Gå til innhold

Kjøpe Xiaomi Mi4 eller Mi4i - hvor?


Anbefalte innlegg

Heisann! Sett litt rundt og har funnet Mi4 på Ebay til en god penge (dog virker den svarte versjonen vanskelig å oppdrive). Men jeg skulle helst hatt en Mi4i, problemet er at denne later til å ligge på et høyere prisnivå enn Mi4 på tross av å skulle være en billigere modell. Uforståelig da Mi4 har en del bedre innmat.

 

Noen som har noe erfaring med kjøp av kinamobil evt. hvor kan jeg få kjøpt en Mi4i til under 2100 (da det er dette Mi4 koster)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv gode erfaringer med gearbest.com

 

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_196682.html?wid=4- simpleste mi4i versjon.

 

Men ser at du kan finne enda bedre priser hos enkelte ebay forhandlere. eks: http://www.ebay.com/itm/Xiaomi-Mi-4i-16GB-4G-LTE-Unlocked-Dual-Sim-Snapdragon-615-13MP-Smartphone-Black-/221812460847?hash=item33a50d8d2f:g:hFsAAOSw~gRVp6UD

 

Regner med du er klar over at Xiaomi sine telefoner ikke støtter 800MHz 4G nett, som er den 4G frekvensen som bygges ut mest av i Norge nå. Ellers gode telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har god erfaring med honorbuy.com 

 

Kjøpte min mi4 der, ingenting å klage på. De sender med DHL, 3-7 dagers leveringstid (regn med 7 dager), dette koster da 20$. Kan også velge gratis kina post, samme som fra Ebay. Fikk min med google play store ferdig installert, altså ikke kinesisk versjon. Mener en del mobiler fra Ebay, som blir sendt direkte fra Kina, kommer ofte uten google play store. Ikke noe problem å fikse, men greit med en internasjonal versjon. 

 

Usikker hvorfor Mi4i koster mer, men det er nok heller Mi4 som har gått ned en del i pris :) Ser nå at du kan få en med 2gb RAM og 16gb minne til 249$ (svart) eller 3 gb RAM og 16gb til 259$ (hvit). Jeg kjøpte den med 3 gb ram, og da kostet den 330$. Er det noe spesielt grunn til at du vil ha Mi4i? Jeg mener nå at Mi4 er overall et bedre alternativ, nå som den i tillegg har gått ned en del i pris og koster mindre enn Mi4i. Bygge kvalitet er i sin egen klasse. Jeg har helt ærlig ikke vært borti en smartphone som føles så solid som denne. Metal ramma på den er bare syk. Om du bestemmer deg for Mi4, vil jeg også anbefale den med 3 gb ram, er bare 10$ forskjell, dog ikke i svart.. Jeg har hatt den siden Mai i år, og en ting å være obs på er at skjermen kan fort få riper om du har den med andre metal gjenstander. Så vidt jeg vet er det ikke gorilla glass på denne. Bestill gjerne tempered glass samtidig. Måtte lære den harde veien selv  :ph34r: Vær også obs på at den kommer ferdig installert med kitkat, og ikke oppgraderbar minne. 

 

Har forøvrig for det meste 4g, men hender den hopper av til 3g. Telenor nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Fant Mi4i til 199 på Aliexpress, og da kun $5 i tillegg for DHL. Står at den kommer med Google play heldigvis.

 

Likte ikke Mi4 i hvit, så det er egentlig den eneste grunnen. Mi4 i svart virker umulig å oppdrive? O_o Likte også muligheten for to simkort med Mi4i da jeg skal studere i utlandet. Hvordan er kameraet på Mi4? Lest litt at det skal være noe bedre enn Mi4is.

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_4-review-1119p8.phpMi 4 kamera test hos gsmarena

 

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_4i-review-1262p8.phpMi 4i kamera test hos gsmarena.

 

Ikke mye som skiller, men 4i kommer ørlite bedre ut med lavere bildestøy i bildeområder med samme farge (eks himmel).

 

Gir en liten pekepinn ihvertfall :)

 

Du vil så klart få 4G i områder med 1800MHz/2600MHz nett, da xiaomi støtter disse. 800MHz er derimot ikke støttet.

 

Edit: Det stemmer at de fleste xiaomi (og mange andre rimeligere kina telefoner) ikke har gorilla glass. Dette er dog ikke noe problem om man er forsiktig, men ikke ha skarpe gjenstander i samme lomme/veske osv.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_4-review-1119p8.phpMi 4 kamera test hos gsmarena

 

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_4i-review-1262p8.phpMi 4i kamera test hos gsmarena.

 

Ikke mye som skiller, men 4i kommer ørlite bedre ut med lavere bildestøy i bildeområder med samme farge (eks himmel).

 

Gir en liten pekepinn ihvertfall :)

 

Du vil så klart få 4G i områder med 1800MHz/2600MHz nett, da xiaomi støtter disse. 800MHz er derimot ikke støttet.

 

Edit: Det stemmer at de fleste xiaomi (og mange andre rimeligere kina telefoner) ikke har gorilla glass. Dette er dog ikke noe problem om man er forsiktig, men ikke ha skarpe gjenstander i samme lomme/veske osv.

Såpass, ja. Ser ganske bra ut! Får slenge på herdet glass. Da går jeg for 4i! :)

Lenke til kommentar

Mi 4C er også interessant, langt kraftigere CPU (SD808) for ikke mye mer penger. Specmessig ellers ganske like.

Så litt på denne og. Hmm!

 

 

Har god erfaring med honorbuy.com 

 

Kjøpte min mi4 der, ingenting å klage på. De sender med DHL, 3-7 dagers leveringstid (regn med 7 dager), dette koster da 20$. Kan også velge gratis kina post, samme som fra Ebay. Fikk min med google play store ferdig installert, altså ikke kinesisk versjon. Mener en del mobiler fra Ebay, som blir sendt direkte fra Kina, kommer ofte uten google play store. Ikke noe problem å fikse, men greit med en internasjonal versjon. 

 

Usikker hvorfor Mi4i koster mer, men det er nok heller Mi4 som har gått ned en del i pris :) Ser nå at du kan få en med 2gb RAM og 16gb minne til 249$ (svart) eller 3 gb RAM og 16gb til 259$ (hvit). Jeg kjøpte den med 3 gb ram, og da kostet den 330$. Er det noe spesielt grunn til at du vil ha Mi4i? Jeg mener nå at Mi4 er overall et bedre alternativ, nå som den i tillegg har gått ned en del i pris og koster mindre enn Mi4i. Bygge kvalitet er i sin egen klasse. Jeg har helt ærlig ikke vært borti en smartphone som føles så solid som denne. Metal ramma på den er bare syk. Om du bestemmer deg for Mi4, vil jeg også anbefale den med 3 gb ram, er bare 10$ forskjell, dog ikke i svart.. Jeg har hatt den siden Mai i år, og en ting å være obs på er at skjermen kan fort få riper om du har den med andre metal gjenstander. Så vidt jeg vet er det ikke gorilla glass på denne. Bestill gjerne tempered glass samtidig. Måtte lære den harde veien selv  :ph34r: Vær også obs på at den kommer ferdig installert med kitkat, og ikke oppgraderbar minne. 

 

Har forøvrig for det meste 4g, men hender den hopper av til 3g. Telenor nett. 

 

Hvordan er det å bruke DHL? Lest ganske mye negativt om dem. Blant annet skyhøye fortollingsgebyrer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er det å bruke DHL? Lest ganske mye negativt om dem. Blant annet skyhøye fortollingsgebyrer.

 

 

De leverer jo kjapt, er ikke så mye å si der, men de tar seg godt betalt for fortolling ja. Betalte i underkant av 200kr. Har du ikke dårlig tid, så kan det være mer gunstig med kina-post. Da unngår du mest sannsynlig også mva. Svart Mi4 er på lager hos honorbuy, men kun 2 gb ram varianten. 

Lenke til kommentar

Har "luktet" litt på disse Xiaomi telefonene selv. Om jeg skulle ha kjøpt så hadde jeg nok kjøpt min på Aliexpress hos selgeren Hong Kong Goldway http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Mi4c-Prime-32GB-Mi-4c-4G-LTE-Mobile-Phone-Snapdragon-808-Hexa-Core-5/32476813532.html?spm=2114.01020208.3.19.vDb3TH&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201644_1_79_78_77_82_80_62,searchweb201560_4

 

Dumt at den ikke støtter 4G på 800 MHz

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...