Gå til innhold

[Løst] Når er iPhone billigst?


Anbefalte innlegg

Rett og slett, når pleier iPhone å være billigst, finnes det en tid på året der tilbudene er ekstra gode?
Har hatt iPhone 3s-5s, men pga litt skjødesløs behandling på fylla hvorpå jeg har mistet noen telefoner, så har jeg sittet med en 4s nå de siste 1.5 årene. Batteritiden er latterlig, og jeg begynner å bli lei den. Samtidig så er jeg student, og jeg vil ikke bruke unødvendig mye penger på telefon, da jeg har maaaaange andre ting å bruke penger på. Sitter nå med et relativt bra abonnement, så å kjøpe tlf med abonnement er ganske utelukket. Det er overhodet ikke hast, jeg ønsker rett og slett å tilegne meg iphone 6/6s til en billigst mulig penge. På forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

iPhone er billigst når den ligger på Finn med knust skjerm. Er du litt nevenyttig kan du jo spare mye på å kjøpe en knust og reparere.

 

Det er så å si aldri tilbud på iPhone i butikkene.

Lenke til kommentar

iPhone er billigst når den ligger på Finn med knust skjerm. Er du litt nevenyttig kan du jo spare mye på å kjøpe en knust og reparere.

 

Det er så å si aldri tilbud på iPhone i butikkene.

 

Dette. 

 

Det er ekstremt sjeldent det er tilbud på iPhone uten abonnement. Du kan dog som regel gjøre en god deal på å kjøpe iPhone med abonnement, men det er sjeldent det er ekstraordinært gode tilbud. Da er det stort sett i spesielle sammenhenger (nyåpninger, oppussinger, etc) eller tilbudsdager som Black Friday. Elkjøp og Lefdal hadde jo bl.a iPhone 6 til 4990 nå nettopp, noe som må sies å være en ganske så god pris. 6S tror jeg du må vente lenge på for å se under 7000. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samtidig så er jeg student, og jeg vil ikke bruke unødvendig mye penger på telefon

 

Forstår du ironien i det du skriver selv?

 

Jeg kan bekrefte at å:

a) la være å kjøpe telefon

b) kjøpe noe annet enn iphone 

ikke er en del av løsningsmengden, hvis det var det du var ute etter ;)

 

 

Greia er at man må ha relativt spesielle behov hvis man MÅ ha iPhone og man får samme funksjoner i Android med en telefon til +/- 1.500,-. Du skriver også at du har vært skjødesløs i fylla som også sier meg at du bør ha en billig telefon. Alternativet er å ha en iPhone til vanlig og en reservetelefon til fylla.

 

Hvilken operatør har du? Før når jeg gadd å kjøpe dyre telefoner så fikk jeg alltid rabatt når jeg byttet telefon så sant jeg ikke hadde binding. Var vel en gang jeg fikk halv pris eller noe når jeg bindte meg til 12 nye måneder på en telefon til noen tusen, det var enten Telenor eller Netcom.

Lenke til kommentar

 

 

 

Samtidig så er jeg student, og jeg vil ikke bruke unødvendig mye penger på telefon

 

Forstår du ironien i det du skriver selv?

 

Jeg kan bekrefte at å:

a) la være å kjøpe telefon

b) kjøpe noe annet enn iphone 

ikke er en del av løsningsmengden, hvis det var det du var ute etter ;)

 

 

Greia er at man må ha relativt spesielle behov hvis man MÅ ha iPhone og man får samme funksjoner i Android med en telefon til +/- 1.500,-. Du skriver også at du har vært skjødesløs i fylla som også sier meg at du bør ha en billig telefon. Alternativet er å ha en iPhone til vanlig og en reservetelefon til fylla.

 

Hvilken operatør har du? Før når jeg gadd å kjøpe dyre telefoner så fikk jeg alltid rabatt når jeg byttet telefon så sant jeg ikke hadde binding. Var vel en gang jeg fikk halv pris eller noe når jeg bindte meg til 12 nye måneder på en telefon til noen tusen, det var enten Telenor eller Netcom.

 

Hehe. Hadde en billigtelefon en periode, men det ble kjedelig i lengden. Har nå klart å holde meg i skinnet i to år, så jeg ser på risken for å miste telefonen igjen som relativt lav. 

Ang operatøren så er det Chess. De hadde en studentkampanje (kanskje den eksisterer fremdeles) som gir meg 16 GB/mnd for 299. 

Lenke til kommentar

Fra Chess; "Ved kjøp av telefon med nedbetaling hos Chess gjelder avtalen i 12 måneder. Avtalen forutsetter valgfritt Chess-abonnement i hele nedbetalingsperioden."

 

Så hvis du ikke har binding nå så hadde jeg ringt dem og spurt, det er bindingen som gjør at du får rabatt, du trenger ikke noe nytt abonement :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...men pga litt skjødesløs behandling på fylla hvorpå jeg har mistet noen telefoner...

...tilegne meg iphone 6/6s til en billigst mulig penge...

 

 

Samtidig så er jeg student, og jeg vil ikke bruke unødvendig mye penger på telefon

Forstår du ironien i det du skriver selv?

 

Jeg kan bekrefte at å ...a) la være å kjøpe telefon ...b) kjøpe noe annet enn iphone ...ikke er en del av løsningsmengden, ...

 

Fantastisk. Studenter må stadig gjøre knallharde økonomiske prioriteringer forstår jeg. Lykke til. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Apple er beinharde på pris, og du ser sjelden/aldri noen form for hurratilbud eller rabattsatser. Jobber hos en forhandler som blant annet selger Apple, og det er dritkjipe marginer å snakke om som følge av "standardiserte" priser ute i markedet.

 

Synes selv en "refurbished" 5s til 3600 kr er en latterlig dårlig deal, spesielt med tanke på hva som har skjedd i den prisklassen i Android-verden den siste tiden.

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer at iPhone så og si aldri er på "tilbud". Slik er det når det kun finnes én produsent, da kan Apple diktere prisen. Det er ingen konkurranse på iPhone, det finnes jo ikke andre mobiler med iOS.

 

Beste tidspunkt er å kjøpe rundt lanseringen av en ny iPhone. For prisen er jo den samme i et helt år, og forrige modell går ned i pris. Og mange skal kvitte seg med forrige modell, så da blir det litt billigere på Finn. De eneste som nyter godt av dette, er de som selger sin brukte iPhone. Andre mobiler raser jo i verdi på ett år, mens iPhone holder god pris. Hvem ville vel kjøpt 2-3 år gamle Android-mobiler til 3-4000kr?

 

Du kan også kjøpe "brukte" mobiler fra butikker, såkalt "pre-owned". Disse kommer da med garanti fra produsent. Mens f.eks. InfoCare selger med verkstedsgaranti på tre måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...