Gå til innhold

Hstouch design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en annen mulighet kan være å kjøre mange små screens ( altså en til hvert lys/ grupper av lys) man kan da skjule og vise de over hovedskjermen på et spesifisert sted etterhvert som man trykker på knappene. Det er veldig enkelt å lage kopier av hele screens så man lett kan lage mange. Ulempen et er at med mange screens blir det litt tregt i hstouch og det ser ut til å være litt mer ustabilt så hstouch kan tryne litt oftere, har dog blitt bedre etter siste oppdatering av appen.

Lenke til kommentar

Bruker funksjonene "Elements: Hide a Element" og "Elements: Unhide a Element". Egentlig en dårlig måte å gjøre det på, men har ikke funnet en bedre enda. Skulle vært mulig å endre hvilket lys en slider og knapp er knyttet til.

Ah, det var det jeg håpet du hadde gjort. Hide/Unhide er tungvindt.

Lenke til kommentar

en annen mulighet kan være å kjøre mange små screens ( altså en til hvert lys/ grupper av lys) man kan da skjule og vise de over hovedskjermen på et spesifisert sted etterhvert som man trykker på knappene. Det er veldig enkelt å lage kopier av hele screens så man lett kan lage mange. Ulempen et er at med mange screens blir det litt tregt i hstouch og det ser ut til å være litt mer ustabilt så hstouch kan tryne litt oftere, har dog blitt bedre etter siste oppdatering av appen.

 

Gjør dette med dørlåsen jeg har, men ville vært upraktisk å gi hvert enkelt lys en egen screen. Ett annet problem med denne løsningen er at det ikke går å trykke på screen som er bak den lille screen, altså at man må gjøre ett valg for å komme tilbake. Lite brukervennlig etter mitt syn.

 

 

Bruker funksjonene "Elements: Hide a Element" og "Elements: Unhide a Element". Egentlig en dårlig måte å gjøre det på, men har ikke funnet en bedre enda. Skulle vært mulig å endre hvilket lys en slider og knapp er knyttet til.

Ah, det var det jeg håpet du hadde gjort. Hide/Unhide er tungvindt.

 

 

Jepp. Har sett at standard oppsettet til HS får det til på ett vis via device selectoren. Men har ikke funnet ut hvordan man kan få det til uten. 

Lenke til kommentar

Hadde vært kult om man hadde et kart over huset, og man kan feks trykke på lyset i stua så komme det opp dimming og av og på bryter ved siden av kartet / huset :)

 

Det er fullt mulig å vise skjermer (som ikke fyller hele Pad'en) utenpå en annen skjerm..

Å få en scrollbar på skjermen som kommer opp til å dynamisk endre hvem den tracker er verre.

(Styringen er ikke noe problem å gjøre dynamisk for det kan du gjøre med et skript med parameter)

Men om du ikke har flere lys enn at du gidder å lage en skjerm for hvert lys så er det jo planke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...