Gå til innhold

TEST: Nvidia Shield


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Har hatt denne i nesten et år nå og må si det er det beste kjøpet jeg har gjort på lenge. For øvrig må det nevnes at man kan spille spill fra flere tjenester enn steam. F.eks battle.net funker ypperlig.

 

At den ikke har optisk er jo ikke stort problem, Er hdmi 2.0 med hdcp 2.2. Kabel rett i min denon 7.1 forsterker.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd selv.

 

Kjører primært Plex på boksen, og har den koblet til en Onkyo TX-NR646 som videre er koblet til en Philips 4K TV. Nvidia har også vært flinke til å kommer med oppdateringer.

 

Er ikke tvil om at Tegra X1 er en kraftig brikke, har selv jobbet en del med Jetson TX1 i et UiO-kurs jeg underviser.

Lenke til kommentar

"Det ultimate underholdningssentret du har ventet på. NVIDIA Shield Android TV kan nå forhåndsbestilles hos Proshop!"

 

NYHET: NVIDIA Shield Android TV - 16 GB
Den beste Android TV-Boksen

Forvandle TV-opplevelsen din med 4K-streaming HDR, avanserte spill og Android TV – kun med NVIDIA® SHIELD Android TV-boks. Til SHIELD følger det også GeForce NOW™ med, den eneste game-streaming-tjenesten som leverer GeForce GTX-gaming rett til din TV.

• Digital multimedia-mottager
• Android TV 6.0 (Marshmallow)
• NVIDIA Tegra X1 prosessor
• 3 GB RAM, 16 GB flash med MicroSD kort - støtter opp til 128 GB (det kan også kobles til en USB-penn som harddisk)
• 7.1 surround sound
• 802.11ac Wi-Fi med 2.4 & 5 GHz bånd, Gigabit LAN, Bluetooth 4.1, HDMI 2.0 port
• Støtter AAC, PCM, Ogg Vorbis, MP3, FLAC
• Støttet oppløsning: 3840 x 2160 - 60fps - H.265
• Internet Streaming Services: Netflix, YouTube, Google Play, Plex, NVIDIA GRID, NVIDIA Share, NVIDIA GameStream
• (BxDxH): 21 x 13 x 2.5 cm
• Vekt: 654 g

 

Noe jeg ikke har fått med meg...? Er dette en ny modell eller bare roter Proshop?

 

https://www.proshop.no/Spillkonsoll/NVIDIA-Shield-Android-TV-16GB/2569845?utm_medium=email&utm_source=newsletter

Endret av nor50
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Altibox har enda ikke laget app'en til Android TV, men alle app'er kan installeres på Shiled (bla. sideload).

 

Problemene med app'er som ikke direkte er laget for Android TV er at de forventer at du bruker fingrene på skjermen. Ikke fjernkontroll. Derfor kan de blir litt knotete å styre.

Det kan løses med å koble til mus eller fjernkontroll med airmouse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...