Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med OCD?


Overmoden2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCD-teamet jeg vet om (i Bergen) er kjempeflinke folk. Det er ingenting å være redd for. For de fleste funker behandling veldig bra og veldig raskt, men det krever likevel hard innsats å gi slipp. Du kommer ikke til å måtte gjøre noe i behandlingen du ikke går med på eller noe. Supert at du turte å be om hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OCD-teamet jeg vet om (i Bergen) er kjempeflinke folk. Det er ingenting å være redd for. For de fleste funker behandling veldig bra og veldig raskt, men det krever likevel hard innsats å gi slipp. Du kommer ikke til å måtte gjøre noe i behandlingen du ikke går med på eller noe. Supert at du turte å be om hjelp.

Takk. Er I Bergen jeg skal så. Gikk på en smell I april, og fikk ganske raskt diagnosen angst og depresjon. Så nå skulle jeg begynne å gå til psykolog for å få hjelp med dette, men så får jeg heller en "ny diagnose"

Endret av Overmoden2.0
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Moren min har OCD. Hun har støv på hjernen 24/7. Hun vasker omtrent daglig og da snakker vi støvsuging, mopping, fjerning av støv, osv i huset hennes HVER ENESTE DAG. Huset hennes har 3 soverom, to bad, en gigantisk stue.  Hun kan finne på å klikke hvis ting ikke blir gjort på hennes måte, og når hun er på besøk hos meg så spiller det inger rolle at jeg har nettopp tatt husvasken, hun klarer ALLTID å finne den lille flekken jeg glemte.

Begynner å tro at jeg kanskje har OCD selv, men er ikke sikkert da det ikke er blitt diagnosert enda.

Lenke til kommentar

Jeg har OCD, jeg har ikke fått behandling, men er fult klar over hva jeg har å jobbe med. 

Jeg håper OCD teamet klarer å hjelpe deg! Har lest mye bra, og tror dette kan være til det bedre for deg. 

Ikke vent! Gjør noe med det, jeg har desverre ventet for lenge, og har "utviklet" andre ting som kan plage meg. Bekymringer osv.. Ta i mot den hjelpen du kan få. 

 

Ps. Jeg skal til psykolog selv snart, og håper dem kan hjelpe meg! 



Anonymous poster hash: 167e6...0c8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...