Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo banker på gulvet når han hører på barna skrik


Anbefalte innlegg

Barn må selvsagt lære å oppføre seg, men når barna er 18 måneder så er det begrenset hva man kan gjøre. Barnegråt er faktisk noe man må akseptere i ett borettslag selv om det kan være slitsomt for både foreldre og naboer. Dette er ikke det samme som 6-åringer som løper og skriker i trappeoppgangen.

Hvorfor må man det? JEg hører alle si det som om det er en universal sannhet at unger som griner er greit?

Det er da foreldrene som har valgt å få barn, på samme måte som jeg har valgt å få bikkje, sportsbil, surroundanlegg eller annet som kan lage bråk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må man det? JEg hører alle si det som om det er en universal sannhet at unger som griner er greit?

Det er da foreldrene som har valgt å få barn, på samme måte som jeg har valgt å få bikkje, sportsbil, surroundanlegg eller annet som kan lage bråk.

Fordi det ligger i vår natur å bringe frem nye generasjoner. Det er slik arten overlever. Vi har alle vært små barn og fikk litt ekstra frihet eller "valpelisens" som hundefolket kaller det. Når vi så blir voksne er det vår tur til å vise samme forståelsen som vi ble møtt med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

EternalSunshine, det vil alltids finne sære mennesker og mennesker som kverulerer og er vanskelige kun fordi de kan. Vanlig fornuft virker dessverre ikke å nå inn til disse.

Jeg synes ikke Zepticons spørsmål er så sært. Hvorfor er det slik at man bare "skal finne seg i barnegråt"? Hvorfor kan ikke alle med barn skaffe egne hus/påkrevd lydisolering/bo i borettslag tilpassed barnefamiler? Zepticon er kanskje av typen som aldri vil ha barn, hvorfor må ha finne seg i barnegråt når det tydelig er regler for ro?

 

Jeg mener som nevnt i tråden at man skal finne seg i det, men å kalle en person "sær" og "vanskelig" fordi han har et annet syn, det ser jeg på som sært.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

EternalSunshine, det vil alltids finne sære mennesker og mennesker som kverulerer og er vanskelige kun fordi de kan. Vanlig fornuft virker dessverre ikke å nå inn til disse.

 

Hehe, ja du kan så si.

Vanlig grensesetting, struktur og kjærlighet er ikke så vanskelig.

3 egne barn og en god del dagunger .... barn får man fornuft i - foreldre er det verre med mange ganger. Sårt å se på hvor glade og flotte barna var hos oss, mens det var slossing og grining tvert foreldrene hadde de - ikke ulikt 'Nanny' på TV.

 

Mange flinke foreldre, men uff .... alt for mange som har 0(null) peiling.

 

Null skriking får man nok ikke, men hos noen kunne man nok fått det ned med minst 90%

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Barn som skriker er en del av den harde virkelighet hvis man vil bo i nærheten av andre mennesker. Som gatestøy hvis man vil bo midt i byen. Hvis man vil ha en garantert barneskrik-fri hverdag må man kjøpe seg en enebolig. Bare så det er sagt, jeg har null sympati med naboer som bråker med høy musikk, dataspill og film, denslags er pur hensynsløshet. Barnelyder er en annen sak. Det eneste man kan forvente er at naboen lærer barnet (når det er gammelt nok) til ikke å leke på en unødvendig bråkete måte. Hvis man er så tynnhudet at man ikke tåler at nabobarn blir syke og gråter, så kjøper man seg enebolig. Enkelt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Barn som skriker er en del av den harde virkelighet hvis man vil bo i nærheten av andre mennesker. Som gatestøy hvis man vil bo midt i byen. Hvis man vil ha en garantert barneskrik-fri hverdag må man kjøpe seg en enebolig. Bare så det er sagt, jeg har null sympati med naboer som bråker med høy musikk, dataspill og film, denslags er pur hensynsløshet. Barnelyder er en annen sak. Det eneste man kan forvente er at naboen lærer barnet (når det er gammelt nok) til ikke å leke på en unødvendig bråkete måte. Hvis man er så tynnhudet at man ikke tåler at nabobarn blir syke og gråter, så kjøper man seg enebolig. Enkelt og greit.

Hvorfor er det en annen sak? Å få unger er like hensynsløst som å spille musikk, for alle andre enn foreldrene.

