Gå til innhold

Floppy error


oceana

Anbefalte innlegg

kjøpte en sony floppy på komplett.no

 

den sitter nå i maskina, men den vil ikke virke som

den skal, dvs den gir meg tullete mledinger når jeg skal bruke den.

 

det lyser fra den når jeg setter inn disker og skal prøve å åpne dem, men da får jeg spørsmål:

 

"disketten i stasjon a er ikke formatert

vil du formatere den nå?"

 

på boot så vil den ikke lese den, selv om det er en boot diskett. så dermed har jeg ingen anelse..

siden systemet finner den skulle det ikke være noe problem med bios eller andre innstillinger...

 

 

Dermed får jeg ikke inn drivere jeg har på floppy, og må legge disse på cd på en annen maskina og deretter brenne dem ut....veldig kjedlig...

 

PC:

 

Abit KG7 RAID

AMD Athlon t bird 1.4

205 GB

512MB DDR

actima 52X cd rom

plextor 24x10x40a

soundblaster live 5.1

d link 10/100 mbit nettverkskort

asus v7700 geforce 2 64MB ddr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Instigator har rett. Det er veldig fort gjort å sette floppykabelen feil vei, og da vil floppy-lyset stå på hele tiden. Hvis ikke detter problemet, må du sjekke alle floppy-innstillinger i BIOS og sjekke at disse er riktig. Hvis ikke noe av dette funker, må det være noe galt med selve diskett-stasjonen din...

Lenke til kommentar

takk for svar;)

 

jeg tror den står riktig i, for den har såne spor så den ikke skal passe noen andre veier på kabelen, men jeg skal sjekke....dere har vel ikke noen anelse om hva den skal stå som i bios?

 

ellers finner jeg nok ut det selv,....bare greit å høre andres meninger...:wink:

Lenke til kommentar

Huhm...np har jeg sjekka og dobbelt sjekka....det går ikke ann å sette kabelen noen annen vei for den er laget med sånne slot's til kabelen. og den passer perfekt...så det må nok være det som det har kommet fram her ja.....

 

Vurderer å sende en liten mail til komplett.no folka...

det er en sony stasjon og jeg har bare brukt sony disketter og allikevel virka dem ikke....så det er nok en mulighet at hele schiten er herpa eller noe lign....

Lenke til kommentar

joda, det er sikkert mulig, men når det er disketter med drivere på så er det litt kjedlig å formatere først for å si det sånn....hittil har jeg brukt metoden at jeg brenner filene isteden, men det kan være greit å slipper det hver gang, særlig når det er en tekst fil på 2kb det er snakk om...

Lenke til kommentar

hehe....altså; det er det som er problemet...saken vil ikke ta _noen_ disker som jeg hittil har puttet inn. når jeg skal åpne dem for å innstalere drivere får jeg spml om å formatere dem , og ellers når jeg går via min datamaskin så vil den ikke registrere at disken er der. det lyser og lager lyd og hele pakka, men den vil på død og liv ikke åpne seg...

Lenke til kommentar

Problemet er jo at den faktisk ikke vil samarbeide med noen av diskene hittil..hehe.

Den registrerer at dem er der, og i enhetsbehandlingen i systemet så ligger den der og "denne enheten virker som den skal" my ass!

 

Jeg får verken formatert den eller åpnet noen som helst filer derfra..men nå har jeg mail'a support avdelingen hos komplett så får vi se hva som skjer...

Lenke til kommentar

Du skal bruke et prg. som heter RegClean.

Hvis du ikke har det kan du få det av meg.

OBS: Rødt merke på flatkabel (pin 1 merke) skal vanligvis være nærmest strømkabelen!

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-11-09 13:22 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-11-09 13:28 ]

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet; jeg har også kjøpt 1.44MB diskettstasjon fra Komplett.

 

Har trippelsjekket BIOS'en min, og autodetect viser at stasjonen er der. Men den nekter plent å registrere at disketter er til stede. Temmelig irriterende.

 

Er det vits i å sende retur når man må betale frakt begge veier? Det blir jo nesten like dyrt eller dyrere enn selve diskettstasjonen. :sad:

Lenke til kommentar

tja. godt poeng.

 

reg clean skulle vel ikke ha noe effekt på om den finner disketter eller ikke. vurderer å sende den inn nå, eller om jeg bare skal la være...

irriterendes denne saken her...

 

får vel benytte meg av en lokal sjappe..der virker ihvertfall tinga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...