Gå til innhold

Erstatte en SSD med en annen. Vil Windows 10 aktiveres allikevel?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg får snart nye SSD`er i hus. En av dem tenkte jeg å bruke i hovedmaskina.

Den har i dag Windows 10 Home som er oppgradert fra Windows 8.1 (Windows 8.1 er kjøpt).

Hva skjer da om jeg setter i den nye SSD`en i den maskina og kjører direkte på en Installasjon med Windows 10. Vil den alikevel aktivere seg, eller må jeg gå innom Windows 8.1 igjen?

Jeg har lest noe om at hvis man først har oppgradert til Windows 10, så kan man kjøre en ren Windows 10 installasjon, men at den allikevel aktiverer seg selv, men jeg er usikker på hvordan det blir med å bytte OS Drev (I dette tilfellet, en SSD). Ikke at det har noe å si sikkert, men den som står i maskina nå er Samsung EVO 840 250 GB og den nye er en Samsung EVO 850 250 GB.

 

Noen som vet?

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så vil det gå greit å bytte SSD og installere Win 10 på nytt uten problemer med aktivisering.

Bytter du CPU/hovedkort vil det ikke gå greit.

 

Selv har jeg skiftet mellom 32 bits og 64 bits Win 10 uten å få problemer med aktivisering.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Ja. Å bytte mellom Bit versjonen og språket skal vel sikkert gå greit, men var usikker på det med å bytte SSD. Kunne selvfølgelig bare ha prøvd. Er ikke det, men er ikke noe vits å prøve hvis jeg allikevel må installere Windows 8.1 på nytt og oppgradere direkte. Blir litt mere arbeid da.

Lenke til kommentar

 

 

Prøvde det rett etter at windows 10 var sluppet, vet ikke om det er forandret siden da.

Se svaret mitt rett over ditt ;)

 

Ah, sorry. Trodde at den var for de med windows insider program, siden du snakket om build. 

 

Build 10586 (også kjent som Threshold) er den nye versjonen av Windows 10 som alle som installerer Windows 10 online nå får.  Har du en gammel installasjonsfil/ISO fra før, må man selvsagt bytte ut denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...