 

Om man vil ha unger, kjøper man seg enebolig. Enkelt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde selv blitt j*** forbanna om jeg måtte høre på bråk når jeg skal opp i 6tia for jobb. Kan noen ganger ligge å irritere meg over at vinden tar tak i huset.

For det meste er det viss kroppen ikke føler seg trøtt nok, men at jeg legger meg for få den søvnen som må til for å klare seg gjennom neste arbeidsdag.

 

Men ja, dette er en klassiker. Egentlig en kjiip situasjon for begge parter dette her.. Jaja, du får gjøre det beste utav det. Det går sikkert ikke så lenge før ungen legger dette bak seg heller.

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

EternalSunshine, det vil alltids finne sære mennesker og mennesker som kverulerer og er vanskelige kun fordi de kan. Vanlig fornuft virker dessverre ikke å nå inn til disse.

Jeg synes ikke Zepticons spørsmål er så sært. Hvorfor er det slik at man bare "skal finne seg i barnegråt"? Hvorfor kan ikke alle med barn skaffe egne hus/påkrevd lydisolering/bo i borettslag tilpassed barnefamiler? Zepticon er kanskje av typen som aldri vil ha barn, hvorfor må ha finne seg i barnegråt når det tydelig er regler for ro?

 

Jeg mener som nevnt i tråden at man skal finne seg i det, men å kalle en person "sær" og "vanskelig" fordi han har et annet syn, det ser jeg på som sært.

 

 

Enig

Lenke til kommentar

Barn som skriker er en del av den harde virkelighet hvis man vil bo i nærheten av andre mennesker. Som gatestøy hvis man vil bo midt i byen. Hvis man vil ha en garantert barneskrik-fri hverdag må man kjøpe seg en enebolig. Bare så det er sagt, jeg har null sympati med naboer som bråker med høy musikk, dataspill og film, denslags er pur hensynsløshet. Barnelyder er en annen sak. Det eneste man kan forvente er at naboen lærer barnet (når det er gammelt nok) til ikke å leke på en unødvendig bråkete måte. Hvis man er så tynnhudet at man ikke tåler at nabobarn blir syke og gråter, så kjøper man seg enebolig. Enkelt og greit.

 Og når barnet er gammel nok til å holde kjeft så får de som oftest en ny skrikerunge. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enten bør man lære barn å ikke bråke midt på natten eller så bør man ikke bo så tett på folk. At ts har barn bør ikke bli naboen sitt problem om han vil legge seg kl 23

 

Så man må altså ha råd til eneboliger før man skal få lov til å ha barn? Dette lover jo godt for den allerede negative norske befolkningsveksten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Enten bør man lære barn å ikke bråke midt på natten eller så bør man ikke bo så tett på folk. At ts har barn bør ikke bli naboen sitt problem om han vil legge seg kl 23

Så man må altså ha råd til eneboliger før man skal få lov til å ha barn? Dette lover jo godt for den allerede negative norske befolkningsveksten.

 

For å snu på flisa: så man må altså ha råd til enebolig dersom man ønsker å ha fred og ro?

Det er de som får barn som skaper problemet, dermed er det de som skal bære den eventuelle merutgiften ved dette, og det er de som skal vise hensynet siden de er fornærmende part.

 

Det er absolutt ingen forskjell på å skaffe seg tre unger som hyler og skriker til alle døgnets tider i årevis, og å skaffe seg tre bikkjer som bjeffer og uler til ale døgnets tider.

 

Det later til å være en slags aksept for at så lenge det er unger så kan de bråke så mye de vil og naboene må bare holde ut? At disse små ekle drittungene og de håpløst hensynsløse foreldrene skal få lov å spre dette småbarnstyraniet over på oss andre uten at vi skal få lov å mukke, og enhver form for klager automatisk blir null og void mot argumentet "men de er jo barn". Skal man ha barn så burde man flytte til barneområder, der flere av disse folka kan leve med skrik og bråk, og la oss andre være i fred, slik at vi kan nyte livet og stillheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes borettslag hvor barn ikke er lov, altså, det skal godt gjøres å kaste ut noen som får barn mens dem bor der men det er lov å nekte noen med barn å kjøpe. Dette finnes det mange av i alle norske byer. Hvis man ikke tåler barnestøy og ikke har råd til enebolig får man kjøpe seg inn i et slikt borettslag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...