which will erase everything on your computer.

It's drastic and obviously destructive but if you want your computer back, you'll need to consider this option.

 

(Jeg håper linkene fungerer med Mac)

Lenke til kommentar

 

Tror ikke jeg har den nøkkelen (fulgte sikkert med da jeg kjøpte maskinen for en del år siden, uansett ikke noe jeg har nå).

 

Er det andre muligheter man kan resette til fabrikkinnstillinger på, fra der jeg er nå?

 

Nei, det fulgte ikke med.

Du må lage den selv.  Følg guiden på linken du fikk.

Lenke til kommentar

Er det ikke en knappe-kombo man kan taste under oppstart av maskinen som setter i gang recovery? Slik at maskinen blir satt tilbake slik den kom fra fabrikk? De aller fleste ferdigproduserte maskiner har en slik funksjon innebygd.

 

Det bør også være et klistremerke et eller annet sted på maskinen. Ofte på undersiden eller under batterilokket, med mindre det har blitt slitt vekk da. På dette klistremerket skal produktnøkkelen stå, slik at du kan installere ren Windows 7 og aktivere med den nøkkelen. Det er også mulig å hente ut både nøkkel og aktiveringsfiler fra Windows som er installert, selv om du ikke får logget på.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg lurer på, må vel være en knappekombo man kan taste under oppstart som gjør dette enkelt? (Spesielt siden det ikke er et krav å beholde innhold på hardisk).

 

Kommer liksom ingen vei fra skjermbildet innledningsvis da mulighetene her er veldig begrenset (tast passord eller restart). Klistremerket under laptoppen med produktkey er så slitt at det ikke kan leses..

 

Er det ikke en knappe-kombo man kan taste under oppstart av maskinen som setter i gang recovery? Slik at maskinen blir satt tilbake slik den kom fra fabrikk? De aller fleste ferdigproduserte maskiner har en slik funksjon innebygd.

 

Det bør også være et klistremerke et eller annet sted på maskinen. Ofte på undersiden eller under batterilokket, med mindre det har blitt slitt vekk da. På dette klistremerket skal produktnøkkelen stå, slik at du kan installere ren Windows 7 og aktivere med den nøkkelen. Det er også mulig å hente ut både nøkkel og aktiveringsfiler fra Windows som er installert, selv om du ikke får logget på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...