Shiznit86 Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Hei Jeg er medlem av en frivillig organisasjon " Landsforbundet for forebygging av selvskading og selvmord", de jobber nå med en ny nettside og er interesserte i å en en form for timer på siden. Timeren skal telle til 22 hver dag, det vil si dag 1 (1 januar) så vil den telle til 22, så til 44, deretter 66 osv osv. Er det noen som har mulighet for å lage et enkelt skript for dette pro bone, ev for en liten pengesum. Som sagt så er dette en frivillig organisasjon så de har ikke mye å rutte med. Takker så mye på forhånd Mvh Daniel
Enthroner Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Du kan hardkode i javascripted hvilken tid den skal måle i fra. Så kan du lage en ny tid som er lik tiden nå. Sjekk differansen mellom de i absolutt Unix Epoch Time. So something like var count = ((new Date()).getTime() - tidenSidenBleLaget) / 60 / 60 / 2;
FraXinuS Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 En enkel counter: <!DOCTYPE html> <title>Counter</title> <meta charset="utf-8"> <style> body{ background: #f0f0f0; font-family: sans-serif; } #counter{ width: 10em; margin: 0 auto; padding: 1em; text-align: center; font-size: 2em; font-weight: bold; background: #ddd; box-shadow: 0 0 3px #888; border: 1px solid #aaa; } </style> <div id="counter"></div> <script> var startTime = (new Date('December 2, 2015 00:00:00')).getTime(); var countPerDay = 22; var counterElement = document.getElementById("counter"); var aDayInMilliseconds = 24 * 60 * 60 * 1000; var counterDelta = aDayInMilliseconds / countPerDay; function updateCounter(){ var currentTime = (new Date()).getTime(); var currentCount = Math.floor((currentTime - startTime) / counterDelta); counterElement.innerHTML = currentCount; } updateCounter(); window.setInterval(updateCounter, 1000); </script> 1
Shiznit86 Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Skrevet 17. desember 2015 Nå kommer jeg til å spørre dumt. Men hva legger jeg inn hvor? CSSen selvfølgelig i CSS filen. Skal scriptet inn i header? Div id=counter ..... < skal denne inn der jeg vil vise klokka?
FraXinuS Skrevet 17. desember 2015 Skrevet 17. desember 2015 Sånn som scriptet er nå så er det counter-div'en som vil være der klokken vil vises ja. Javascriptet er det enklest å plassere helt neders på siden, eller i hvertfall under counter-div'en, men ovenfor evt. avsluttende body-tag. Det kan også plasseres i head, men da må du modifisere det litt for at det ikke skal kjøre før innholdet på siden har lastet ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå