Gå til innhold

[Løst] Hvordan få telefonnummer?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kar på 19 som enda ikke har skaffet seg mobiltelefon. Grunnen er at jeg sjelden går ut av huset, og hvis noen trenger å kontakte meg kan de ringe foreldrene mine siden jeg bor hos de.

I Januar skal jeg flytte inn i egen leilighet og skal derfor endelig skaffe meg en mobil, men har ingen anelse hvordan jeg får tak i telefonnummer osv.

 

Jeg tenker å gå for denne:

https://cdon.no/elektronikk/huawei-ascend-y360-svart-p35284151 (uten abonnement)

 

Er det mulig å bruke kontantkort på denne? Får jeg ett mobilnummer når jeg kjøper mobilen eller kontantkortet? Prøvde å søke på Google hvordan jeg skulle få tak i ett mobilnummer men fant bare svar på hvordan man kan skjule nummeret sitt.

Endret av The Priest of YouTube
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kan bare gå på Narvesen og kjøpe deg ett kontantkort.

 

http://narvesen.no/produkter/mobiltjenester.aspx

Nice, men det står ikke noe om telefonnummer der. Hvordan får jeg tak i det?

 

Første gang ber du om kontantkort. Det er ditt første, da får du nummer med.

Neste gang ber du om påfylling, da fyller du på nummeret du allerede har fått vha. en kode ellerno.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonnummer varierer noe. Da jeg jobbet med dette for noen år tilbake, hadde NetCom startpakker der telefonnummeret sto på konvolutten. For Telenor ble telefonnummeret valgt på nett (fikk opp en liste på 10 nummer eller noe slikt, og jeg valgte det som så best ut). Uansett er det betjeningen som fikser dette dersom du går til en forhandler, mens du selv sikkert kan velge telefonnummer om du f.eks. går på Telenor sine nettsider og bestiller på egenhånd.

Lenke til kommentar

Telefonnummer får du når du velger å opprette et nytt mobilabonnement (og ikke porterer).

Dette kan du gjøre hos alle operatørene via deres nettsider. Da kan du i ro og mak velge abonnement og telefonnummer.

Du kan også kjøpe kontantkort og fylle på det på nett. Men mange foretrekker butikker, ser Narvesen er nevnt.

I Norge er det i hovedsak Telenor og NetCom som har mobilnett og enkelte steder kan du oppleve varierende dekning med de to. Så velg det som passer deg best mtp. hvor du skal ferdes. De aller fleste andre mobiloperatører benytter Telenor eller NetCom sitt nett. F.eks bruker Djuice og Talkmore Telenor sitt nett, mens Chess og OneCall bruker NetComs. Her kan du sammenligne mobilabonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...