Gå til innhold

Hstouch design


Anbefalte innlegg

Hva kobler du skjermen til? Arduino?

Skjermen er koblet på direkte på en Raspberry PI 2 Model B.

Bare plug&play, så åpne nettleseren i fullscreen. Fungerer ypperlig.

 

Må bare få lagt inn Firefox på den, da den hvite kanten\ramma rundt skjermen vil forsvinne med det (etter hva jeg har forstått).

Når det er gjort er det bare legge inn et par kommandoer i oppstarts-profilen, slik at den automatisk åpner nettleser i fullscreen når maskinen slår seg på. (Greit ved strømbrudd ol).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare få lagt inn Firefox på den, da den hvite kanten\ramma rundt skjermen vil forsvinne med det (etter hva jeg har forstått).

Når det er gjort er det bare legge inn et par kommandoer i oppstarts-profilen, slik at den automatisk åpner nettleser i fullscreen når maskinen slår seg på. (Greit ved strømbrudd ol).

Når du har fått dette til, så gi meg gjerne et hint om hvordan. Jeg har tenkt å lage et slikt "magisk speil" (skjerm med speilfolie på som kan vise diverse info).

Lenke til kommentar

Kult! Du kan velge flere rom med pilknappene?

Pr nå så er det til endring av temperaturen i det aktuelle rommet.

 

Tenker det blir til at jeg kan trykke på tannhjulet, slik at jeg får en oversikt over rommene jeg vil gjøre endringer på.

 

Med dette systemet så kan man jo lage interne iP-telefoner med kamera ol veldig enkelt. Synd jeg bor alene i en leilighet :-P

 

Kanskje lage et proof of Concept for moro.

Lenke til kommentar

 

Med dette systemet så kan man jo lage interne iP-telefoner med kamera ol veldig enkelt. Synd jeg bor alene i en leilighet :-P

Jeg har FreePBX kjørende og bruker SIP. Men er det noen hendige SIP-klienter til RPi?

 

Har mer eller mindre ingen erfaring med SIP-klienter.

 

Skulle jeg ha laget noe så hadde jeg koda sammen noe med bruk av www.appear.in nettsiden

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Da nærmer det seg en løsning:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YIc7GW5x_hU

 

Litt treg i oppstart, men betyr ikke så mye da den vil stå på for det aller meste. får se om det kan optimaliseres noe.

Lurer på å prøve det samme, hvordan har du satt opp nettsiden slik at den virker mot Homeseer?

 

 

 

Eksempel:

 

                    <form action="http://HOMESEER-IP/deviceutility" method="post"  target="hidden-form">

                        <input type="hidden" name="ref" value="19">

                        <input type="hidden" name="action" value="devicecontrol">

                        <input type="hidden" name="CAPIControl" value="0">

                        <button id="btnSubmit"  onClick="submitForm(this.form);" role="button" > </button>

                    </form>

 

19 = Device ID'en. Den finner du om du feks tar musepekeren over en av nodene slik at du får opp hva den linker til:

LLqjlVR.png

 

Value;   0 = på   1 = Av.

 

 

i Chrome eller Firefox så kan du også høyreklikke på knappene i Homeseer, så velge Inspiser Element:

Om det er andre ting du skal kontrollere, så kan du enkelt se hvilke verdier dem sender der.

 

aYkW7mD.png

 

Edit: Om du ikke har noe erfaring med HTML tidligere, så kan jeg smelle opp et eksempel senere om du ønsker?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Takk for eksempelet ☺

Kom gjerne med et eksempel på hvordan du henter ut temperaturen slik som på videoen din f.eks?

Koden over brukes for å endre en device status, hvis jeg forstår riktig?

 

Kan man trigge en event på samme måte?

 

I  filmklippet mitt var temepraturen noe jeg la inn manuelt, ikke noe som var kodet sammen. Slik at jeg kunne se hvordan det ville bli seende ut.

Skal du hente ut temperatur, så må du bruke PHP (aner ikke om det går med javascript).

Ellers så skal man kunne bruke JSON, men har ingen erfaring med det enda.

 

Jeg kan smelle isammen et eksempel med PHP iløpet av helgen hvertfall :)

 

Ellers så skal man kunne trigge events på tilsvarende måte som den HTML metoden ja.

 

Sånn for oversikten sin skyld så foreslår jeg at html styring av HS tas i en egen tråd. Denne handler jo om HSTouch.

 

God ide :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Spiller du av en Wav fil når du trykker på en knapp?
Var ikke klar over den funksjonen. Lurer på hvor jeg ville brukt den?

-For å bekrefte at en knapp var trykket da kanskje..

 

Bruker du å spille av andre lyder over HSTouch også?

Når da?

(Bortsett fra vekking da, det jo obvious)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...