Rubach Skrevet 16. desember 2015 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Når jeg kjørte hjem fra jobb i dag så jeg at den ene vindusviskerarmen gikk opp og ikke kom hele veien ned. Regnet med da at det var kommet mellom armen og panseret som hindret den å komme tilbake. Var ikke noe is som kunne være i veien. Når jeg kom hjem demontere jeg vindusvisker armen og kjente at spindelen som går inn i vindusviskeren kan beveges rundt uten at vindusviskermekanismen beveger seg på førersiden, mens at den fungerer som den skal på passasjersiden. Uten vindusviskerarmen på beveger spindelen seg i takt på begge sider men kan stoppe den med håndkraft? Noen ide på hva som er galt? Har skjekket at alle ledd er intakt. Bilen er en skoda octavia 2006 Endret 16. desember 2015 av Rubach
E.C. Skrevet 16. desember 2015 Skrevet 16. desember 2015 Overføringa mellom viskerne gåen? Er som regel bare 1 viskermotor, så er den koblet til begge viskerne. Du må sikkert ta av flere deksler for å komme fram dit.
Snylter Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 Jeg tipper det er en relativt grei sak å fikse om man bare skrur opp litt. Høres jo ut som overføringsmekanismen bare sitter litt dårlig sammen..
Leo_ Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 Kan være armakselen som er brukket. Uten belastning er det da gjerne nok friksjon i bruddflaten til at akselen går, men med viskerarmen på vil nok bare den indre delen av akselen armen er tredd nedpå bevege seg. 2
Midtskill Skrevet 20. desember 2015 Skrevet 20. desember 2015 Har hatt samme problemet på min Mitsubishi outlander 2004. Det ene plast kuleleddet hoppet av slik at bare førersideviskeren virket. Armen fra viskermotoren ovet til passasjerarmen lå løst og jeg prøvde å få leddet til å sitte på uten hell- slitt. Kjøpte brukt viskerarm overføring hos knoks i Sandnes for 750,- Pass på viskermotor posisjon i forhold til overføringene hvis du bytter armoverføringer, hvis skodaen komme med viskermotoren integrert så slipper du å tenke på det. Enig med "Snylter" skru littt så ser du hva som er gæli. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå