Gå til innhold

Kjøp av gaming-laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erfaringer nei, men du burde forvente:

 

Multicom Kunshan N150R Killer-Edition 15.6" Full-HD Matt IPS, Intel Core i7-6700HQ, 8GB, 256GB PCIe SSD, 1TB 7200, GeForce GTX 960M, DVD, Uten OS, 28.5mm tynn

 

Eller tilsvarende maskinvare i den prisklassen. Hva skal du spille?

Siden skal du kun spille Counter Strike eller andre lette spill burde:

 

Multicom Xishan W650R 15.6" HDMatt, Intel Core i3-6100H, 8GB, 1TB HDD, GeForce GTX 950M, DVDRW, Uten OS

 

Være like bra. Selv om det ville vært lurt med en sata SSD og GTX 960M.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selv anbefaler jeg Asus sine maskiner (g750, g751 etc.) pga kjøleløsningen, men per nå ser det for meg ut som de har blitt noe dyrere enn da jeg kjøpte. PS. Jeg fikk kjøpt en g750jz til dama for 3000 (brukt) rundt jul i fjor (1/3 av butikkpris), så det kan også være lurt å følge med på finn/facebook.

Lenke til kommentar

Jeg vil at i den andre PC'enLMH1 linker til så er CPU'en er noe svak, mye bakgrunnsprogrammer som kjører nå til dags. Litt lav klokkehastighet på den også, men det er jo ganske vanlig. Nummer 1 som LMH1 linker til er definitivt best.

 

For å få god/ høy grafikk så bør du ha minimum 970M, synes jeg, men prisen blir da minimum ca 15.000,-.

 

Edit; Litt feil

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Muligens

Multicom Xishan W650R 15.6" HDMatt, Intel Core i5-6300HQ, 8GB, 1TB HDD, GeForce GTX 950M, DVDRW, Uten OS

Heller bør velges som billig alternativet. Tviler på man trenger i7-6700HQ til spilling så er litt å spare der.

Skjermkortet her er noe svakt.

 

Hadde håpet det fantes brukmarked for slike maskiner:

 

Multicom Kunshan P751 15.6" Full-HDMatt IPS, Intel Core i7-4790K, 16GB, 512GB SSD, 1TB Hdd, GeForce GTX 980M 8GB, Uten operativsystem

Opplev ekstrem spillytelse og kraften lik en stasjonær PC med Intel® Core™ desktop prosessor. 7/10 poeng på Tek.no: ""Et råskinn for de med spesielle behov."

 

Den maskinen der er helt råd, kan konkurere mot god stasjonær men er desverre 6000 kr over budsjettet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da bør du gå for en asus rog med gtx 970m.

 

https://www.komplett.no/product/848708/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-g751jt-173-fhd-matt-g-sync

 

3k over budsjetter men er skreddersydd dine behov. Se på det som en investering. Det er ikke hver dag du kjøper noe så dyrt, så kjøp noe som holder og er godt nok. Du får ikke gtx 970m under 15k og tviler på at 960m er godt nok å spille fallout på med nice grafikk og streame samtidig

Lenke til kommentar

Med asus og msi betaler du 3000kr for em lemet. Hilsen en som har hatt rog, msi og multicom.

Billigste 970M er Multicom med 100kr over msi og 400 kr over Asus rog. Men da teller jeg ikke med at OS må kjøpes.

 

Har selv bestilt en Asus rog, men en multicom gaming laptop har jeg hatt før og makan til elendig byggekvalitet skal man lete lenge etter. Stygg og basic design på den også, mye viftestøy, overoppheting osv.

 

Men det er opplevelse. Mener det er greit å betale den lille differansen for bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

 

Med asus og msi betaler du 3000kr for em lemet. Hilsen en som har hatt rog, msi og multicom.

Hvordan var/er kjølinga på multicomen?
Hadde en p150s med Gtx 680, aldri et eneste varmeproblem.

 

Edit: Altså, om du er veldig opptatt av drager, tribaltatovert pc eller elsker røde led lys - gå for msi/asus. Det er pcer skreddersydd for unge spillere, ingenting i veien med det.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

 

Med asus og msi betaler du 3000kr for em lemet. Hilsen en som har hatt rog, msi og multicom.

Billigste 970M er Multicom med 100kr over msi og 400 kr over Asus rog. Men da teller jeg ikke med at OS må kjøpes.

 

Har selv bestilt en Asus rog, men en multicom gaming laptop har jeg hatt før og makan til elendig byggekvalitet skal man lete lenge etter. Stygg og basic design på den også, mye viftestøy, overoppheting osv.

 

Men det er opplevelse. Mener det er greit å betale den lille differansen for bedre kvalitet.

hvilken pc anbefaler du da? Send link er du grei
Lenke til kommentar

G551JW er sykt overpriset for bare GTX960M. For et halvår siden kunne man få slike maskiner for rundt 8000,- Prisene har økt mye og det er nok ikke BARE dollarkursen som er årsaken.

 

Jeg mener minimum for en gamaing maskin er GTX970M, men da må budsjettet økes litt med mindre man finner noe på finn.no

 

Asus har best kjøling og lavest støynivå, men de koster ja. Beste alternativ er allerede linket (https://www.komplett.no/product/848708/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-g751jt-173-fhd-matt-g-sync ). En slik maskin var relativt ofte på tilbud til 12-13000 for et halvår siden......

 

Multicom sine maskiner er stort sett bra de også, men man må regne med en del høyere viftestøy på flere modeller.

 

MSI sine rimeligere gamer maskiner er jeg ikke fan av, varme og støyende og kvaliteten er ikke like god som asus.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Enig, men han skulle ha to, en til broren også. Da er det forståelig at 12k er maks. Da får vi hjelpe han heretter. GTX 960M er ikke noe å skryte av, men i det minste får han godt med ssd, hdd og ram. i7 prosessor også ganske nice. Fant ikke en annen asus/msi til en mindre pris, dessverre. Han burde slått til under black friday, men kan også vente til januar salget (om han orker).

Endret av King23
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...